Miért gondolják sokan hogy akinek automata váltós a járműve az nem tud vezetni?
Miért gondolják sokan hogy akinek automata váltós a járműve az nem tud vezetni?
- talán mert ez igaz
Nekem automata és manuális is van.
Akkor most ha átülök a manuálból az automatába elfelejtek vezetni, mikor visszaülök akkor meg elmúlik az amnéziám?
Akkor most tedd fel a kérdést magadnak és válaszold meg őszintén!
Te tudnál manuális váltót hatékonyan kezelni?
Manuális váltón tanultam meg vezetni és utána évekig olyan autóm volt.Most van 4 éve automata.Tudnám kezelni , azt nem felejti el az ember olyan könnyen.
De mi köze a vezetéshez hogy milyen a váltó?Egy automatás is tud balesetet csinálni és rosszul vezetni meg egy manuálist használó személy is.A vezetés nem a váltótól függ.
Aki csak manuális váltós autót vezetett, az simán elboldogul egy automatával is, visszafele ez nem érvényes, tehát a manuális váltós tudás univerzálisabb.
Egyébként sokan, ha nem kell foglalkozniuk a váltóval, találnak mást, amivel elfoglalhatják magukat, pl. Amerikában igen elterjedt a vezetés közben SMS-ezés.
Nálunk a buszsofőr SMS-ezik vezetés közben, tehát ez itthon is előfordulhat. A vezetéstechnika más, ellenben a KRESZ ugyanaz mindkét váltó esetében, így az állítás teljesen helytelen. Innentől össze lehet hasonlítani a buszsofőrt meg a személyautó sofőrt is, tehát aki nagyobb járművet vezet, az biztos sokkal jobb, mint aki egy kisautót.
Ha százalékokat nézünk, miszerint mennyi törött automata és manuális váltós eladó autó van, akkor törött automatából arányaiban feleannyi van csak, akkor az automata váltós autó tulajdonosai vezetnek jobban?
Ugyan már.
Mert ostobák és maradiak. Én az automatát sokkal jobban szeretem ,egyszerűen érthetetlen számomra mit keres még a kuplungpedál a kocsikban.Az olcsóbb előállításon kívül semmi nem indokolja már. Fejlettebb országokban teljesen más is a arány mint idehaza, de nemcsoda mert nem is olyan rég még a Lada státuszszimbólum volt.
Két falu közt meg vidéki hosszú utakon végül is tökmindegy hogy kézzel vagy géppel váltasz fel a legmagasabb fokozatba és nyomod neki a gázt órákat, de városi dugóban cammogva,ahol minden 100méteren egy lámpa is van ,ott nagyon kellemes egy ilyen automata váltó. Véleményem szerint aki nincs elfoglalva a kuplungon tornázással és egy kar rángatásával az a forgalomra is jobban tud figyelni,nem beszélve arról a nem elhanyagolható tényről ,hogy van egy szabad keze.És csak körül kell nézni hányan telefonálnak cigiznek esznek a forgalomban úgy hogy közben váltani is kellene meg a kormányt is fogni ..nem egyszerűbb ezt egy automatában,lazán?
A vezetési tudás nem abból áll hogy rángatni tudok egy kart vagy sem ,hanem a közlekedési helyzetek helyes felismeréséből a veszélyek észleléséből és elhárításából. Ebben bizony a kéziváltósok sem jeleskednek mivel rengeteg balesetet okoznak, nem is beszélve azokról akik lefulladnak indulásnál meg keresgélik az 1est a zöldnél,üveghangon bőgetik a motort meg 5-ösben előznek félpercen át egy kamiont.Tükörben szoktam nézni, hogy még meg se moccantak a lámpánál és én már vagy 30méterre vagyok pedig egyáltalán nem is padlóztam le a gázt, és ez az esetek nagyrészében így van.
Az is tévedés ,hogy aki automatát vezet az el van veszve egy kéziváltossal. Ha én átülök egy hagyományosba, kb 5perc és már tudom vezetni csak ki kell tapasztalni a kuplung fogáspontját.
Másik gyakori ellenérv hogy a sportos vezetés és az automata kizárja egymást.Talán ez régen igaz is volt,de manapság mikor egy automata sokkal gyorsabban vált mint egy ember és sokszáz lovas sportkocsikba nem is raknak kéziváltót,ez már régen megdőlt.Esetleg jaszkarizni 6ezres fordulaton rádobni a kuplungot meg 120nál dugni egy kettest azt nem lehet ,de ezt az autógyilkolást jó esetben kinövi az ember...
A fogyasztása meg jobb is mint egy kézinek,ahol az ember jól rosszul kezeli a technikát,ahogy éppen érzi, meg eszébe jut.
"alán ez régen igaz is volt,de manapság mikor egy automata sokkal gyorsabban vált mint egy ember és sokszáz lovas sportkocsikba nem is raknak kéziváltót,ez már régen megdőlt."
Éééérdekes teljesen automata váltós versenyautót nem láttam még nagyon. Mutatsz párat?
Lehet, hogy nem manuális a váltó minden esetben (bár ez az elterjedtebb), viszont nem is a "rendes" automata váltó van bennük!
Én mindig is manuálison tanultam és kifejezetten szeretem, hogy van.
Azért az automata váltók nem tudnak gondolatot olvasni, kifejezetten szeretem nézni, ahogy szenvednek néha az emelkedőn előzéssel. :)
Ohh és még annyi, hogy aki automatán TANUL meg vezetni, azt ha beülteted egy manuális kocsiba, akkor elindulni sem fog tudni jó formán.
Az, hogy valaki pár éve automatát vezet nem jelenti azt, hogy elfelejtette a manuálisat. (Bár azért 10-20 év után megnézném... :) )
De ha nem tetszik a manuális, vegyél automatát és kész.
Én nem fogok venni, még ha ingyen adják sem, számomra teljesen elveszi a vezetés élményét...
# 9
Már vagy 10 éve nincs kéziváltós versenyautó - max a rallyban.
Pontosabban mondva automata kuplungos versenyautók vannak puncipöcögtető váltóval. Azért, mert esélyed sincs kézzel olyan tempóba váltani, mint ahogy a gép elvégzi neked.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!