Nemzetközi kamionosok hogy dolgoznak?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Bonyolultnak tűnik elsőre.
6 napot (6 x 24 órát) dolgozhatsz folyamatosan, azután egy heti pihenő jön. Ez 45 óra, a tilalmak miatt jellemzően a hétvégére esik, de nem feltétlenül, vannak országok ahol lehet menni, vagy olyan áruval mész amire nem vonatkozik. Ha hétvégén melózol értelemszerűen hét közben kell a heti pihenőt, a 45 órát megtartani.
Ez a 45 óra lecsökkenthető 24 - re is, de akkor a "hiányt", be kell pótolni a harmadik hét végéig, a heti pihenőhöz hozzácsapva.
Napi 9 órát vezethetsz, de egyben max. 4.5 órát, közben kell egy 45 perces pihenő, majd megint 4.5. A 45 perc felosztható 15 + 30 percre is. Vigyázat, a sorrend számít, 30 + 15 nem jó!
Heti két alkalommal 10 órát is vezethetsz. Kéthetente összesen 90 óra lehet a vezetési időd.
Pihenő: 11 óra, de heti három alkalommal 9 is lehet.
Munkaidő: vezetési idő és minden más, ebből nagy vita szokott lenni a kollégák között is. Lényeg, ez 13 óra lehet, de növelhető 15 - re. Ez nem mind vezetés, van benne várakozás, rakodás, vezetés miegyébb, a reggeli megmozdulástól az esti megállásig eltelt idő.
Állandóan számolgatni kell, de a modern tachográfok már jeleznek mindent, mi, mikor esedékes.
Idővel rááll az agyad és automatikusan csinálod magadtól is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Tulajdonképpen nagyon nem. Cége válogatja, kaphatsz prémiumot a jó fogyasztásért (de inkább a levonás a jellemző) vagy a kilométeredre. Ezzel csak az a baj, hogy nem te döntöd el milyen fuvart kapsz, kaphatsz valami rövidet sok le- , felrakóval, sok tököléssel, meg mehetsz Portugáliába is. A szabályok pedig adottak.
Érdemes tisztán napidíjas céghez menni, tehát egy összeg x ledolgozott napok száma = a fizetésed, ez a tiszta.
Ma már nem sok kiskapu van, a Balkánon, keleti pályán, pl. ukrán, orosz esetleg még van egy - két finomság, ahol lehet egy kis pénzt csinálni, de ott már rég jártam, meg itt nem is részletezném az ilyesmit.
De nincs is szükség rá, gyakorlat kell, jó nyelvtudás és tiéd Európa, Nyugaton hatalmas a sofőrhiány, hiányszakma, várható, hogy emelkednek a bérek, odakint 2000 - 2500 euró között simán lehet keresni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az angol jó, nekem is az megy jobban, a német gyengébben. Ha egy cég úgy dönt, hogy külföldieket fog alkalmazni, minden gond nélkül megoldja az angol irányítást, akár német, osztrák vagy bármilyen cég.
Lehet 3000 közelében is keresni, ezekbe már valamivel nehezebb bekerülni, de nem lehetetlen. Ezek inkább kint élő, kint lakó kollégáknak felel meg. Engem most hívtak ilyen helyre, de kinti lakcím kéne hozzá.
Érdemes tartályos, silós, hűtős, túlméretes stb. speciális területeken gyakorlatot szerezni, ezekben általában magasabb a bér is mint egy sima ponyvás kocsin.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azért nem egészen, vannak a tartálynál is tudnivalók (a ponyvásnál is, pl. rakományrögzítés hasonlók) ugyanígy a tartályosnál, nem túlságosan bonyolult, de azért vannak ismeretek. Tartály is sokféle van, élelmiszereres, vegyi (ADR), üzemanyagos, gázos stb. Árukezelés, töltés, lefejtés, mosási stb,. tudnivalók. Az ADR külön téma, ott is vannak finomságok.
Valamivel tisztább, egyszerűbb munka a tartály, főleg az élelmiszeres, de azért a cégek szeretik ha van tartályos előélete a leendő kollégának, de ha csak ponyvás gyakorlata van, az is jó, hamar bele lehet tanulni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!