Milyen hibátok voltak tanulóvezetőként még az elején?





Bármi lehet.
Van aki elindulni sem tud segítség nélkül, sorozatosan lefullad az autó, nem tudja a saját sávjában tartani az autót, nem tud megfelelő íven kanyarodni - és ezek csak a kezdeti nehézségek.
Azért van az oktató, hogy segítsen, megmutasson, elmagyarázzon alapvető dolgokat. Egyénenként változik, kinek mennyi gyakorlás szükséges, nincs is sok jelentősége, hogy egy másik tanuló milyen hibákat vétett.















Az első 4órán még nehezen tartottam a sávomat kanyarodás után, váltáskor is húztam erre-arra, nem éreztem az oldalát és nem 30-40centire hanem 70re voltam a szegélytől :D De utána már megtanította az oktató mit nézzek, csináljak.
Nekem a nehéz volt kicsit a vonalakON való megállás (olyan vonalnál mint a stoptáblánál), inkább mindig előtte álltam meg, ha meg szólt az oktató hogy még menjünk akkor túlmentem rajta.





Tőlem a sáv közepén haladást kérte az oktatóm.
Valóban előre kell nézni messzire, megtervezni az utat, ahol végig vezeted az autót, a helyzetét pedig a két szélső tükörbe pillantva ellenőrizheted le.
Bele pillantasz a tükörbe, nem folyamatosan nézed!
Amíg nincs kellő rutinod, jobb is, ha nem mész nagyon közel a szegélyhez, ha van elegendő hely a sávon belül. 30 centiről egy pillanat alatt neki lehet csapni az autót a szegélynek, az oktatónak esélye sincs közbe avatkozni, ha ott 40-50-el, vagy még gyorsabban mentek.
Alakulni fog az, de amíg kóvályogva haladsz, ne is akard a szegély mellett 30 centivel végig vezetni az autót, majd, ha a kóválygás megszűnik, magabiztosabban vezetsz, közelebb is mersz menni a szegélyhez...





Így van, ahogy az előttem lévő írja! Amíg nincs rutin addig távolabb mentünk tőle úgy 50cm-re inkább és mondta ha mehettem lejjebb, sokat mentünk ilyenkor már szűkebb utcákba, aztán amikor már váltáskor nem volt gond akkor mentünk mindig közelebb és lett 30. Kivitt rutinpályára és ott mentünk a szegély mellett, mondta hogy mennyire vagyunk (50cm, 40cm, 30cm, 20 cm), tükörbe csak pillantások és ahogy éreztem az autó oldalát tudtam már hogy mit kell látnom a tükrökbe és parkolás gyakorláskor alakult ki teljesen! A sáv közepét kérte városon belül, országúton pedig felezőhöz közelebb.
Távolra kell nézni, jó messzire, ha már érzed az autót tudod majd szépen levinni, ahogy nem csalinkázol :) Nálam ez a 8.órára szűnt meg, addigra már simán ment a saroktolatás és a szegély mellé, akkor éreztem meg az oldalát és nem volt gond később kint se.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!