Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Mazsolát miért kell forgalomba...

Mazsolát miért kell forgalomba vinni, amíg nem uralja az autót?

Figyelt kérdés
Mi most a szabály? Amikor én jogiztam, akkor vitt minket az oktató ki a forgalomba, amikor az egyszerű kanyart nem 15-tel szedtük. Amíg ez volt addig maradtunk a rutinpályán. Van még kötelező rutin pálya?

#rumosmazsola
2016. jún. 8. 17:24
 1/6 anonim ***** válasza:
83%

Van még oktatás a rutinpályán, de vizsgázni nem kell járműkezelésből. Ha az oktató úgy ítéli meg, hogy a tanuló nem közveszélyes, akkor megy vele gyakorolni az "éles" vezetést, forgalmi vizsgán pedig be kell mutatni valamilyen egyszerű járműkezelési gyakorlatot (párhuzamos parkolás, saroktolatás vagy bármi más, amit épp a helyzet hoz).

Bár az a pár óra a rutinpályán nem sokat ér, mint ahogy régen se sok haszna volt. Aki abszolút kezdőként érkezik oda, az a kötelező óraszám alatt nem tanulja meg, merre van az előre, a nagy mellénnyel érkező "faterral már több száz kilométert levezettem a határba' a fődúton, jobban vezetek, mint a szomszéd" okostojások pedig határtalan önbizalmukban sokszor úgy döntögetik a bójákat, mintha élőben nyomnák a GTA-t, mert marhára meglepődnek, hogy a rutinpályán - a főldúttal ellentétben - bizonyos korlátok között kellene tartani az autót.

2016. jún. 8. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
75%
Én két éve már az első óramon vezettem forgalomban. Megértem azokat is, hogy akik sietnek, nem tetszett nekik, hogy lassan megyek. De könyörgöm miért dudálják le sokan a tanulókat, nem látják a T betűt a tetején?!
2016. jún. 8. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:

Én sosem bántom őket, de gőzöl a fejem néha. De pont azért nem dudálom le, mert nem tehet róla, igazából az oktatóra haragszom kicsit mert tényleg kellene gyakorolni előtte, de ezért nem fogom a tanulót stresszelni.


1# Én pont szerencsés voltam, mert az a típus voltam, aki "faterral az erdőben" vezetett már aszfalton, bár nem 100km-eket, és az arcom legalább nem volt nagy, mert akkoriban a motorok mozgattak, az autót csak szükséges és hasznos dologként kezeltem. Akkoriban kötelező 4 óra volt és elvielg vizsga után mehetett az ember forgalomba, ennek ellenére az oktatüm kivitt. Elindultunk hogy megyünk körbe körbe a pályán szokni a kocsit. Alső kör után kérdezi, hogy vezettem már? Ő... nem... Fostam megmondani. Ok. Akkor gyakoroljunk.

Csináltuk a gyakorlatokat. A 2. foglalkozás után mondja hogy menjünk ki. Kimentünk a város szélére a nyulait megetetni. Be voltam tojva de ment.

2016. jún. 8. 22:03
 4/6 anonim ***** válasza:
Míg rutinpályán nem vezet valaki amgabiztosan addig ugyse viszik ki a forgalomba.
2016. jún. 8. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
Hát a tegnapi példa nem ezt mutatta. Megy elöl néha 50-nek, majd hirtelen 30-cal. Aztán jön egy kanyar, azt 15-tel szedi holott kezdőként a 30 is kéne hogy menjen. Nagyon gáz volt.
2016. jún. 9. 19:21
 6/6 anonim ***** válasza:
100%

Ma már nem használnak rutin pályát, vagyis nagyon kevés oktató veszi igénybe. Forgalomba addig nem engedi a "mazsolát", amíg nem tudja biztonságosan kezelni az autót.

Ezt a békát sajnos be kell nyelni. Amíg a "mazsola" nem jön bele, nem szerez annyi rutint, hogy magabiztosabb legyen, addig nem fog normál tempóban kanyarodni! És lássuk be, inkább totyogjon a kanyarban, mintsem egy baleset történjen előtted!

2016. jún. 9. 20:03
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!