Hogyan és mikor töltünk menetlevelet nemzetközi árufuvarozásnál?
Nálunk pl. nincs is - külföldi cég - egy a kocsihoz járó tabletre küldik el a megbízást, rakodásnál a tabletről elküldöm a rakodás kezdetének, végének idejét, a rakomány tömegét, km állást a cégemnek és balra el.
CMR - t adnak a felrakón, ha nem, írok egyet.
Magyarországra ritkán járunk, de érdekes lenne a tabletet átnyújtani, mikor a rendőr menetlevelet kéri.
nekem sem kell menetlevelet tolteni, se km allas se semmi, csak suly esetleg. Amugy is hulyeseg, mikor van tachograf es gps nyomkovetes. A waberersnel minden hataratlepest is irni kellett pl...
Amerikaban azert van menetlevel, mert nincs tachograf szoval ott van ertelme
"Miota szamit a hatarlepes a napidijba?"
Mindig is beleszámított a külszolgálati napidíjba a határátlépés ( reptér esetén a bechekkolás ideje). Ha nincs meg a kint töltött 8 óra, akkor nem lehet elkönyvelni arra a napra a teljes napidíjat.
Ismetlem, ez hulyeseg. Normalis cegek nem tesznek kulonbseget, sot voltam mar olyannal is aki hazajovetel utan ott a telepen kpban fizette a napjaimat, es jarkaltam magyarban is (valaszthato lett volna az utalas is de ez gyorsabb).
Az a Hapesz... silos csavo elv kulfoldon dolgozik, sztem ott sincs kulonbseg a napidijnal, ez ilyen keleti szokas lehet
285/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet
a külföldi kiküldetéshez kapcsolódó elismert költségekről
3. § (1) A kiküldetés időtartama az indulás és az érkezés tényleges időpontja között eltelt idő. Az időtartam megállapítása szempontjából az országhatár átlépését, légi és vízi út esetén az indulás szerinti időpontot egy órával megelőzően, illetőleg az érkezést egy órával követően kell alapul venni azzal, hogy az adott kiküldetésben töltött teljes (24 órás) napokhoz hozzá kell adni a tört napokon kiküldetésben töltött órák számának 24-gyel való osztásával kiszámított napokat úgy, hogy a fennmaradó tört rész - amennyiben az legalább 8 óra - egész napnak számít. Amennyiben a kiküldetésben töltött idő 24 óránál rövidebb, de a 8 órát eléri, az egy egész napnak számít, kivéve, ha a (2) bekezdés rendelkezése szerinti választható számítási módszer alkalmazási feltételei fennállnak.
(2) Az (1) bekezdés alkalmazása szempontjából, az ugyanazon a naptári napon kezdődő, ismétlődő, 24 óránál rövidebb, egymást követő kiküldetések esetén az időtartam meghatározására választható az (1) bekezdés szerinti időtartamok egybeszámítása azzal, hogy
a) légi és vízi út esetén az együttesen számított utak között az érkezés utáni és az újabb indulás előtti egy-egy óra csak akkor vehető figyelembe, ha az érkezés szerinti időpont és az újabb indulás szerinti időpont között legalább két óra eltelik;
b) ha az együttesen számított utak között az érkezés és az újabb indulás között eltelt idő nem több mint két óra, akkor ez az időtartam is kiküldetésnek minősül.
(3) Az egyes adóévek között áthúzódó kiküldetés címén kifizetett összeg [ideértve a (2) bekezdés rendelkezése alapján választott egybeszámítás esetét is] adókötelezettsége abban az adóévben keletkezik, amelyben a kifizetés, illetve a kiküldetés elszámolása megtörtént.
Ha hülyeség akkor hülyeség... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!