Mit kell csinálni a pedállal, ha autóvezetés közben a körforgalomhoz közelítek?
lassítasz motorfékkel, fékkel, kuplung be, váltás kettesbe, pedált nem nyomkod, lábat a gázon tartod, ha kell megállsz, gázról le, fékre rá, kuplung be, váltó egyesbe, kuplung benyomva marad, féket nyomod és várod a pillanatot, amikor indulhatsz, fékről le, gázra rá, közben kuplungról le, majd kuplung, kettes
kissé gazdaságosabban: mész a körforgalom felé motorfék, üresbe (nuku pedálnyomkodás), majd fék...ha tudsz menni, fékről le, kuplung be, egyes, gáz kapcsolsz kettesbe
ha nem tudsz menni, megállsz, kuplung, egyes- vársz
kb
Én úgy szoktam, hogy kettes, vagy hármas (körforgalom függő), ha jön kocsi, megállok (Kuplung, fék), ha nem jön, akkor simán a gázon tartva a lábam, bemegyek a körforgalomba. Ha esetleg jönnek autók, de nem biztos, hogy meg kell állni, akkor 2esben megközelítem. Ha megállás nélkül tovább tudsz menni, akkor nincs gond. Gondolom meg tudod oldani. Ha meg jönnek, akkor egyesbe rakom, kuplung, fék benyomva. Amikor sokan jönnek és senki nem akar beengedni, akkor elég gyorsan indulok el. Amikor nyugis a helyzet, akkor lassan.
Igazából 100%-ig ne értem a kérdést, mert gondolom van jogsid, ha már jártál vezetésre. Nem tudom, hogy mi a gond :D
Ha már visszakapcsolsz akkor eleve a tengelykapcsolót nyomod ( kuplung pedál ), majd felengeded amint fokozatot váltottál. (Nem lelépni a kuplung pedálról! Érezd, hogy a motor "fogja" az autót.) Közben folyamatosan lassítasz pl. fékezel. (Eddigi lehet egy válasz a kérdésedre.)
Ha már teljesen felengedted a tengelykapcsolót akkor két dolgot tehetsz:
Ha tiszta az út akkor sebesség növelés, ha kell, ( gázpedál) és behajtasz a körforgalomba.
Ha meg kell állnod, akkor fékpedál, majd a motor rángatást, lefulladás megakadályozandó a tengelykapcsoló oldása a megálláshoz, illetve az egyes fokozat kapcsolásához, állóhelyben.
Utólsó pillanat: Igen, ha a barom nemm teszi ki az rányjelzőjét miközben nem halad el előtted a körforgalomban, hanem hamarabb kihajt. Te meg ott állsz értetlenül, elsőbbségadásra készen. Van ilyen. Találd ki mit akar.
Hát szerintem érdemesebb visszarakni egyesbe. Ha gyakorlottabb leszel, akkor gond nélkül tudod majd 2-esben is csúsztatni. De az egyes a biztosabb, mert ott van erő rögtön.
Amúgy túlságosan rákaptak erre a körforgalomépítésre. Egy csomó helyen nagyon hasznos, de azért mindenhova talán nem kéne ilyesmit építeni.
Egyszerüen elveszed a lábad a gázról, és benyomva tartod a kuplungot miközben a másik lábaddal kicsiket fékezel, közben még mindíg lenyomva tartod a kuplungot és a pillanatnyi sebességed fügvényében döntesz hogy most 2 est dobsz vagy 1 est..
(ha már nagyon le kellett lassulni nyilván 1 est dobsz amikor tiszta a helyzet)
Aztán ha már betetted sebességbe szépen engeded fel a kuplungot és a másik lábaddal meg közben a gázpedált pöcögteted..
Ennyi...
ma 18:31
Könnyen ki lehet találni, ha le akar kanyarodni akkor kigyullad a féklámpája mivel fékezni kénytelen hogy tudjon kanyarodni mégha nem is indexelt..
Nameg az autó mozgásából is lehet látni hogy most mire készül az előtted haladó..
Nyilván ha le akar kanyarodni akkor jobbra tart nem befelé..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!