Sok helyen miért nyomják ennyire a kerékpározást?
Sporteszköznek jó, de napi közlekedésre nem.
Ha két kerék, akkor inkább egy nagyobb robogó.Az a legideálisabb közlekedési eszköz városban.Kevés helyet foglal és tud menni annyival, hogy részt tudjon venni a forgalomban.
A bicikli egy elavult közlekedési eszköz mindennapi használatra.Az autóhoz képest mindenképpen.
Nyáron patakokban folyik a víz rólad,télen meg ráfagysz.Sem klíma, se fűtés, mint egy kocsiban.
A másik, hogy semmit nem adóznak.Használják az gépjárműveknek épített infrastruktúrát, de semmit sem fizetnek érte.
Az autó egy több, mint 200 éve folyamatosan fejlődő találmány.Aki megteheti és igényes, ezzel fog járni.
Tömegközlekedés az teljesen rendben van, a biciklizés az, amivel én sem értek egyet.
A kérdezőnek: nem lehet Európában buzdítani az embereket az autózásra, pont leszoktatni kell őket erről a hóbortról a nagyvárosokban. Csak nem a bicikli javára.
Én főként napi közlekedésre használom szezonban (értsd: amikor az időjárás engedi. 20 km-t szoktam tekerni vele és néha majdnem annyira zavarnak más biciklisták a fura közlekedési szokásaikkal, mint az autósok. És hogy miért tekerek inkább és miért nem vezetek autót? Mert biciklivel sokkal nehezebben okozok halálos balesetet; mert karban tartja (kicsit) a testemet; mert jól esik; mert nem kell tankolni; mert kisebb távra, ám változatosabb helyekre elvisz; mert szeretem; stb.
Én maradok nyeregben, amyg csak tehetem, de azt elismerem, hogy kicsivel nagyobb felelősséggel közlekedhetne az utakon az ott járók egy nagy része, de ez nem a biciklistákra, hanem mindenkire (autósra, motorosra, gyalogosra, bringásra, berepülő pilótára, stb.) vonatkozik.
Igazából ott kéne kezdeni, hogy általános iskolában oktatni kéne a kreszt bicóra legalább.
Defenzív vezetést oktatni, és jobb lenne a közlekedési morál is
Azért nyomják, mert 100 éven keresztül nyomták a személygépjárműhasználatot, ami mára rengeteg problémát okozott. Mivel közlekedni azért mégiscsak kell, így használható és fenntartható alternatívákra van szükség. Az egyik ilyen a tömegközlekedés. De ez nem minden esetben jelent valódi megoldást. És ha a felmerülő igényeket ez nem tudja kielégíteni, akkor szükség van az egyéni közlekedési módokra is. A gyaloglás nem mindig a leghatékonyabb, sok esetben nem is kivitelezhető a gyalogos közlekedés. A járművek közül pedig nem sok olyan van, ami mindenki számára elérhető, mind az egyén mind a közösség számára fenntartható, olcsó, gyors, megbízható, alacsony helyigényű és nincsenek káros externális hatásai. Konkrétan egyedül a kerékpár az, ami megfelel mindezen kritériumoknak. De ha esetleg akadna még egy ilyen paraméterekkel rendelkező közlekedési ezköz, akkor nyilván az is támogatva lesz.
Ajánlott olvasmány: Jan Gehl: Élhető városok
Alex Fly
Jól összefoglaltad :) Nekem egy üzletember barátom komolyan elgondolkodott azon, hogy vesz egy rollert, mert pesten szinte képtelenség parkolni és gyorsan, időben oda érni mindenhová a hülye dugók miatt. Pedig ha Jaguárra van pénz, akkor nem a csóróság miatt biciklizik valaki. Azóta elköltözött pestről.
Van egy igazgatóhelyettesnő is, aki szintén bringával jár, de ismerek jogászt is, akinél szintén van pénz. Ezeknél sem a pénzhiány az ok.
Persze mennyivel jobb egy büdös gázt eregető berregő hangos (zajártalom) fémdoboz, mint a környezetkímélő bicikli vagy épp roller.
A roller azért lehet még praktikus, mert egy kocsiba könnyen be lehet rakni és egy parkolóházban hagyva az autót utána könnyen lehet vele közlekedni.
No igen. Míg vannak utak, amire nem hajthatunk fel biciklivel, vannak utak, amiknek a közelébe sem mehetünk autóval.
A párom a biciklis munkába járásai igen jelentős részét egy nagyon szép vadasparkban teszi meg, erdőben. Sokkal jobb neki, mint autóval az aszdfalton, ahogy a mozgás is jól jön számára. Igen, ez speciális eset, de nyilván az biciklizik, akinek valami miatt az éri meg jobban. Amikor 70 km-ről járt dolgozni, akkor ő is motorozott, nem biciklizett. De pár km valami szolid kis helyen, ahol még egész élmény is a bicajozás s ilyen tuti sok van - mi a csuda bajotok van azzal, aki ilyenkor biciklire pattan? De ha ezzel ússza meg a dugókat, akkor is érthető. Vagy ha nincs autója és motorja, talán jogsija se, de egy olcsó biciklire még futotta. A párom anyja kizárólag biciklivel jár és nagyon elégedett ezzel. Én gyalogolni szeretek, én lábbal járok kis távolságokra, főleg, ha szép a táj. Budapesten is rossz volt a tömegközlekedés az én szempontomból, úgyhogy gyalogoltam 2 órát (szerettem, amíg jó környéken volt, mozgásnak úgyis kevés volt ez is, de hétközben megtette), de volt elég sok kolléga, aki biciklivel járt.
Miért kéne autóznunk azért, mert más szerint csak az a jó? Nem értem. Nyilván megvannak a szempontjaink és nem vagyunk idióták, hogy azt tegyük, ami nekünk rossz (bár persze erre is képesek egyesek).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!