Miért van az, hogy egyes cuccoknál a halkság máshol a minél nagyobb hang a nyerő?
Például számítógép vs motor. Az előbbinél sokan komoly pénzeket költenek vízhűtésre, drága alkatrészekre, hogy minél halkabb legyen.
Ellenben egy új, kifejezetten drága motornak is nagy hangja van, még ha kis lökettérfogatú akkor is. Egy régi, nagy motortól pedig még a szomszéd országban is felriadnak.
Motoroknál nem szempont a halkság, vagy a hangos motorokra büszke a tulajdonosa? Autóknál meg tudják oldani a relative halk működést, ezt motoroknál nem lehet?
A motorosok azzal védekeznek hogy biztonsági okokból hangos a motor. Ha hallod hogy jön, akkor észre is veszed.
Valójában pedig feltűnési viszketegség az oka.
Elég szűk réteg motorozik, és a motorosoknak még szűkebb rétege szereti ha nagyon hangos a motor. Számítógépe azonban mindenkinek van majdnem, és még az, aki szereti a hangos motorokat, az sem szeretné a ventilátor monoton zúgását hallgatni órákon keresztül.
Amúgy a motorok is elég halkak alapból, nézd csak meg, hogy szinte egy sportmotoron sincs gyári kipufogó, hanem mindegyiken valami tuning cucc van, hogy jó hangos legyen, mint például nekem :D
Most tényleg?
A laptopom legyen halk, a kocsim kipufogója sportos (nem túl hangos), a zenétől essen szét, a kárpit egy picit se zörögjön.
Tetszene egy őrjítően búgó számítógép? És egy csendes sportmotor?
Na ugye.
Mi értelme a hangos szgépnek? Semmi.
Mi értelme van a tulvezérelt basszuládának a számítógépben, ha nincs is komoly hangkártád? Farok méregetés / szomszéd bosszantó / adrenalint ad / minél hangosabb, annál kevésbé lényeg, hogy mi szól és a fos zene is élvezhető lesz / sietség esetén kellhet / menő = farok méret probléma.
Mi értelme a hangos kipufogónak? Rövid farkuság / figyelem felkelés / élvezet.
A motorok eleve hangosak, ezek alapból azok, és igaz lehetne őket halkítani de felesleges, és egy jó 600-as vagy egy 1000-es motor egy jó exhaust system-el szerintem igen jó hagú, de hát kinek mi persze :D
Itt ugye a before résznél egy nagydobos valami van az r6-on ami egy halkabb egyenletesebb hangot ad, de ez nem stock exhaust(általában a stock exhaust a leghalkabb, ugye a gyári)
A másik ugye egy shorty exhaust ami már konkrétan a GP-ben lévő versenymotor hangot ad a motornak :D
Ez csak egy példa arra hogy lehet halkabb meg hangosabb is, és különben magyarországon erre van törvény, bizonyos db felett(pl a shorty) nem mehet át a motor vizsgán.(bár ilyenkor felteszik rá a stock exhaustot a vizsára és utána visszarakják a jó kis hangosat :D rendőrnél meg nem lesz mérőműszer tehát az nem fogja őket megbüntetni)
Üdv, :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!