Hidegindîtásnál miêrt robbanik ekkorát a mozdony motorja? És miért indulnak ezek a motorok ilyen nehezen?
Elég nagy monstrum ahhoz, hogy ne könnyen és csendben induljon.
(Robbanik szó nem létezik)
Ès te lètezel ?
Vagy csak egy automatikus helyesíràs javítòhoz van szerencsèm ?
Ne kritizáld a kérdezőt, örüljél, hogy nem azt írta, hogy "motra" :)
Hangjából ítélve ebben a mozdonyban ugyanaz Pielstick motor van, mint a Ganz M41 "Csörgő" mozdonyban.
Turbofeltöltős V12 dízelmotor.
Hidegindításnál az egész blokk hideg, az égéstér is. Az üzemszerű égéstér végnyomásba bele van kalkulálva a turbofeltöltő is, ami indításkor még nem él. Elég hosszan kell indítózni ahhoz, hogy pusztán a sürítési ütemekkel elérje az égéstér a gázolaj gyulladási hőmérsékletét (izzítás nincs...). Eközben az meg nem gyulladt, de felmelegedett gázolaj kijut a kipufogórendszerbe, és az első sikeres munkaütemek egyike biztos hogy be fogja gyújtani a kipufogóban összegyüűlt gázolajpára-levegő elegyet. Na ezt láttad a videóban.
Amúgy ez a Pielstick gép a legendásan szarul indítható motorok közé tartozik. Az okosított (elektronikus motorvezérlés, dupla turbó) M41-esek már lényegesen barátságosabbak.
https://www.youtube.com/watch?v=m3ifWJfmZUo
Tessék, bár ez itt pont nem köp lángot, de ugyanaz történik. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!