Elcseréljem a manuális váltós autómat egy automatára vagy ne?
Szóval 3 hónapja van jogsim, és nyomaszt engem ez a manuális váltó, nincs vezetési élményem mindig megugrik a autó mert túl gyorsan engedem fel a kuplungot, tolatni egyáltalán nem merek mert félek túl sokat csúsztatom a tengelykapcsolót és leég, városba mindig bajba vagyok ha kanyarodok mert ügye 2-be kell kanyarodni ( kereszteződés) (ezt úgy csinálom, hogy lefékezek 25-it bevágom 2-be gyorsan felengedem a kuplungot és rántom a kormányt közben fékezek). Amikkel még bajom van: nem érzem, hogy hol fog a tengelykapcsoló mert mikor felengedem egy bizonyos pontig és nyomom a gázt elindul emelem feljebb akkor még jobban..
Az autómon nem rég cseréltünk kuplungot mert muzsikált a kinyomócsapágy (amikor megkaptam a autót már nyöszörgött ) szóval most lenne lehetőségem elcserélni ezt a járgány egy ugyan olyan automatára, de annak nem ismerem a előéletét, pl. nem tudja a tulaj mikor volt váltóolaj csere...
Mit tennétek a helyembe?
Ebben más nem dönthet, csak te.
Lehetnek érvek pro és kontra, mondhatják, ha nem gyakorolsz, soha nem tanulod meg a manuális váltó kezelését, de be lehet gyakorolni a rosszat is, s záros határidőn belül ismét jöhet a kuplung csere... szóval a te döntésed.
Azt ugyan nem írtad milyen autóról van szó, és milyen is az az automata. A robotizált váltókat is automatának nevezik sokan, és az automaták között is sok a variáns, az ősi olajturbinás nyomatékváltón át a dupla kuplungos váltókig.
Meg kell nézetni az autót egy hozzáértővel (nem minden szerelő ért az automata váltókhoz), az olaj minősége már sokat elárul. Ki kell próbálni hidegen, melegen. Az automata váltónál nem törvényszerű, hogy elromlik, ha megfelelően törődtek vele, az autó egész élettartamát kiszolgálhatja.
Nekem automatás van és utálom a kézi váltóst.
A kézi váltó egy költségcsökkentés. Semmi érv nem szól mellette közúton, csak az anyagiak.
Váltogasson az, aki szeret váltani! (Én b...ni szeretek)
#2
Én is szeretek. Váltogatni is. De ezt te sosem fogod megérteni, mert neked az autó csak egy használati eszköz, és arra kell, hogy A-ból B-be elvigyen.
#5
Egy olyan autónál nem a kézi váltó adja az élményt, teljesen egyetértek, mint ahogy egy Nissan GTR-nél sem hiányolja senki a manuálisat.
Nekem minden ment már tönkre az autómon csak az automata váltó, meg a motor nem. A hidrodinamikus nyomatékváltós bolygóműves váltók szinte elnyűhetetlenek, és lehetetlen lefullasztani velük a motort.
Gondoskodnak a motor megfelelő üzemállapotáról.
Ha a váltó tönkremegy nem feltétlen milliós baja lesz.
A robotváltóról nem nyilatkoznék.
Kösz a lepontozást.
Váltsatok reggel, délben, meg este. 8===):
A kérdezőnek azt tanácsolnám, hogy inkább barátkozzon meg a kéziváltóssal. Nem olyan nagy ördöngősség.
Egyszerűbb mint ujra kocsit cserélni, minden nyűgével és költségével, aztán aggódni egy isemeretlen erdetű autómata miatt. ( aminek lehet, hogy 5 évig sem lesz baja de lehet, hogy már jövő héten)
"Mit tennétek a helyembe?"
Gyakorolnék, mert ezek szerint eddig nem szereztél elég rutint. Ez a baj a mai gépjárművezető oktatással, nem vezetni tanít meg, hanem felkészít a vizsgára.
Az, hogy nincs rutin óra, helyette is vezetünk egy vicc.
Illetve nem vicc, sajnos megvan az eredménye.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!