Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Megyek egyedül Németországba...

Megyek egyedül Németországba autóval. Még soha nem vezettem autópályán, főleg nem német autópályán. Mit javasoltok, mire figyeljek?

Figyelt kérdés

Sajnos nekem is választanom kellett, vagy maradok munkanélküli, vagy kimegyek, esélyt adva annak, hogy ott nem skatulyáznak be.


1.3-as Suzukival megyek, és nagyon tartok attól, ha pl. egy kamiont előzök, beér valaki 300-al és egyszerűen letol...


Sok-sok német autópályás videó tartalmat megnéztem, de csak angolul mekegek, így esélytelen, hogy megértsem.


2017. márc. 10. 21:39
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:

nem tudna valaki veled menni az utra? ( kesobb hazautazna vonattal)

ha ez nem opcio, akkor meg magabiztosan kellene vezess,ne legyen benned felelem, de ne is vaganykodd tul.ha erzed h faradsz, akkor pihenj meg. ennyi kb

2017. márc. 10. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Nem várom el senkitől, hogy kísérgessen. :(


68 lóerős autóval nem hiszem, hogy tudnék vagánykodni. eddig csak városba vezettem...

2017. márc. 10. 22:11
 3/12 Psycho ***** válasza:
100%
A legfontosabb hogy nagyon gyakran nézz tükörbe, akár néhány másodpercenként. Mindig tudd mi a helyzet hátul. Ez persze a magyar oldalra is igaz. És persze jobbra tartás. Esetleg, ha van rá lehetőséged, menj egy kis próbakört még idehaza, pártucat kilométert az autópályán, hogy szokjad kicsit.
2017. márc. 10. 22:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Nos először is tisztázzuk, a közhiedelemmel ellentétben ott sem tolja mindenki 200-al, sőt.

Tele van ott is a pálya 80-90-el ballagó kamionokkal, 100-110-el spóroló sváb Passatosokkal, meg félig alvó román traileresekkel a pálya. Felveheted nyugodtan az ő ritmusukat, úgy 100-110 km/h körül, és mész velük együtt, az kényelmes a Suzukinak is.

Ami nagyon fontos minden pályán, de a német pályán hatványozottan: kis túlzással jobban kell figyelned a tükröt, mint azt, hogy előtted mi történik. Ha meg akarsz előzni egy 80-al menő kamiont, és ki akarsz térni a belsőbe, nagyon-nagyon-nagyon figyelj, nézz 5x is tükörbe előtte, mert bármelyik pillanatban előkerülhet egy Audi vagy bármi más, amelyik épp 280-al jön. És az elég kemény.

De a német pályán is már rengeteg a korlátozás, lassan több mint a felén, ott 80-120 körül van a tempó. Vagy éppen állsz a dugóban.

2017. márc. 10. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:
0%
Hogy akarsz kint boldogulni, ha nem tudsz németül, és angolul is csak mekegsz? Ha az úton bármilyen kérdezni valód lesz, mit csinálsz?
2017. márc. 10. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:

100-kmre van ide a legközelebbi autópálya :(


Oké, tükör a legfontosabb. Ha esetleg baj ér akkor annak ellenére, hogy biztosítónál beikszeltem, hogy nem használom külföldön az autót és pl. baj esik akkor térít? Nincs nagyon pénzem más milliós kárát kifizetni egy felelőtlen iksz miatt.

2017. márc. 10. 22:22
 7/12 A kérdező kommentje:
22:20 #5! és itt mit csináljak 22 ezerből? Élősködjek rajtatok? Itt 3 év tapasztalat kell , hogy munkába álljak. Azt szeretném csinálni amihez értek, amit kedvelek, amiért tanultam. Ha meg baj van, ott a bal zsebem, lesz benne tartalék pénz, abból haza tudok jönni nyűglődni... akkor azt mondom, hogy " legalább megpróbáltam".
2017. márc. 10. 22:27
 8/12 anonim ***** válasza:

Első körben még itthon a kocsi műszaki állapotára figyelj. Én meghajtanám autópályán egy 40-50 km-t (miután üzemmeleg állapotába került, nem hidegen!) itthon, ne útközben derüljön ki ha a terhelésre elkezd valamit butáskodni.

A német szabályokat nem ismerem, de ha Ausztrián át mész ott megnézik a gumijaidat ha igazoltatnak. Gyakorlatban ez nov. 1 - április 15 közötti kötelező téligumi használatot jelenti.


Beszélj a biztosítód helyi irodájával - egy ilyen "nem viszem külföldre a kocsit" nyilatkozat miatt megtagadhatják szerintem a kártérítést, szóval megérhet akár szerződésmódosítást is.

Van egy ilyen zöld színű papír, amivel igazolják a nemzetközi biztosítást, az sem hátrány ha van nálad.


Hiába csak 1.3 Swift, érdemes figyelni a sebességkorlátozásokra, mert 110-zel belefutva a 80-as korlátozásba is komoly összegű meglepetés lehet a vége.

A közlekedés többi részét már talán leírták. Jobbra tarts, tükörre figyelj.

2017. márc. 11. 00:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/12 anonim ***** válasza:
Azt javaslom, hogy menj vonattal, de tényleg
2017. márc. 11. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
En rengeteget jarok autopalyan, de mondja mar meg valaki melyik szakaszon jarnak 280-nal meg 300-zal, mert szerintem semelyiken... Nem forma 1-es palya egyik autopalya sem. Jo lesz az max 160-180, netalan 200-nak is. En nekem csak egy 1.6 fordom van, de 160-nal sman szoktam elozgetni, ugy hogy kozben alig er utol valaki, tehat a 300-as tempo elegge nagy tulzas. De azt megerositeni tudom, hogy a tukorhasznalat nagyon fontos. Es megegy: angolul hosszutavon nem fogsz boldogulni, segitseg nelkul 100%. a kedvedert nem fognak mindenhol angolul beszelni, munkahelyen meg fix, hogy nem.legalabb egy alap nemet kell, akarcsak a hetkoznapi dolgokoz, ugyintezesekhez. Nemetorszag melyik reszere utazol?
2017. márc. 11. 08:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!