Melyik részét szüntetnéd / valtoztnád meg a KRESZ-nek?
Nagyon sokan nem tartanak be olyan szabályokat, ami amúgy jogosítvány megszerzésének alapfeltételeként kötelező lenne (azonnali bukást jelentő hibának minősülnek). Tehát nagyon sok szabály "felesleges". Melyek ezek?
Sok mai autó sokkal jobban tud gyorsulni, fékezni, jobb az oldaltartása, mint amikre kitaláltak a sebesség határokat. Ha lenne egy új kategória "felsőbbrendű B", ugyan úgy lehetne szabályosan közlekedni, mint ahogy most szabálytalanul, de biztonságosan.
Nyilván vannak utcák, ahol várakozni és megállni tilos jelzés ellenére ott állnak bizonyos árkategóriába tartozó autók. Tehát az MKKP által már tervbe vett és kivitelezett "kivéve 40 millió forintnál drágább autóval" kiigazító táblát is lehetne legalizálni, ha már büntetni nem büntetik.
Hasonlókra gondolok, de nem csak vicc kategóriában. Ezek mögött komoly tanulmányok is találhatóak.
Brainstorming, hajrá!
Ha nagyon kellene valamit, akkor a jobbkézszabály helyett kötelezően mindenhol alá-fölérendeltséget alakítanák ki az utak között... de ez nem a kresz hiányossága, hanem az embereké... mert sokaknak túl bonyolult ezt megjegyezni.
ja nem! inkább azt mondanám, hogy 5évente kreszből, 10évente forgalomból kötelező újravizsgázni... aki bukik, attól jogosítvány el!
de ez meg nem kresz, hanem már megint más kategória.
5 évente mindenki kellene menjen egy 1 órát egy szigorú vizsgabiztossal. Aki nem tud normálidan vezetni, annak elvetetném a jogsiját.
(Forgalom akadályozása, jobbratartás mellőzése, forgalmi helyzet fel nem ismerése, st).
Az autópályákon, autóúton emelném a sebességhatárokat (régi kocsim van, utazótempója 120, nem magam miatt!!).
Alkohol 1 sör max, de baleset okozás esetén jogsi bevonás évekre.
#4
És a többsávos körforgalmakkal van a baj vagy pedig az autósokkal? Angliában egyszerű magyar parasztként is tudtam használni a 4sávosokat. Meg kell tanítani azt aki nem tudja ;)
#5
Teljesen igazad van, ez az árnyoldala a dolognak. Tudom hogy rossz passzban egy sör után is lelassulok, így nem eröltetném a dolgot ha törvényes lenne sem. Ez az intézkedés inkább a ritka kényszerek miatt lenne jó. Tegyük fel otthon beleiszol a sörödbe és az anyósod felhív hogy 10km-rel arrébb kilyukadt a kereke és nem tudja kicserélni (megtörtént eset).
Sebességhatárok néha engem is idegesítenek, viszont városban, kis falvakban indokolt az 50 km/h. De országúton szerintem 100 vagy 110 km/h is lehetne a sebességhatár. Illetve ahogy tapasztalom, a 30-as tábláknak 95%-ban semmi létjogosultságuk sincs, mert azokban a kanyarokban, ahol 30as tábla van, egy sz*t Trabanttal is befordulok 50-el legalább.
Írták itt a többsávos körforgalmakat, szerintem semmi baj nincs velük, csak figyelni kell, mert néha előfordul olyan eset, hogy nem tartják a sávot. De forgalmas városi körforgalmak használhatatlanok lennének csak egy sávval.
Az elsőbbségi szabályok szerintem jól vannak kitalálva, azon nem kell változtatni, meg amúgy is ezek szinte az egész világon egységesek.
Aztán ami még zavar, hogy sok helyen kilómétereken keresztül folytatódik a záróvonal, teljesen indokolatlanul, más helyeken meg durván veszélyes, beláthatatlan kanyarok előtt csak 30 méterrel kezdődik a záróvonal.
Írták még az alkoholt, szerintem is lehetne sokkal lazábbra venni a dolgokat, például 2-3 sör még egy olyannak is elmegy berugás nélkül, aki soha nem iszik egyébként.
Aztán ott vannak az olyan kötözködések a rendőrök részéről, mint például sötétített első ablak, sárvédő alól kilógó felnik, ha egy kicsit hangosabb a kipufogó, az ilyenekért nem értem miért kell büntetni.
Az elsőbbségi szabályok szerintem jól vannak kitalálva, azon nem kell változtatni, meg amúgy is ezek szinte az egész világon egységesek. - a jobbkezes utcakra gondolsz? Nincsenek az egesz vilagon. Bejartam az USA nehany allamat es sehol nem ismerik/hasznaljak a jobbkezszabalyt. Vagy lampa, vagy stoptabla, de olyan keresztezodes nincs, ahol nincs semmi jelzes es a jobbkezszabaly ervenyesul.
A korforgalom szerintem is ember fuggo. Ujabban beepitettek egy csomo korforgalmat a mi varosunkban is es europaikent en tudom mi az es hogy kell hasznalni, de 10bol 9 autosnak fogalma sincs miert van ott es milyen szabalyok vonatkoznak ra. Angliaban meg szinte mast sem latsz csak korforgalmat. Az emberek jol idomithatoak, csak tanitani kell oket;)
Piros lampanal lehessen jobbra kanyarodni, ha jol belathato a keresztezodes. Ezt az USA sok allamaban csinaljak es nagyon hasznos dolognak talalom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!