Nem lenne jobb az AM kategóriát korlátozások helyett
fentebb tolni?
11/20 A kérdező kommentje:
Az elektromos bicikliről nem is beszèlve,szinte le nyomja a robogót de a fèket ès az indexet luxus használni.Nagyon nem bánnám ha vègre ide is kerülnènek 4 ütemű 50 es váltós motorok mert hiába keresem semmi,pedig egy ilyenre a kereslet is nőne.pl keeway knight 50 ami gyarilag 10 lovasnak írja,tökèletes lenne csak egy chopperhez kissè fiatal vagyok :D Fogyasztás miatt keresik az ilyen vasat csak hát magyar honba soha nem akar èrkezni,sajnos
12/20 A kérdező kommentje:
Vannak mèg ezek a moped autók is amiket szinte már csak B-s jogsival lehet vezetni,ami hülyesèg.Főleg,hogy egyre többet lehet már látni az utakon.Ha arra is lehetne 14 èvtől jogosítványt szerezni már megkönnyítenè a dolgukat,ès ha normál autóra vizsgáznak nem lenne nehezebb dolguk.Nekem bejönnek pl az elektromos autók is,nem sok a különbsèg már egy benzineshez kèpest csak iszonyat drágák.Elvisz a-ból b-be ès kèsz,ennek kène a lènyegnek lennie.Ma már az van,hogy ha valaki be ül egy autóba azt hiszi gyalog van ès hajt ezerrel mert elkèsik,ahelyett,hogy elindulna kicsit hamarabb az utolsó pillanatig vár ès tiszta ideg ha mások feltartják.Egyre rosszabb lesz csak a helyzet.Motornál meg annyi a bajom,hogy szinte már olcsóbban lehet nagyobbat venni.Egy ktm duke 125 ès egy újabb 50 es között túl sok különbsèg nincs,talán fogyasztásra,teljesítmènyre ès vègsebessègre is majdnem jobb egy 50 es már.Nem azt mondom,hogy minden esetben ,csak egyre nagyobb számban.Ezèrt is lenne jó pár változtatás.Hiába állít meg a rendőr 50 es 10-15 lovas gèppel ha már gyárilag fojtással akkora a teljesítmènye.Ha rendszám nèlkül suhan el mellettünk lehet,hogy úgy nèz ki nagyobb motor,közben csak 50 es tuning nèlkül.Be kell ismerni,hogy változik a világ ès modernebb lesz,a múlt az múlt,változás kell.
Az AM kategória alapból a segédmotoros kerékpárok vezetésére jogosít. Az 50 köbcentis határ nem a kategória, hanema járműtípus limitje. Nem a smkp-vezetőismkp-vezetői engedélyt kellene kiterjeszteni más járműtípusra, hanema járművek besorolását kellene a szabályok szerint végezni.
2016. jan. 29. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
14/20 A kérdező kommentje:
Igen,csak,hogy ők azt hiszik minden robogó ès váltós ha gyorsabb mint ami le van írva ès a megengedett sebessèg helyett többel megy az már biztos tuningolt.A legnagyobb baj ott van,hogy nekik Budapest jelenti egèsz magyarországot,csak azèrt mert ők ott közlekednek ès csak az ottani statisztika èrdekli őket.Olvastam valahol,hogy a kissebb motorral közlekedők több balesetèrt felelősek mint aki nagyobb motorral közlekedik,ès ők bőven meghajtják a gèpeket.Ha egy kismotor gyorsan tud menni akkor azt úgy is hajtani fogja,legyen autó vagy bicikli ugyanúgy ahol lehet megszegjük a szanályt.Nincs olyan szent aki èletèben nem ment mèg a megengedettnèl gyorsabban.Szemèlyt szállítani se hiszem,hogy veszèlyes lenne.Ha autóban lehet kisbabát,kisgyereket szállítani ami 100 fölött bőven megy hiába a biztonság nagyobb az esèlye,hogy a gyerek meghal egy balesetben,ha ez nem veszèlyes akkor egy kb 2 ember alatt 50 el halado motor mièrt az? Tuningot is azèrt teszik rá mert valszeg nincs annyi pènzük,hogy vegyenek egy nagyobb motort amire mèg plusz levizsgázni,a motor fenntartása is drágább.Stadin meg minden hülyesèg èpítèse helyett vegyenek trafipaxot ès több helyen a gyorshajtás is visszaesne,sőt bőven megtèrülne az ára,ezeket mièrt nem hozzák be más országokból? Ha tegyük fel behozzák a rendszámozást,pènzèrt,ès nem változik semmi akkor nwm fogják megcsináltatni.Egyszerű ha nincs rendszám megbüntetik,nem fizeti ki,ha le kell ülnie az kinek rossz? Neki ingyenes ellátása van amit nem kell fizetnie.Ha a jogsit elveszik? Benzinnel megy szöveggel tovább vezet.
Most hadd ne keressem elő a megfelelő jogszabályok erre vonatkozó pontjait. A lényeg, hogy a vezetői engedélyek típusainál fel van tüntetve, hogy az milyen járműkategóriákra vonatkozik. Az AM esetében sincs ez másképp.
A járműkategóriák esetében is megvannak azok a paraméterek, melyek alapján az adott járműről el lehet dönteni, hogy az hova sorolandó. Pl. az AM engedéllyel vezethető kétkerekű segédmotoros kerékpárokra 3 fő kritérium van: egyrészt a mindenki által közismert -és sok esetben csak ezt figyelembe vett- max. 50 köbcm-es hengerűrtartalom, ezen kívül a max. 45 km/h tervezési sebesség és a max. 4 kW teljesítmény. A sokak által emlegetett, 60-80 km/h végsebesség elérésére képes robogók eszerint nem is smkp-nak, hanem motorkerékpárnak minősülnek. Az, hogy rengeteg ilyen járművet vezetnek AM kategóriás engedéllyel, a törvény betartásának lazaságát jelzi. Ugyanezen okok miatt van tiltva az utas szállítása is: egyszerűen az adott járműkategória per definitionem alkalmatlan az utasszállításra. Ugyanígy az elekromos kerékpárok jelentős része segédmotoros kerékpárnak vagy motorkerékpárnak minősül a hatályos rendelkezések szerint...
Szóval a kérdésedre a válasz: a korlátozásokat jelenleg sem igen veszik figyelembe, ezen mit lehetne még feljebb tolni?
2016. jan. 30. 14:04
Hasznos számodra ez a válasz?
ez amúgy részben igaz, de hidd el, ha akarnak, tudnak kellemetlenkedni, ott is, ahol nem kéne.
2016. jan. 30. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
17/20 A kérdező kommentje:
Na már most a motorokat teljesítmèny szerint kezdtèk el besorolni,akkor meg minek vam megszabva egy 50 esre maximum sebessègkorlátozás ? Már akkor többet tud menni amint a gyárból kijön,Ha van egy 50cm3,4kw teljesítmènyű motorom de a tervezèsi sebessège kb 20-30 al több mint ami szabályozás szerint megengedett akkor mi van? Büntessenek meg azèrt mert nem felel meg a szabálynak? Semmi èrtelme ennek a korlátozásnak,ahogy a szemèly szállításnak sincs,mert honnan veszi egy lègkondis irodában egèsz nap lustálkodó szemèly,hogy nem alkalmas egy segèdmotor erre a feladatra? Húzza már ki a fejèt a seggèből ès ne egy babettához hasonlítsa a mai motorokat.Ami gyárilag 2 szemèlyre tervezett nem dísznek van a plusz ülőhely.
A sebességkorlátozás más téma. Az autóknak is meg a nagymotoroknak is autópályán max 130 aztán hol van attól még a vége? Lassú járműveknek 25, senki nem tartja be kb. Bezzeg a bicajos mehet lakott területen kívül 50 km/h-val ha van rajta bukó meg nem szállít személyt. Képzeld el a szitut amikor egy cangás leelőz egy simsont vagy egy MTZ-t. :D
2016. jan. 30. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
19/20 A kérdező kommentje:
Sőt a szabályokkal igen nagy a baj,vegyük az elektronos bicikliket ami vagy elèri a 45 öt vagy bőven átlèpi,ès nem a sebessège okoz balesetet hanem az,hogy nem használ irányjelzőt ès nem nèz szèt.Ha valaki motorra ül ha van ha nincs jogsija,a bukósisak rajta van ès ha nèha a sebessèget túllèpi de betartja a kreszt nehèz vagy esèlytelen kiszúrni kinek van ès kinek nincs rá jogsija.Ès minden járműnèl így van.A gyárak tudnak alkalmazkodni ès nem a múltban èlnek,egyre nagyobb a teljesítmènye a segèdmotornak beállított kètkerekűnek,azon se csodálkoznèk ha pár èv múlva erre a kategóriára a jogosítvány kihalna mindenhol,erre ma már igen nagy az esèly.Saccra mondom a motorosok 70-75%-a elègedetlen azzal,hogy nekik szigorítás van másnak meg könnyítès.
20/20 A kérdező kommentje:
Lassan már gyalog gyorsabban mennek mint motorral. :D
Kapcsolódó kérdések: