Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogyan és mikor töltünk...

Hogyan és mikor töltünk menetlevelet nemzetközi árufuvarozásnál?

Figyelt kérdés

2017. febr. 27. 10:39
 1/9 anonim ***** válasza:
Minden alkalommal. Hogyan? Hát őő általában csak egyféle módon lehet :D
2017. febr. 27. 11:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:

Nálunk pl. nincs is - külföldi cég - egy a kocsihoz járó tabletre küldik el a megbízást, rakodásnál a tabletről elküldöm a rakodás kezdetének, végének idejét, a rakomány tömegét, km állást a cégemnek és balra el.


CMR - t adnak a felrakón, ha nem, írok egyet.


Magyarországra ritkán járunk, de érdekes lenne a tabletet átnyújtani, mikor a rendőr menetlevelet kéri.

2017. febr. 28. 08:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

nekem sem kell menetlevelet tolteni, se km allas se semmi, csak suly esetleg. Amugy is hulyeseg, mikor van tachograf es gps nyomkovetes. A waberersnel minden hataratlepest is irni kellett pl...


Amerikaban azert van menetlevel, mert nincs tachograf szoval ott van ertelme

2017. febr. 28. 20:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
Van tachográf és GPS nyomkövetés ( igaz ez utóbbi nem mindenhol). A napidíj elszámolásánál fontos, hogy mikor lépett az autó határt. Ha van nyomkövető annak az információit a könyvelő nem látja, utólag kigyűjteni egy több autós cégnél, hogy ki mikor merre volt az csak felesleges munka.
2017. márc. 1. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
Miota szamit a hatarlepes a napidijba? Ez csak a csicska waberersnel meg a hasonlo fereg cegeknel van, a napidij az a munkaba allastol a hazajovetelig tart es qrva mindegy hogy te most magyarba rohangalsz vagy kazakhstanban... Es a cmr mar alapbol bizonyitek.arra hogy elvegezted a munkad es ha ott egy naptar a konyvelo elott akkor meg latja is mikor es men yit voltal munkaban
2017. márc. 1. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

"Miota szamit a hatarlepes a napidijba?"


Mindig is beleszámított a külszolgálati napidíjba a határátlépés ( reptér esetén a bechekkolás ideje). Ha nincs meg a kint töltött 8 óra, akkor nem lehet elkönyvelni arra a napra a teljes napidíjat.

2017. márc. 1. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
A menetlevelet (Magyarországon) folyamatosan vezetjük, mert a pénzbehajtó hivatalok minden egyes hiányos rubrikát 50ezres bírsággal díjaznak. A külföldön szokásos eljárást már elmondták a kollégák... Jó gurit!
2017. márc. 2. 19:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Ismetlem, ez hulyeseg. Normalis cegek nem tesznek kulonbseget, sot voltam mar olyannal is aki hazajovetel utan ott a telepen kpban fizette a napjaimat, es jarkaltam magyarban is (valaszthato lett volna az utalas is de ez gyorsabb).


Az a Hapesz... silos csavo elv kulfoldon dolgozik, sztem ott sincs kulonbseg a napidijnal, ez ilyen keleti szokas lehet

2017. márc. 2. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

285/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet

a külföldi kiküldetéshez kapcsolódó elismert költségekről


3. § (1) A kiküldetés időtartama az indulás és az érkezés tényleges időpontja között eltelt idő. Az időtartam megállapítása szempontjából az országhatár átlépését, légi és vízi út esetén az indulás szerinti időpontot egy órával megelőzően, illetőleg az érkezést egy órával követően kell alapul venni azzal, hogy az adott kiküldetésben töltött teljes (24 órás) napokhoz hozzá kell adni a tört napokon kiküldetésben töltött órák számának 24-gyel való osztásával kiszámított napokat úgy, hogy a fennmaradó tört rész - amennyiben az legalább 8 óra - egész napnak számít. Amennyiben a kiküldetésben töltött idő 24 óránál rövidebb, de a 8 órát eléri, az egy egész napnak számít, kivéve, ha a (2) bekezdés rendelkezése szerinti választható számítási módszer alkalmazási feltételei fennállnak.

(2) Az (1) bekezdés alkalmazása szempontjából, az ugyanazon a naptári napon kezdődő, ismétlődő, 24 óránál rövidebb, egymást követő kiküldetések esetén az időtartam meghatározására választható az (1) bekezdés szerinti időtartamok egybeszámítása azzal, hogy

a) légi és vízi út esetén az együttesen számított utak között az érkezés utáni és az újabb indulás előtti egy-egy óra csak akkor vehető figyelembe, ha az érkezés szerinti időpont és az újabb indulás szerinti időpont között legalább két óra eltelik;

b) ha az együttesen számított utak között az érkezés és az újabb indulás között eltelt idő nem több mint két óra, akkor ez az időtartam is kiküldetésnek minősül.

(3) Az egyes adóévek között áthúzódó kiküldetés címén kifizetett összeg [ideértve a (2) bekezdés rendelkezése alapján választott egybeszámítás esetét is] adókötelezettsége abban az adóévben keletkezik, amelyben a kifizetés, illetve a kiküldetés elszámolása megtörtént.


Ha hülyeség akkor hülyeség... :D

2017. márc. 2. 23:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!