Magyarországon miért csak utóbbi 10 évben kezdték el fejleszteni a gyorsforgalmi/autópálya hálózatot?
Lassan, lassan alakulhat.
De, ennél több 2x2 vagy 3x3 sávos gyorsforgalmi autóút vagy autópálya kellene.
Én nyaraltam az Egyesült Államokban, nekik lenyűgöző úthálózatuk van.
Az utak szélesek, kényelmesek és sok sáv van.
A városokban is jó vezetni.Sok helyen "lyukasztanak" vagyis alagututakban vezetik hosszan az utat vagy felüljárót így a forgalom sokkal gyorsabban halad.
Több autó megy, mint Budapesten, de kevesebbnek tűnik, mert jobban megy a forgalom.
Ilyen megoldásokat, Magyarországon alig látni.
Pedig, Budapestre is kellene pár "föld alatti út", gyorsítaná a forgalmat.
A föld alatti úthoz: Lifttel mennének le a kocsik oda? Budapest a Duna egykori árterületén helyezkedik el.
Sem a felszín alatt közvetlenül, sem mélyben nem lehet gazdaságosan és biztonságosan építeni.
A metró is sokkal problémásabb itt, mind mondjuk gránitba fúrni. Miből épülne fel, s ki fizetné a fenntartását?
Azért fejlődnek az elmúlt 10 évben a gyorsforgalmi utak, mert az EU ad rá pénzt...
Az USA-val meg értelmetlen összehasonlítani bármit is, ott nem 4-800 éves szűk városokból kell kihozni a legjobb közlekedést, hanem 50-100 éves, hatalmas területre és "pusztára" épült városokból. Ráadásul egy olyan kultúrába, ahol gyakorlatilag nincs tömegközlekedés a legnagyobb belvárosoktól eltekintve, tehát kötelező az autó mindenkinek.
Az amerikaiaknál egészen más a helyzet. Egyrészt a távolságok teljesen más mértékűek, másrészt a településszerkezet a motorizációval együtt fejlődött, nem a meglevő településeket kellett átalakítani. Ráadásul a 20. század első felében az autós lobby hatására a tömegközlekedés kvázi megszűnt (állami helyett magánkézbe kerültek a közlekedési vállalatok, melyek piaci alapokon működtek volna. A tulajdonosok nagyrészt a gépkocsigyártásban voltak érdekeltek, ergo szép lassan gazdasági okora hivatkozva leépítették a közösségi közlekedést, ezzel is az egyéni motorizáció felé orientálva az embereket).
Európában kissé más volt a helyzet, itt a 30-as évek olasz és német útépítései mintegy a mai közmunka megfelelői voltak. Így jött létre a mai Autobahn-hálózat alapja. A háború utáni újjáépítésnél is ezt az elvet folytatták. Magyarország ebből kimaradt. Kb. az ezredfordulóra jutottunk el oda, hogy itt is elkezdődtek ezek az építkezések -amikről a fejlettebb helyeken már régen kiderült, hogy zsákutca. Szóval 30-40 éves lemaradásban voltunk, amit ezekkel az új építésekkel sikeresen konzerválunk ahelyett, hogy rögtön a modern közlekedési infrastruktúrafejlesztést vettük volna át...
Nem mondod komolyan, hogy az USA úthálózatát hasonlítod össze a magyarral?
Most te a nyaralásod során tudtad meg, hogy az USA, amely egy 300 milliós nagyhatalom jobb infrastruktúrával rendelkezik mint hazánk?
Már érdemes volt kimenned.
Ma már nem állunk túl rosszul. Én emlékszem mikor az M7 - es Fehérvárig ért, az M3
Folyt.
Az M3 Gödöllőig. De még Bécsig is jórészt főúton mentünk. Az osztrák oldalon is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!