A közlekedési koncepciók vitájánál, mi ez a holland mánia?
A Tesla alapító találta ki,hogy mi lenne, ha a városi autós közlekedés egy részét a föld alá vinnék.
Erre voltak, akik azt mondták, "minek milliárdokból betonalagutakat építeni,menjen mindenki biciklivel".
Én erről azt gondolom, hogy a motorizációig azért el kellene jutni, akár hibrid,tisztán elektromos,hidrogénes, a motorizáció a minimum.
Ennek elvetése, 100 éves visszafejlődést eredményezne.A motorizáció,egy szükségszerű találmány.
Azért, mert vannak problémák nem az a megoldás, hogy visszaugrunk 100 évet.
Sarkítasz. Vagy Elon Musk sarkít. A lényeg, hogy a városok központi területein az egyéni közlekedés által igénybe vett területet csökkenteni lehet és kell is azért, hogy optimálisan tudjuk kihasználni városi tereinket. (Az nem optimális, hogy gazfelhőt pöfögve rohadsz az út közepén naphosszatt vagy csak odadobod a kocsit az ut szélére a nap 24 órájából 22-re és foglalja a helyet.)
Erre Musk azt mondja, fúrjuk emmentálivá a várost, mások meg azt mondják, kár a betonért, javitsuk inkabb a bringás egyéni közlekedés és a közösségi közlekedes feltételeit. Ez nem is mond ellent a te igényeidnek, hiszen a tömegközlekedés motorizált, ahogyan ha nagyon akarsz, a bringádra is applikálhatsz kisebb motort.
1#
A tömegközlekedés sok helyen rugalmatlan.Nem tudnak annyira rugalmasat építeni,szervezni,hogy felvegye a versenyt az egyéni közlekedéssel.Baromi sok pénzbe kerülne és nem lenne hozzá hely sem.
A biciklivel az a baj,hogy nem véd az időjárástól.Nyáron meleg,télen hideg.
Nem egy jó megoldás.
Budapest belső kerületeiben nehezebb parkolni: ez annak köszönhető, hogy a város fejlesztése nem követte a közlekedés fejlődését.
Budapesten néhol/néhány viszonylatban gyorsabb az autós közlekedés, mint a tömegközlekedés: lásd az első pontot.
Szerintem a betonalagút és a holland bringázás sem rossz, ötvözni kellene a kettőt. A két rakpart alatt meghúzni egy-egy 3 sávos egyirányú alagutat itt-ott átkötésekkel, megfelelő felszíni kijáratokkal és a tömegközlekedéssel lefedett területeken tisztességes P+R-rel akkor mindjárt nem lenne gond az autós közlekedés, a tömegközlekedés, a parkolás és bubi állomást is lehetne oda telepíteni. Egyszerre alagút,bringa,parkolás és tömegközlekedés.
Ja, hogy ez pénz. Ingyen még egy közlekedésfejlesztés sem készült el :)
Musk könnyen beszél, a valóságban ez nem ilyen egyszerű.
Addig minden szép és jó, amíg egy-két autó megadott útvonalát viszik a föld alá, de egy nagyvárosi forgalom, ahol több tízezer jármű halad különféle irányokban, már más kérdés.
Ezt hogy leherne kivitelezni? Vagy frekventált célpontok alatti parkolókat lehetne összekötni egymással -de ahol az autóból kiszállva megtett 50 méter olyan hatalmas távolságnak számít, hogy sokan ennyit nem képesek megtenni, ott senki nem fogja ezt használni, ha a felszínem háztól-házig mehet. Vagy mindent összekötni mindennel, pár méterenként kijáratokkal -aminek mind a helyigénye, mind a költsége csillagászati, ráadásul az alapproblémát nem oldja meg.
Akárhogyan is valósulna meg, az egyéni motorizáció hátrányai mellé bejönnének a tömegközlekedés azon kötöttségek, melyekre hivatkozva sokan autóznak inkább. Mindezt többszörös áron...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!