Uber - Miért nem lehet szabad (áras) piaci verseny itt is, mint a többi fejlettebb országban?
Egyszerűen úgy, hogy a kereslet-kínálat határozza meg az árat, egy szabad piacon. Igény van rá. (Felmérés a cikk alján: [link]
2. Miért remélnek a taxisok bármit is attól, hogy levetetik az alkalmazást? Akkor az utasok egyrészt letöltenék máshonnan, rossz eesetben kártékonyra módosított verziókat is, valamint még inkább megvalósulna az internet cenzúrázása.
3. Mikor fognak az Uber utasai/ellentüntetők az utcára vonulni? Sok jót nem várok ettől.
....."Mikor fognak az Uber utasai/ellentüntetők az utcára vonulni?"....
ez ugye vicc? csak nem gondolod, hogy az utas még tüntet is...pont lesszarja, hogy lázad a konkurencia.
Az utas a számára legmegfelelőbb szolgáltatóval utazik...
Ha az uber, akkor az, ha főtaxi, akkor az..
Az élet eldönti kit választanak...
Jelen pillanatban az óóóóvóóónénííí...elvette a pistíííí a lapátoooom..című homokozós történetet látunk felnőttek előadásában(valóban felnőttek?)
szégyen.
Milyen "piacról" beszélünk ahol egyik szereplő a taxis mindenféle állami sarcnak és szabálynak meg kell felelnie, fiatal megfelelő méretű kocsi,klíma ,ronda sárga festés,SZABOTT ÁR, adózás, társasági leadó, rádió ,kártyaterminál, szigorúbb sűrübb műszaki vizsga ,tiszta kultúrált kocsi ,meg anyámkínja..A másik oldalon meg hülyegyerek Pistike az egyesgófal bárkit felvesz bagóért két joint közt, helyismeret nélkül ,adózás nélkül, felelősség nélkül..
Ez nem piaci verseny hanem szándékos ellehetetlenítés. Vagy beszüntetik az Ubert ,vagy a taxisoknak is "bármit" lehet, bármivel, bármennyiért.
Amióta fix tarifa van, sokkal drágább a taxi.
Erre rá jön az über, ami tök jó lehet amúgy, de rendesen haza.vágja a taxit.
Nem szeretem.a.taxisokat ketten is elütöttek és cserben hagytak zebrán. De ez akkor is kemény.
A piac persze választhat majd, hogy biztosítás nélkül fog utazni, vagy szórja a pénzt.
Ez van mindenhol. Én mas piacon érzem, hogy egyesek túlzott árait belső körökben olcsóbban meg lehet oldani anélkül, hogy bárki rosszul járna.
Amíg 5-8 ezer forintos nm árak vannak albérleti szinten Bp-n, pont nem lesz pénzem se überre, se taxira.
2:
A taxisok lobbizták ki a fixáras tarifát és a szigorításokat, mindezt azért, hogy a belépési feltételeket szigorítva kevesebb munkával a piacihoz képest többet keressenek. Ez a kiinduló probléma, csak erről nem beszél senki, érdekes módon, az árkartell ellen nem nagyon akarnak most sem tiltakozni a taxisok.
Másrészt az uberesek adózás szempontjából sokkal könnyebben ellenőrizhetőek, hiszen az összes fuvarukat az Uber rendszere rögzíti, a NAV-nak elég azt ellenőriznie. A taxizással sokkal könnyebben lehet csalni.
Egyes Golffal sem fog Uberezni senki, mert feltétel a 10 évnél fiatalabb jármű. A sárgára festésnek az Uber esetében semmi értelme nem lenne, hiszen nem cél a felismerhetőség, hiszen a fuvarok szervezése online történik. Ha a kocsi nem tiszta, kulturált, akkor az utasok negatívan értékelik, és nem lesz sok fuvarja az illetőnek, ezzel szemben a taxisok esetében egy adott társaságon belül nem tudod, kit fognak küldeni. A helyismeretet miért ne tudná megszerezni egy Uberes ugyanúgy, mint egy taxis? Kártyaterminál meg minek az Uber esetében, ha az Uber rendszerén online megy a fizetés? Ennyi erővel lovak miért nincsenek a taxik elé kötve? De még sorolhatnám, ezek a dolgok tipikusan két csoportba sorolhatóak, az egyiket kilobbizták, hogy nehezebb legyen taxizni, a másik pedig nem véletlenül nem szükséges egy teljesen más jellegű szolgáltatásnál.
Nem csak itthon akadtak ki Uberre:
9:
Ha magadtól nem jössz rá, akkor felesleges neked magyarázni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!