Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A közlekedési koncepciók...

A közlekedési koncepciók vitájánál, mi ez a holland mánia?

Figyelt kérdés

[link]

A Tesla alapító találta ki,hogy mi lenne, ha a városi autós közlekedés egy részét a föld alá vinnék.


Erre voltak, akik azt mondták, "minek milliárdokból betonalagutakat építeni,menjen mindenki biciklivel".

Én erről azt gondolom, hogy a motorizációig azért el kellene jutni, akár hibrid,tisztán elektromos,hidrogénes, a motorizáció a minimum.

Ennek elvetése, 100 éves visszafejlődést eredményezne.A motorizáció,egy szükségszerű találmány.

Azért, mert vannak problémák nem az a megoldás, hogy visszaugrunk 100 évet.



2017. máj. 2. 18:55
 1/7 anonim ***** válasza:

Sarkítasz. Vagy Elon Musk sarkít. A lényeg, hogy a városok központi területein az egyéni közlekedés által igénybe vett területet csökkenteni lehet és kell is azért, hogy optimálisan tudjuk kihasználni városi tereinket. (Az nem optimális, hogy gazfelhőt pöfögve rohadsz az út közepén naphosszatt vagy csak odadobod a kocsit az ut szélére a nap 24 órájából 22-re és foglalja a helyet.)


Erre Musk azt mondja, fúrjuk emmentálivá a várost, mások meg azt mondják, kár a betonért, javitsuk inkabb a bringás egyéni közlekedés és a közösségi közlekedes feltételeit. Ez nem is mond ellent a te igényeidnek, hiszen a tömegközlekedés motorizált, ahogyan ha nagyon akarsz, a bringádra is applikálhatsz kisebb motort.

2017. máj. 2. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

1#

A tömegközlekedés sok helyen rugalmatlan.Nem tudnak annyira rugalmasat építeni,szervezni,hogy felvegye a versenyt az egyéni közlekedéssel.Baromi sok pénzbe kerülne és nem lenne hozzá hely sem.


A biciklivel az a baj,hogy nem véd az időjárástól.Nyáron meleg,télen hideg.

Nem egy jó megoldás.

2017. máj. 2. 20:01
 3/7 anonim ***** válasza:
A Tesla alapítói nyilván nem fogják azt mondani, hogy a tömegközlekedést kellene fejleszteni.
2017. máj. 2. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
De, például elég sok várost tudok mondani, ahol nagyon is rugalmas a tömegközlekedés. Pl. Budapest belső területein jóval egyszerűbb eljutni A-ból B-be BKK-val, mint autóval, amit aztán leparkolni is tök gáz. Ami meg a bringát illeti, nem véd ugyan az időjárás viszontagságai ellen, de városi környezetben ez nem akkora gond. Egy egész napos áztató eső tényleg kiszúr az emberrel, de a zápor elől el tudsz bújni a városban, a hideg és a meleg ellen pedig megfelelő öltözékkel gond nélkül tudsz védekezni. Nem akkora dráma, mint gondolod.
2017. máj. 2. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Budapest belső kerületeiben nehezebb parkolni: ez annak köszönhető, hogy a város fejlesztése nem követte a közlekedés fejlődését.

Budapesten néhol/néhány viszonylatban gyorsabb az autós közlekedés, mint a tömegközlekedés: lásd az első pontot.


Szerintem a betonalagút és a holland bringázás sem rossz, ötvözni kellene a kettőt. A két rakpart alatt meghúzni egy-egy 3 sávos egyirányú alagutat itt-ott átkötésekkel, megfelelő felszíni kijáratokkal és a tömegközlekedéssel lefedett területeken tisztességes P+R-rel akkor mindjárt nem lenne gond az autós közlekedés, a tömegközlekedés, a parkolás és bubi állomást is lehetne oda telepíteni. Egyszerre alagút,bringa,parkolás és tömegközlekedés.


Ja, hogy ez pénz. Ingyen még egy közlekedésfejlesztés sem készült el :)

2017. máj. 3. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 Alex Fly ***** válasza:

Musk könnyen beszél, a valóságban ez nem ilyen egyszerű.

Addig minden szép és jó, amíg egy-két autó megadott útvonalát viszik a föld alá, de egy nagyvárosi forgalom, ahol több tízezer jármű halad különféle irányokban, már más kérdés.

Ezt hogy leherne kivitelezni? Vagy frekventált célpontok alatti parkolókat lehetne összekötni egymással -de ahol az autóból kiszállva megtett 50 méter olyan hatalmas távolságnak számít, hogy sokan ennyit nem képesek megtenni, ott senki nem fogja ezt használni, ha a felszínem háztól-házig mehet. Vagy mindent összekötni mindennel, pár méterenként kijáratokkal -aminek mind a helyigénye, mind a költsége csillagászati, ráadásul az alapproblémát nem oldja meg.

Akárhogyan is valósulna meg, az egyéni motorizáció hátrányai mellé bejönnének a tömegközlekedés azon kötöttségek, melyekre hivatkozva sokan autóznak inkább. Mindezt többszörös áron...

2017. máj. 4. 05:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 Alex Fly ***** válasza:
Mellesleg nem "holland mánis", hanem egy bevált, működő megoldás -ellentétben Musk elképzelésével, amirőlösemmi tapasztalat nincs és a megvalósíthatósága is kétséges.
2017. máj. 15. 18:07
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!