Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Vidéken, kisebb városokban...

Vidéken, kisebb városokban miért nem megoldott a tömegközlekedés?

Figyelt kérdés
Az én városomban épp van tömegközlekedés, de olyan, hogy a legtöbb útvonalon óránként egy busz jár. Múltkor egyik ismerősöm mesélte, hogy az ő lakóhelyén nincs is egyáltalán semmilyen tömegközlekedési eszköz, pedig nem egy pici faluról van szó. Miért csodálkoznak, hogy minden második embernek autója van, ha vidéken egyszerűen nem is lehet máshogy megoldani a közlekedést? Például hogy boldogul az, aki olyan helyen lakik, ahol még egy helyijárat sincs? Mindenhová gyalog jár?
2016. ápr. 26. 17:51
1 2
 11/11 anonim ***** válasza:

"Nincs igény"

"Nincs tömeg"


Ezek nagyjából 0%-ban számítanak, amikor az állami közlekedéspolitika fejlesztésekbe kezd.


Egyébként igényt magát a kínálat határozza meg, mivel az ember akkor megy el pl egy munkahelyre, ha be tud járni.

Nem fordítva történik, hogy dolgozik valahol, ahol igazából nem tud (ezt jelentené az igény korábbi felmerülése).


A közlekedési igényeket, leginkább a közlekedés közvetett hatásaiból, a telekárra gyakorolt hatásaiból lehet látni.

Ha egy adott területen a gazdaság központi részének telekárai, ingatlanárai elszállnak, de ettől elmarad a gazdaság teljesítménye, és a fizetések emelkedése, azaz egyre nő a fizetés/ingatlanár, és/vagy cégek esetében, a bevétel egyre nagyobb része megy el a terület bérlésére, akkor az az adott terület közlekedési hiányosságaira hívja általában fel a figyelmet.

Különösen akkor, ha a gazdasági centrum növekedése mellett az ingatlanár növelő hatás egy idő után megáll, vagy visszájára fordul, ahogy a centrumtól távolabb vizsgáljuk.


Ez a gazdasági fejlődés szempontjából rossz, a centrum fejlődését az ingatlanár egy bizonyos mérték lassítja, majd akár teljesen meg is szüntetheti, az adott város a közlekedés, mint külső hatás(externália) hatására nem tud tovább fejlődni, és "beragad".


Lényegében olyan, mintha a kazán keringető szivattyúja megállna, de a tűz magát hőmérséklete emelkedne a kazán leolvad/kilyukad/felrobban, annak ellenére, hogy a házban hideg volt végig.


A gazdaság, és annak hatásai szempontjából két pontnak nem kilométerben mért a távolsága, hanem időben, és pénzben mért távolsága van. Minkét távot a közlekedés egy bizonyos mértékig, azután tömegközlekedés képes csak csökkenteni.

2016. ápr. 29. 08:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!