Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért kell törölni a járatokat...

Miért kell törölni a járatokat a hamufelhő (Izlandi vulkánkitörésből származó) miatt?

Figyelt kérdés

Engem egyáltalán nem érint csak kíváncsi vagyok rá... Nem tudom, hogy miben gátolja ez a légiközlekedést, mivel többszörösen higított állapotban van már a vulkáni hamu a levegőben...

Tudja valaki, hogy miért kell ezért járatokat törölni?

NEm lehet látni tőle, vagy mi?

Előre is köszi! :-)


2010. ápr. 17. 09:07
 1/7 anonim ***** válasza:
Ha figyelmes lennél és értelmeznéd a kommentált hírekben elhangzottakat, akkor te felmernéd vállalni, hogy a gépeid a levegőben, több százezer utassal életveszélyben vannak, a hamufelhő miatt? Ugye nem?!
2010. ápr. 17. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:

De miért vannak életveszályben?

MErt nem lehet látni a hamufelhő miatt?

2010. ápr. 17. 09:16
 3/7 anonim ***** válasza:
Egyrészt az apró porszemcsék belerepülnek a turbinákba és betömíthetik, tehát leáll(hat) a gép hajtóműve; másrészt a külső radarokat is megrongálja (nem lesz rádió-összeköttetés) és összezavarja a magasági meg a sebességmérőket is. Tegnap vmi ilyen maradt meg fülemben.
2010. ápr. 17. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
*magassági, csak siettem.
2010. ápr. 17. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
50%
Hát tudod lehet, hogy nem is lenne a gépeknek semmi baja tőle, nem is ez a fő ok. De ha most lezuhanna egy repülő, akkor millióan fel lennének háborodva, hogy biztos a por/hamu miatt. Ha nem lenne légi zárlat elrendelve, szerintem akkor se indítanának a társaságok gépeket.
2010. ápr. 17. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

Miért veszélyes a vulkáni hamu?

Bizonyos vulkánkitörés-típusoknál – tehát nem minden egyes kitöréskor – hirtelen nagyon sok hamu kerül a légkörbe. A hamu éles, egészen apró, üvegszerű kristályokból áll, amik akár több kilométer magasra is bekerülhetnek a légkörbe. Ezek a kristályok roncsolják a sima fémfelületeket, nagyjából úgy, mint ahogy a homokfúvásos eljárás. „Ez különösen a repülőgépek hajtóművére veszélyes, mert a gépek nagyjából 800-850 kilométer per órás sebességgel haladnak, több ezres fordulatszámmal forognak a turbinalapátok” – mondta Hardy Mihály, a Budapest Airport Zrt. szóvivője. „El lehet képzelni, milyen nagy erők szívja be ezt a vulkáni hamut, a hamu megolvad, majd kicsapódik, eltömíti a hajtóművet, és az leáll.” Az ilyen károsodások általában olyan komolyak, hogy a hajtómű tönkremegy, le kell cserélni.


Máskor is előfordult már, hogy vulkáni hamu miatt kellett korlátozni a légi forgalmat, 1980 májusában például az Egyesült Államok északnyugati részén található Mount St. Helens kitörése háromszáz kilométeres körzetben megbénította a légi közlekedést. Eddig kétszer fordult elő, hogy a vulkáni hamu komolyabb problémát okozott a légi közlekedésben, mindkétszer Boeing 747-es gépekkel. 1989-ben KLM egyik járata került egy alaszkai vulkán hamufelhőjébe, 8000 méterről 3600-ig süllyedt, mire a pilóták újra tudták indítani a hajtóműveket. A másik eset 1982 júniusában történt a British Airways egyik gépével Indonézia fölött: a Galunggung-vulkán durva hamuja a gép szélvédőjét is úgy megkarcolta, hogy a pilótának állva kellett kinéznie a szélvédőn a kényszerleszállásnál.

2010. ápr. 17. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Olyan magasban ilyen miatt csak szürkeséget látnak apilták, ami önmagában nem olyan katasztrófa, ők úgyis műszerek után mennek, de a hajtóművet is tönkreteheti, a műszereket pedig összezavarhatja... sok a "-hat-het" de énse szivesen szálnék repülőre...
2010. ápr. 17. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!