Hogyan működik egy dízel mozdonynak az "indító" rendszere? Ugyan úgy akksi meg önindítómotor mint az autóknál? Miben különbözik a kettő?
Hasonló, mint az autóknál csak nagyobb, leginkább ez a különbség.
https://www.youtube.com/watch?v=9gjV7WpoyLs
Persze volt (vannak?) amiknél levegő rásegítés is van indításhoz.
Van amelyik ún. száraz karteres, azoknál hallhatod indítás előtt az elektromos olajszivattyút is.
Minden dízelmozdony indítása előtt az ún. előkenő- és gázolajszivattyút indítják el, ekkora motoroknál csak viszonylag későn alakulna ki a kenés, ha nem lenne ez a szivattyú, ami a motor károsodásához vezetne, így indítás előtt a kenendő helyeket a szivattyúval előkenik, mikor eléri a megfelelő nyomást utána lehet indítani a dízelmotort. Ismeretes az az indítási mód, mint az autóknál, hogy indítómotorok forgatják meg a motort, de dízel-villamos mozdonyoknál (a dízelmotor egy fődinamót, vagy generátort hajt meg és az abból kilépő villamos árammal van meghajtva az elektromos vontatómotor a mozdonyok alatt) ismeretes, hogy a pl a fődinamóra juttatnak akkufeszültséget, amely elkezd forogni és így a tengellyel összekötött dízelmotort is megforgatja ami beindul jobb esetben. Van sűrített levegővel történő megoldás is. Az indítómotorosra jó példa az M41-es mozdony (csörgő becenévre hallgat) a fődinamósra a magánvasutak Sulzer mozdonya. Ha a kezelőszerveket kérdezed, akkor általában ezek gombok, kapcsolók. Az indítás feltételei:
-Megfelelő akku feszültség
-Sűrített levegő a kontaktorok meghúzásához (levegővel működtetett nagy áramok kapcsolására szolgáló kapcsoló)
-Megfelelő kenőolajnyomás
-Gázolaj
-Egyes esetekbena megfelelő hűtővíznyomás
-Védelem ne szólaljon meg, mint pl: magas kenőolajhőfok
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!