Hány óra után érzi a kezdő vezető hogy picit tud vezetni már? Második órám ma volt, elsőre sötétben került sor, se váltani, se kanyarodni nem tudok rendesen, de a városba már is bevitt. (lennt)
Tehát még az alapokat sem tudom de máris bevitt ma a városba,gondolhatjátok amikor azt mondják válts nagyobbra agyilag nem jutok mêg el hogy kuplungra kell lépni üresbe tenni és úgy kell váltani.Még fékezni sem tudok.
Mennyi óra kell hogy ráérezzek ezekre,hogy gyorsabban tudjak reagálni?
Mikortól nem leszek ennyire béna?
Gratulálok az oktatódnak:-)
No nem azért, mert bevitt a városba, az mostanság már megszokott, nincs rutinvizsga, forgalomban tanítanak, de rögtön esti vezetéssel kezdeni...
A vezetés alapja a figyelés, tulajdonképpen ezt kellene tanulnod az oktató mellett: nézni, meglátni, helyesen cselekedni.
A sötétben vezetés már magasabb nehézségi fokozatú gyakorlás, nem azzal szokás kezdeni.
A kérdésedre pedig annyit, hogy az egy veszélyes állapot, amikor a kezdő vezető elhiszi magáról, hogy már jól megy a vezetés, holott, még nincs rutinja.
Az oktató mellett megtanulja az alapokat, ehhez lehet elég lesz a 30 óra vezetés, de lehet szükség lesz 50-60 órára, egyénfüggő.
Miután levizsgázott, s egyedül kell közlekedni, akkor kezdődik az igazi tanulás, s le kell vezetni jónéhány ezer kilométert a kellő rutin megszerzéséért.
10-15 óra simán rámehet az alapok begyakorlására (váltás, útvonal tartás, helyes ívben kanyarodás)
Amíg ezek nem mennek elfogadhatóan a sötétben vezetés hatványozottan nehezíti a dolgodat, de azt is meg kell tanulni.
Nekem anno volt, hogy szólt az oktatóm, ne menjek, mert rosszak a látási viszonyok, korai még az esővel is küzdeni, de majd később fogunk esőben, sötétben is gyakorolni.
(Gondolom a kérdező ráérése miatt lett "esti" vezetés. Most olyan rövidek a napok, hogy átlagos munkanap/suli mellett lehetetlen világosban menni szinte. Nem olyan nagy baj azért így se, bár van nehézség benne persze.)
Ne aggódj, bele fogsz rázódni, az oktató pedig azért van ott melletted, hogy ha gond van, bele tudjon nyúlni meg persze oktasson. Te csak koncentrálj és menni fog.
Őszintén szólva én a vizsga előtt sem voltam valami magabiztos, pedig elsőre átmentem és még utána is bizonytalannak éreztem kicsit dolgokat. Azért a járműkezelést elkezdi az ember érezni néhány alkalom után.
Az igazi nagy falat az lesz, amikor először ülsz autóban és nincs melletted senki, aki beleszóljon, magadra vagy utalva. Szerintem sok dolog akkor lesz világos az ember számára teljesen. :)
A második óra után még ne várj csodát, de menni fog ne félj. :) Az igazi vezetés meg majd jön a rutinnal, de ahhoz sok-sok kilométer és esetleg évek kellenek. És persze mindig lesznek új szituációk. Egyelőre az a lényeg, hogy összpontosíts és ne aggódj feleslegesen. Meg fogod tanulni, biztos lehetsz benne!
Ok megnyugodtam,de nagyon ciki volt,elkezdte mondani vàlts kettesbe,hármasba agyamig az sem jutott el kuplunk és utána tudom kettesbe tenni,kuplungot mindig elfelejtettem benyomni.Az is alíg jutott eszembe hol van a kettes,hármas.Vicces és ijjesztő is volt.Remélem majd ráérzek,mert az elindulásnál is koncentrálnom kell kuplunk egyes,óvatosan enged fel a kuplung.Értitek agyilag tudom,de reakcióm nagyon lassú még.
Köszi mindenkinek.
Én nem hiszem hogy tudok vezetni,akkor fogok örülni ha nem kell annyira koncentrálnom a kuplung lassú felengedésére induláskor,fékezésre,váltásra.Ha eljutok ide akkor fogom azt gondolni na kezdem picit érteni és érezni talán.
Kellemes Ünnepeket mindenkinek!
Ahhoz ezer kilométereket le kell vezetni, hogy automatikusan működjön minden, ne kelljen tudatosan végiggondolni a kuplungozásokat váltásokat.
Tanuló vezetőknél az idegi fáradság tipikus jele, hogy kuplung nélkül próbál váltani, s kezdetben néhány percnyi koncentrálás elég a kifáradáshoz.
Rutinos vezetőnek automatikusan jár a keze, lába, nem gond megfelelő sebességi fokozatba kapcsolni, nála a fáradságot útvonal-kieséses tünetek jelzik: nem tudja felidézni, hogy hol, mi mellett haladt el.
ez ember függő, hogy kinek mennyi kell. Az, hogy a városban nagyjából eltudj boldogulni, tudd kezelni a váltót viszonlag helyesen, és ne fulladozz le a lámpáknál, ahhoz olyan 10-15 óra legalább, de ez lehet 3 óra is meg 25 óra is.
Eljutsz majd oda, hogy nem azon jár az agyad hogy most hova is kapcsolj, nem fogod nézni a váltót, keresni az indexet, elfelejteni indexelni, hanem egyszerűen csak kezeled a váltót, a pedálokat, közbe figyelsz, nézelődöl és a kocsi pedig megy. De ehhez idő kell, akik levizsgáznak és jogsit kapnak, ők még nem tudnak vezetni tökéletesen, csupán van papírjuk róla hogy közlekedhetnek autóval, vezetni utánna tanulsz meg.
Köszönöm.
Hát remélem nem sokára már menni fog,hogy tudjak legalább rövid távon menniyváltani,ne csúszon le a lábam stb.,de 2.óra után nem is várhatók sokat magamtól.
Szia!
Már jó pár órán túl vagyok,de szerintem is jó dolog volt a rutin,hisz azért bizonyos tudás után kerültél ki éles helyzetbe.
El vagyok most is keseredve,mert a vége fele járok és nem kamuzok,de menni tudok vele,de finomabb mozgásokat nem tudok.Nem rég mindössze egyszer kellett hátramenetben beállnom két autó közé.Gondolj bele nem tudok beállni,kiállni pedig ez alap lenne,egyszer csináltam csak y megfordulást is.Egyszer csinálni nem elég.
Tök béna vagyok.Nem értem nekem mért nem sikerülhet soha semmi,mit tettem hogy ilyen szerencsétlen legyek folyton?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!