Megyek egyedül Németországba autóval. Még soha nem vezettem autópályán, főleg nem német autópályán. Mit javasoltok, mire figyeljek?
Sajnos nekem is választanom kellett, vagy maradok munkanélküli, vagy kimegyek, esélyt adva annak, hogy ott nem skatulyáznak be.
1.3-as Suzukival megyek, és nagyon tartok attól, ha pl. egy kamiont előzök, beér valaki 300-al és egyszerűen letol...
Sok-sok német autópályás videó tartalmat megnéztem, de csak angolul mekegek, így esélytelen, hogy megértsem.
nem tudna valaki veled menni az utra? ( kesobb hazautazna vonattal)
ha ez nem opcio, akkor meg magabiztosan kellene vezess,ne legyen benned felelem, de ne is vaganykodd tul.ha erzed h faradsz, akkor pihenj meg. ennyi kb
Nem várom el senkitől, hogy kísérgessen. :(
68 lóerős autóval nem hiszem, hogy tudnék vagánykodni. eddig csak városba vezettem...
Nos először is tisztázzuk, a közhiedelemmel ellentétben ott sem tolja mindenki 200-al, sőt.
Tele van ott is a pálya 80-90-el ballagó kamionokkal, 100-110-el spóroló sváb Passatosokkal, meg félig alvó román traileresekkel a pálya. Felveheted nyugodtan az ő ritmusukat, úgy 100-110 km/h körül, és mész velük együtt, az kényelmes a Suzukinak is.
Ami nagyon fontos minden pályán, de a német pályán hatványozottan: kis túlzással jobban kell figyelned a tükröt, mint azt, hogy előtted mi történik. Ha meg akarsz előzni egy 80-al menő kamiont, és ki akarsz térni a belsőbe, nagyon-nagyon-nagyon figyelj, nézz 5x is tükörbe előtte, mert bármelyik pillanatban előkerülhet egy Audi vagy bármi más, amelyik épp 280-al jön. És az elég kemény.
De a német pályán is már rengeteg a korlátozás, lassan több mint a felén, ott 80-120 körül van a tempó. Vagy éppen állsz a dugóban.
100-kmre van ide a legközelebbi autópálya :(
Oké, tükör a legfontosabb. Ha esetleg baj ér akkor annak ellenére, hogy biztosítónál beikszeltem, hogy nem használom külföldön az autót és pl. baj esik akkor térít? Nincs nagyon pénzem más milliós kárát kifizetni egy felelőtlen iksz miatt.
Első körben még itthon a kocsi műszaki állapotára figyelj. Én meghajtanám autópályán egy 40-50 km-t (miután üzemmeleg állapotába került, nem hidegen!) itthon, ne útközben derüljön ki ha a terhelésre elkezd valamit butáskodni.
A német szabályokat nem ismerem, de ha Ausztrián át mész ott megnézik a gumijaidat ha igazoltatnak. Gyakorlatban ez nov. 1 - április 15 közötti kötelező téligumi használatot jelenti.
Beszélj a biztosítód helyi irodájával - egy ilyen "nem viszem külföldre a kocsit" nyilatkozat miatt megtagadhatják szerintem a kártérítést, szóval megérhet akár szerződésmódosítást is.
Van egy ilyen zöld színű papír, amivel igazolják a nemzetközi biztosítást, az sem hátrány ha van nálad.
Hiába csak 1.3 Swift, érdemes figyelni a sebességkorlátozásokra, mert 110-zel belefutva a 80-as korlátozásba is komoly összegű meglepetés lehet a vége.
A közlekedés többi részét már talán leírták. Jobbra tarts, tükörre figyelj.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!