Mérlegállás kézifékkel, vagy rendes fékkel "kocsi kímélőbb"?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mármint hogy kézifékkel lassítod az autót?
A kézifék, hivatalos neve rögzítőfék azért van hogy ÁLLÓ helyzetben ne tudjon elgurulni az autó. Menet közben nem szabad használni.
Durva hogy milyen emberek vezetnek... Szüleid és te is add vissza a jogsid a többi közlekedő érdekében.
Nem szeretnék egy jeges napon a közeledben lenni.
Nem, nem kézifékkel lassítani az autót. (A válaszod a többi provokatív részére nem válaszolnék. :) ) A mérlegállást akkor használjuk, amikor emelkedőn kell álló helyzetből elindulni az autóval.
Kerestem egy leírást annak, aki számára nem annyira ismert ez a fogalom.
"Megállás és elindulás emelkedőn
Az elindulás menete (járó motorral) a következő:
- a tanuló nyomja be a tengelykapcsoló-pedált és kapcsoljon 1. sebességfokozatba;
- bal kezével fogja meg a kormánykereket, jobb kezével a kézifékkart;
- nézzen körül, nézzen előre;
- adjon „hallható” gázt;
- engedje fölfelé nem túl lassan, de óvatosan a tengelykapcsoló-pedált;
- érezze meg azt a pillanatot, amikor a jármű meg akarna indulni, de a rögzítő fék nem engedi;
- oldja fokozatosan a rögzítő féket, azzal egy időben fokozza kicsit a gázadást, és engedje lassan fölfelé a tengelykapcsoló-pedált;
- oldja teljesen a rögzítő féket, lépjen le a tengelykapcsoló-pedálról, és közben adjon annyi gázt, hogy a jármű erőlködés nélkül haladjon fölfelé."
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Szerintem mindegy, ugyanannyira nem "kocsi kímélő".
Mindkét esetben fékezett kerekekre engeded rá a kuplungot, tehát az kopni fog.
A kézifékes módszernek az az értelme, hogy közben tudsz gázt adni. Ha gázt is adsz neki, akkor pont hogy jobban kopik a kuplung.
Én egyébként egy kezemen meg tudom számolni, hányszor volt szükségem kézifékes indulásra. Kis nyomatékú, alulmotorizált vackoknál lehet értelme.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Én egyébként egy kezemen meg tudom számolni, hányszor volt szükségem kézifékes indulásra."
Nem mindenki lakik az Alföldön.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
ez csak a nyomatékon múlik, kb 130-150 Nm -el bármilyen emelkedőn megindul az autó erőlködés nélkül. Szóval 1.9 dieseltől felfelé nem szükséges kézifék, kivélve, ha nincs rajta turbó. Benzineseknél 2.0 alatt nem árt használni.
Ettől függetlenül, ha sokat kell várakozni pl piros lámpa..., nem árt behúzni, mivel úgy kényelmesebb.
A nyomatékot nem az autó max nyomatékára értettem, hanem az indulási fordulatszámnál rendelkezésre állót.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kezdőnek egyszerűbb a kézifékkel, de aki már érzi a kuplung fogáspontját, annak egyszerűbb üzemivel.
Utoljára pár éve kellett kézit használjak mert meredek dombon hóban indultam el
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Nem mindenki lakik az Alföldön."
Én sem ott lakom. Eléggé dombos helyen lakom.
Egyszerűen érezni kell a fogáspontot.
"Szóval 1.9 dieseltől felfelé nem szükséges kézifék, kivélve, ha nincs rajta turbó."
Ezt nem tartom igaznak. Alapjáraton a turbó nem ad szinte semmi plusz nyomatékot. Legalábbis az 1.9-es tdi t5-ös sokkal könnyebben lefullad, mint a 2.4-es szívódízel t4-es.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!