Kezdőoldal » Egyéb kérdések » Egyéb kérdések » WABERER'S Mi az igazság? Most...

Fahéjascitrom kérdése:

WABERER'S Mi az igazság? Most lesz meg a "C" jogsim, 0-km és a wabinál felajánlották, ingyen az "E" kategóriát, meg a GKI-t, ha aláírok másfél évet. Megéri? Ha lehet, csak aktív Wabi kamionosok írjanak!

Figyelt kérdés

2014. okt. 31. 09:29
 1/10 anonim válasza:

Na erre én is kíváncsi vagyok mert én is most fogok vizsgázni a C kategóriából.A kérdezőtől az lenne a kérdésem,hogy a Nagykőrösi úti WABERER'S-nél ajánlották az E-kat és a GKI elvégzését ? Mert azt hirdetik,hogy E kategória szükséges de a GKI-t valóban lehet náluk csinálni . [link]


Köszönöm előre is a válaszod .

2014. nov. 3. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:
Az OLX-en volt a hirdetés, és felhívtam a számot, egy nő vette fel, és azt mondta ha végeztem a vizsgával, hívjam fel ezt a számot, és megbeszéljük. De ahogy néztem a telefonszámot, minden hirdetésükben ez a szám van.
2014. nov. 4. 19:24
 3/10 A kérdező kommentje:
Ja, másfél évet kell aláírni.
2014. nov. 4. 19:25
 4/10 anonim válasza:
Köszi én is utána nézek
2014. nov. 5. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 nagydrusza válasza:
Hát skacok én is 5 hete várom a HR-es csajszi hívását. Elvileg még egy hét, mire összejön annyi érdeklődő, amire újból érdemes tanfolyamot szervezniük. Na majd meglátjuk. A tanfolyam (Budapest) a BILK-ben lesz és állítólag munkaidő után, mert én is csak ha végeztem az E és GKI tanfolyamokkal koccolok a mostani cégtől. Másfél évet úgyis lehúznál gondolom a rutinszerzés miatt, tehát kb. 230 ezerrel beljebb vagy. Úgyhogy siess, mert lehet, hogy veled lesz meg a csapat. Üdv: nagydrusza
2014. nov. 8. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 A kérdező kommentje:
13-án vizsgázom, 3 munkanap a vizsgaigazolás, tehát 19-én reggel megyek jelentkezni, várjatok meg, nehogy nélkülem induljon, mert akkor ezek szerint, várhatok egy csomót, ha lemaradok!
2014. nov. 9. 20:48
 7/10 nagydrusza válasza:
Csak ügyesen
2014. nov. 10. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Most beszéltem a csajjal. Azt mondta, hogy csak november végén, december elején indítanak tanfolyamot. A Kamionsulival vannak szerződésben. Hát elég sokat kell várni. Nem tudom magán úton nem jobb-e?
2014. nov. 10. 13:09
 9/10 savaseső válasza:

A nagy múltúnál dolgoztam és véleményem szerint mindent megtettem, hogy helyt álljak és minden elkövettem annak érdekében, hogy megfelelően végezem a munkámat. Szeretem a hajtást az új megismerését, nagyon sok országban jártam és megismerkedtem különbféle emberekkel.

Egyetlenegy dolog miatt hagytam ott a céget, mert nem bírtam már elviselni az irányító személyét és azt a sok megalázást, amit kaptam. Abban az esetben, ha maradok valószínű, átvágtam volna a torkát annak a velejéig gonosz, alattomos,cinikus hatalom mániás irányítónak Nem gyűlölőm, hanem csak megvetve szánom és sajnálom a többi kollégát akik hasonló cipőben járnak. A leírást azok figyelmébe ajánlom, akik tervezik, hogy ott akarnak elhelyezkedni. Feldobva az érmét és igyekszek hiteles képet festeni a valóságról.

A cég belső mottója, haszon járműre haszonbarmot, mert a havi képzésen, melyen az irányítókat képzik ezt a megnevezést kell használnia gépjármű vezetőkre.

Az érmének két oldala van. Az egyik, hogy a nagy múltú cég lehetőséget ad arra hogy kezdőként betanulj a szakmába és munkahelyet biztosit.

Pontosan fizet és nem kell könyörögnöd a pénz miatt. Szinte minden országba eljutsz Európába, amit kevés cég mondhatja el magáról.

A géppark kiváló és magas szintű a szakmai hátér. A rendeletek be vannak tartva, és nem kényszerítenek,hogy mágnesezzél és áthágd a rendeleteket.

A fel és lerakók időbeni elérésére aránylag elég idő áll rendelkezésre és ha nem csúsznak a fel és lerakással, teljesíthető.

Az útvonalra megadott kilométerek is nagyjából beleférnek( mindig kevesebb km adnak mint a tényleges) a megadottakba, ami fontos a megközelítés szempontjából és megadják az érintési pontokat.

Nem utólag kérik rajtad, hogy miért nem azon az útvonalon jártál ami tranzit. Nagyon sok évnek kell ahhoz eltelnie,hogy memorizáld Európa térképét.

A címek megtalálására még kiegészítés formájában gps koordináta is rendelkezésre áll.

A fizetés sem több és kevesebb, mint más kamionos cégeknél az a 300-330 e megvan a rendeletek betartásával.

A rendeletek betartatása és a gépjárművek műszaki állapota az egyik legfontosabb tényező mert általában a kis tíz kocsis cégek tulajdonosai ezeket nem veszik figyelembe és a régi korongos műszakilag teljesen leamortizált gépparkkal küldik el a gépkocsi vezetőt a fuvarokba, a pihenő időt elfelejtve és ha le jár a tizenöt óra a régi korong kivéve és egy újabb korong behelyezésével indítsák a munka idődet. Amennyiben kontrollt kapsz a régi korongot és a cmrt tedd el a kamion mélyére és mond azt a főnök most hozott ki vagy egy a cégnél lévő kolléga kamionjából, ültél át, és most kezded a műszakot, vagy kártya ki és vezess természetes, rettegsz, hogy mikor vesznek ki kontrolra.

Itt azért meg kell említeni, hogy kb két napja úton vagy a fel és lerakók között és a pihenő idők a kilenc és tizenegy óra mellőzése nélkül, fuvarozol és KB 35 órája nem hajtottad álomra a fejedet, azért a pénzért, amit a nagy múltúnál is megkeresed. Itt, még ha a kontrol a műszaki állapotot vizsgálja könnyen alá futsz 2000 - 3000 eurós bírságnak amit kitudja, hogy most neked vagy a cégednek kell bevállalni. Persze itt a céged is igyekszik mosni kezeit, mert például a nagy nevű osztrák cég kötelez a mágnes használatára és a rendeletek áthágásra. Természetesen védve magát aláíratja, hogy a rendeletek be nem tartásával te vállalod a felelősséget, amennyiben ezt nem íród alá azonnal kirúg.


Ez az érmének az egyik oldala. A másik a nagy múltúval szemben, ami pro és kontra a következőt, tartalmazza.

Az anya cég alkalmazva a kezdőket igyekszik megfogni az elvándorlást kemény szankciókkal. A három - négy napos képzés, amit elvégzel háromszáz- négyszázezerbe, számolja, és ha itt hagyod egy éven belül ezt rád, terheli, vagy a százezres kauciót, amit az esetleges kártérítésre levon. Az unit vezetője az atya úristen és az irányítód a kis király. Te nem vagy ember, hanem egy szánalmas pondró, aki egy szükségtelen rossz vagy a gépezetbe. A munkahelyi terror magas iskoláját alkalmazva művészi szintre fejlesztették ki a megfélemlítés fogalmát, és pszichológiai módszerekkel igyekeznek megtörni az ellenállás minden formáját. Ez vonatkozik a nagy múltú égisze alatt működő kft-re is. Az irányítod úton, út félen érzékelteti veled, hogy te csak egy csúszó mászó féreg vagy aki a nagy múltún élősködve igyekszik megélni.

A pénzkereset nem kölcsönös, mert ö keres neked. A kft-be az irányítok, lehetnek társtulajdonosok is innentől fogva, játsszák az atyaúristent. Itt viszont a nagy múltú úr tisztogatást hajtott végre mert egy két ilyen kft igyekezet más utakon járni. Lehetsz te akár milyen becsületes ember, de már kezdéskor feltételezi rólad, hogy lopsz csalsz .

Az első hónapokba valahogy mindig kevesebb fizetés jár a munkádért és az első indulás után hiány van az üzemanyagból, amit neked kell kifizetni. A te általad megtett kilométer soha nem azt a kilométer pénz takarja, valahogy mindig kevesebb, A megadott normát a Frejus vagy a Montblanton át nem lehet teljesíteni és túl fogyasztásba kerülsz, itt meg kell említeni az új autók normáját mert itt nagyon vissza van véve itt több ezret kell hogy fusson az autó, hogy beálljon a fogyasztás.

Az elvándorlás igazi okaként tapasztalatom szerint elsősorban az irányítok képzetlensége és hozzá nem értése és emberi alkalmatlansága a felelős.

Itt az lehet, hogy ki van adva a számukra ,hogy minden áron alkalmazzák a munkahelyi terror fogalmát de szerintem ezt másképp is lehetne kezelni. A munka kapcsolat abban merül ki, hogy te kis szánalmas pondró minél előbb érj oda a fel és lerakókra. Amennyiben rossz címekre küld te vagy a hibás mert ki jelenti hogy vak tyúk is talál szeget alapon is meglehet találni az adott le és felrakót. Itt már neked kell megoldanod és a megadott cím még köszönő viszonyban, sincs az igazival és még kb tízen pár kilométere (nincs segítő készség, mert te munkát adsz, ha keresed). Ezt az tudja igazán, aki olasz francia spanyol viszonylatba jár.

A fel és le rakón nem raknak, meg vagy nem szednek le ha nincs megfelelő referencia számod. Sok esetben az irányító által megadott nem jó de te biztosan rosszat adtál le mert már megint zavarni merészelted urambocsá este öt után mert őneki lejárt a munkaideje és a családjával kell törődnie. Te itt a nap huszonnégy órájában igyekszel helytállni és nem mondhatod bocs lejárt a munkaidőm, nem a tizenötre gondolok.

Amennyiben csúsznak a fel és lerakón az is a te hibád és az irányítod nem akarja módosítani a le és felrakási időpontot mert te egy alja ember vagy aki készakarva késik.


A másik az ő általa megadott cím és a cmr-en levő cím, melyet a felrakó állít, ki nem stimmel, első reakció és itt mindegy, hogy a napszak melyik órájában történik beléd rúg és utána nagy kegyesen intézkedik a saját érdekébe. Azért a saját érdekébe mert te egy arctalan rendszámnak nevezett idézőjeles személy vagy a gépezet-be .A másik ami igazán befolyásoló tényező a haza hozatal. Itt teljes mértékben kivagy szolgáltatva az irányítódnak és szó szerint szinte veszekedések árán jutsz haza. Valahogy mindig elfelejtik,hogy mióta vagy kint és öt-hat hétbe is igyekeznek kint tartani. A négyhetes kint létek dominálnak elsősorban de nem ritka az öt-hat hét hetes kint létek sem. Ha négy hetet van kint az ember kettő nap a családdal töltött idő, ha hosszabb egy hetes az otthon lét, akkor saját autó elvéve és kipakolás ami nem egy könnyű dolog mert sok esetben mondjuk békéscsabai a sofőr, az irányító a kisded játékával kipakoltatja Mosonmagyaróváron és kb egy személykocsi megtelik a holmival és bizony ezt nem kis haza utazási költséget jelent. Ezt nagyon sokszor eljátszzák. Urambocsá ha szabit mersz kérni időben az irányítod tolerálja, majd amikor arra kerül sor behoz magyarba majd azonnal ki is fordít és eleve nem tudsz haza menni. Persze jelzed, hogy nem stimmel te már két hónapja azelőtt kérted a szabit és így nem mész tovább kipakolsz. Az irányító részéről a reakció, nincs rád szükség jön helyetted a kezdő menj a ....... . mondta Ákos. Szó szerint ez zajlót Óváron. Az irányítok sok esetben sofőrök voltak és bizony elfelejtve honnan indulva, olyan nagyképűek, hogy hat ember tolja be az eszüket talicskán az irodába és már ott tartanak hogy a WC is illatos utánuk mert az öviké nem büdös.

Természetesen itt ebben az esetben a végzetség és a szülői hátér is dominál mert egy ingerszegény családi környezetből kiszakadva nem tud máskép viselkedni.

A legdurvább egy Zsóka nevűt meg kell említeni egyik volt kollégának meghalt az édesapja és szeretett volna ebben a kivételes esetben haza jutni. A kedves Zsóka nevű irányító reakciója, hogy a volt kolléga nélkül is elföldelik az édesapját. A kolléga édesanyja természetesen erre megkereste az unit vezetőjét és a kedves Zsóka nevű egyén a temetés után egy hétre hozta haza a kezdőt, holott ésszerű akasztással az unión belül két vagy három napon belül bárki haza lehet hozni. Amennyiben az unitod irodájába be lépsz meg fagy a levegő és mint egy fertőzött személyt kezelve alig várják az istenek, hogy ki lépj az ajtón.

A munkavégzéshez kapsz telefont, amivel a járatanyagot lefényképezve elküldőd itt a kedves irányító, ha nem vagy szimpatikus és nem hajolsz a földig előtte mindig rossz telefonnal indít útnak amivel eleve csak hívni lehet és nem lehet elküldeni a járat anyagot. Ebben az esetben naponta többször hívnak és akik kezelik a járat anyagot és utasítva mondják hogy küld. Próbálsz magyarázkodni de nem érdekli őket és faxon kell hogy továbbítsd. El lehet képzelni,hogy sok esetben a le és felrakók kirakják , No Fax No fotó feliratot. Itt még az is hozzá járul, hogy kint nem szívesen küldi el a benzinkutas vagy az restaurant mert több oldalról lévén min 20-30 percet is igénybe vesz. Egy idő után mikor napjába többször keresnek kezd elege lenni az embernek, miközben az irányítod jót röhög rajtad.

Nagyon sok negatív példát tudnék említeni és akár a román, erdélyi vagy a kopogós klumpáikról elhíresült volt nyugdíjas Teheránt is megjárt kamionosról aki több hónapot is a kamionba tölt, ezek után, hogy képzeled a három hetes haza menetelt. Egy a lényeg , hogy te nem vagy ember és neked nincs családod és neked nincs magán életed és ha már itt dolgozol a munkahelyi terrort szó szerint el kell tűrnöd és ha nem állsz be a sorba és nem tűröd el, hogy lábtörlőnek használjon az irányítód le is út fel is út. Ezt a szót hogy munkahelyi terrort szinte lehetetlen bizonyítani. Legyen elég, hogy nem a semmiért akkora a munkaerő vándorlás a nagy múltúnál.

Egy fontos momentum az akár szó, vagyis akár négyszázezres fizetés vagy a háromhetes hazahozatal, ami nem fedi a valóságot. A fizetés az 300- 330 e átlagot éri el. A felvett járat pénz itt már el van számolva és ez a tiszta. a hazahozatal pedig a huszonhét napos játékra vonatkozik, ami azzal jár ,hogy ezen belül beléptet magyarba és azonnal kifordít így értelmezi a haza hozatalt, persze nem mentél ténylegesen haza.

Nem panaszkodásképpen írtam le ezeket a dolgokat csak mindenki mérlegelje hogy mennyit bír elviselni, milyen tűrő képességgel rendelkezik mert a család fogalmát és a magánéletet és hogy ember vagy el kell felejteni, hisz a nagy múltúnál a kamionosok kb nyolcvan százaléka elvált és többször újra kezdte az életét vagy kapcsolatot sem tud kialakítani. A másik ha kárt okozol nem éri hátrány a nagy múltút mert tőled levonja. Az újabb játék a belföldes kb 200-220 dolgozik azt nemzetközibe ki küldve elfelejtik egy hét múlva haza hozni így meg spórolva azt a kb 80 000 ft is amit a nemzetközis kap és 4 hétig még unióztatják. Amennyiben szól útilapu a lábára.


Még annyit hogy az irányítod szent és sérthetetlen bármit tehet neked semmibe sem lehet igazad itt egy példa megint. Három nap állás és a kedves irányító egy vas profillal foglalkozó cégnél akarta le rakatni a kamionnyi kutyatápot és három nap után kijelentette, hogy alkalmatlan a kolléga, már régen le kellett volna rakni. Persze a lekezelő gyermekem szócska kíséretében és csak egy-két évvel volt idősebb a Józsi. A tényleges lerakó az százharminc kilométere volt onnan, amit jelzett a kolléga a lerakási időben azelőtt három napja és még szerencse hogy az ottani lerakó nem szedte le. Természetesen nem ilyen finoman történt meg hanem kemény megalázó szavak kíséretében. A mai napig dolgozik ez a kedves irányító és nem számított, hogy három napot állt a kamion miatta. Az irányítok, sógor, koma, feleség, vagy keresztlány, rokoni szálakat takar, Az egyik ilyen tünemény a cégnél vezető beosztású egyik személy rokona és nap mint nap elfelejti a le és fel rakási időpontokat és így kéri számon a sofőröket.

Összességben, ha az irányítók személyével szemben magas szintű elvárásokat és megfelelő szakmai tapasztalatot követelne a nagy múltú, és a havi képzés nem kellene hogy haszonbarom szó domináljon nem lenne rossz munkahely és mondhatnák, hogy valóban kihalásos alapon lehetne bekerülni. Fejlődő tendenciát mutat a nagy múltú de milyen áron, hogy azokat az embereket sem becsülik meg akik szível lélekkel dolgoznak és nem alkalmaznának két-három személy pluszba az unitok, akik nem csinálva semmit, a sofőrök megcsonkított pénzén élnek. Természetesen számtalan példa tudná igazolni állításaimat de nap estig lehetne sorolni a negatív dolgokat, Azért a nagy múltúnál is vannak elégedett emberek akik foggal körömmel védi a mundér becsületét de ezeknek az embereknek nincs önérzete és emberi tartása és függőségi viszonyban vannak.

.

2015. jan. 4. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen! Végre egy kimerítő válasz, nem két soros hülyeség, amiből semmit nem tud meg az ember. Én most kezdem náluk a tanfolyamot, aláírok másfél évet, tanulásnak jó lesz, ha nagyon gáz lesz a helyzet, 6-8-hónap után lelépek, addigra lesz valami halvány fogalmam az egészről, a fent maradó összeget meg kifizetem nekik.
2015. jan. 14. 09:47

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!