Autóvezetésnél hogyan kell kanyarodni?
Már a 10. órán vagyok túl, egész jól megy a vezetés, viszont nem tudok normálisan kanyarodni.
Vagy korán kezdek el kanyarodni és akkor a bal sávba érkezem vagy későn kezdek el kanyarodni és akkor lemegyek az útról.
Tehát akkor kell elkezdni, ha még nem értem be a kanyarba vagy pont a kanyar kezdetén vagy kicsit be kell menni a kanyarba és akkor kell elkezdeni kormányozni?
Kérdeztem az oktatótól, de nem értette, hogy mi a probléma, aztán volt egy beláthatlan kanyar, rosszul vettem be és átmentünk a másik sávba, az oktató rántotta vissza a kormányt, azt mondta, hogy ha itt jöttek volna szembe akkor meghaltunk volna.
A helyes kanyarodást csak úgy tudod megtanulni, ha az elrontott és sikeres kanyarodás tapasztalati alapján "érzed", hogy az adott kanyarban mi a jó.
Végig kell nézni minél távolabbra azt az útszakaszt, amelyen haladni fogsz, és ahol kanyar van, ott már előre tudni, hogy azt mekkora sebességgel tudod biztonságosan bevenni.
Kanyar előtt lelassítani (nem a kanyarban fékezni!), egyenletesen forgatni a kormányt, "mutatni" az utat az autónak, a kanyarból kifelé jövet már lehet gyorsítani is, ha szükséges (miután már nincs az autóra ható centrifugális erő)
Nem elég az autó előtt figyelni az utat, folyamatosan kell figyelni a távolabbi pontokat, végigpásztázni a helyes nyomvonalat, különben eltévedhetsz, rossz sávba fordulhatsz be.
Gyakorlattal a helyes kormányzás megtanulható, tanulóknál az alap hiba általában az, hogy nem pásztázza végig a helyes útvonalat, csak az autó előtti útszakaszt figyeli, nem látja meg időben milyen íven kell ott fordulni.
Nem szabad egy ponton hagyni a tekintetet, folyamatosan pásztázd az előtted lévő útszakaszt, előre tervezd meg a helyes útvonalat, a helyes mozdulatsor végrehajtásának ez az alapja, kanyarhoz megfelelő sebességgel érkezz, nézd meg hová kell érkezned (városokban a keresztező úton hol lesz a helyed - ne a buszsávba fordulj be, ne parkoló autók közé, ne a forgalommal szembe, stb., hanem oda ahonnan a legegyszerűbb módon, szabályosan tudsz tovább haladni).
anno én is így jártam bár nem ennyire durva dolgokat nem csináltam.a sokadik bénázás után mondtam az oktatónak hogy nem érzem az autót,nem tudom hogy mennyit tekerjek a kormányon ahhoz hogy a megfelelő helyre érkezzek.na mindegy,nyilván neked is több idő kell mire ráérzel szóval ne parázz.
"de nem értette, hogy mi a probléma"-ez elég gáz,az oktatónak értenie kéne ill gyakoroltatni a kanyarodást kevésbé forgalmas helyen vagy régi rutinpályán stb.
Köszönöm a válaszokat, mai órán sikerült bevenni azt a kanyart amit a múltkor nem, túl sokat vár el az oktató az a baj.
Egyébként már kezdek belejönni, azt mondta,hogy 20 órát kell majd venni pluszba, azt mondtam, hogy annyit biztos, hogy nem.
"túl sokat vár el az oktató az a baj" - azt azért nem árt tudni, hogy a vezetés tanulása a legtöbb oktatónál úgy működik, hogy mindig új célokat tűz ki eléd, amelyeket még nem tudsz tökéletesen megcsinálni. Gyakorolva tanulsz, a kanyarodás még csak egy alap-lecke, lesznek sokkal összetettebb feladatok, s ha te azt várnád el az oktatódtól, hogy lényegesen kevesebb elvárásokkal oktasson, akkor nem 20 plusz órát emlegetne, hanem 200-at.
Nem tudom, valójában hogy megy a vezetés tanulás neked, az oktatódról sem tudok véleményt formálni, de az egy nagyon rossz szemlélet, hogy már most kijelented, hogy a 20 óra plusz kizárt... el lehet menni vizsgázni a kötelező 30 óra levezetésével, de csak akkor, ha van értelme, fölösleges esélytelenül kísérletezve vizsga lehetőséget elcseszni.
Vannak, kik levizsgáznak 30 órával, de sokan 60-80 órát is gyakorolnak a sikeres vizsgáig, az átlag 45-50 óra vezetés után vizsgázik sikeresen (ergo az oktatód a 20 plusz óra jóslatával egy átlagos tanulónak sorolt be)
Nem értem...
Biciklivel hogy veszed be a kanyart?
Ha nem érzed mikor és mennyit kell fordítani a kormányon inkább hagyd a fenébe az egészet a saját, és a mi biztonságunk érdekében is!
Már megbocsáss "Kedves" 9-es, de Te vagy biciklin nem ültél soha, vagy autót nem vezettél! A kettő nem összehasonlítható.....
Kedves Kérdező!
Mint előttem írták, figyelni kell, "megtervezni az utat" és érezni kell az autót. Ahogy csúsztatásra/ fékezésre/ váltó használatra is ráéreztél, úgy a kanyarodásra is rá fogsz!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!