Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért akkora gond az ha...

Miért akkora gond az ha valaki egyszerre nyomja a kuplungot meg a féket?

Figyelt kérdés

Ezt nőktől hallottam már többször is, ha valakit alázni akarnak hogy mennyire nem tud vezetni. Pl. egy kolegám nem az az autómániás típus, de van jogsija, és eljár a-ból b-be, ami néha 1000 km is, de ennyi. A felesége a elő akarta adni hogy amikor megismerkedtek, mennyire nem tudott még vezetni "még a kuplungot meg a féket is egyszerre nyomta".


Szeintem amikor valaki bekanyarodik, teljesen normális hogy fékez, közben visszavált 2-be és bekanyarodik. Ehhez kell kuplungolni is, ha nem automata.



2015. aug. 25. 07:43
1 2 3
 11/21 A kérdező kommentje:

#1: Az magam sem értem hogy az idézett dolgot miért mondják, én is így látom ahogy te, 100-ról lassítok, párat kell visszaváltani, ha nem vészfékezek. Váltás kuplunggal megy ha nem tiptronicom vagy automatám van. Csak kiváncsi voltam egy-két hozzánemértő véleményére, mire alapozzák ezt. De a magyarázat általában annyi hogy "hülye a kérdező", meg "nem ért hozzá", meg "nincs jogsija".


Valakitől olyan válszt várnék, hogy konkrétan mi megy tönkre? Mert hogy a kuplung nem, meg a kinyomócsapágy nem az biztos, mert a leghosszabb életü autóm egy corrado Volt, amit 200e km-rel vettem, és 400 ezerrel adtam el, úgy hogy csak a szokásos G-ladert féket meg vízpumpát cseréltünk.

De biztos én vagyok a kezdő.:D

2015. aug. 25. 09:18
 12/21 A kérdező kommentje:

10#: "Viszont kanyarban a kuplungot nyomni nem szabad, rendkívül veszélyes (vizsgán azonnali bukással jár). Vagyis nyilván be lehet nyomni a váltás idejére, de kinyomott kuplunggal kanyarodni nem szabad, még ha a féket is nyomja mellette az ember (minek is akkor?)"


Persze nem arra gondoltam hogy órákig állunk a kuplungon. Akár bekanyarodásnál, akár kanyarban visszaváltásnál, akár lámpa elött a visszaváltás idejére benyomom. De aki ezzel jön hogy nem lehet egyszerre, az ilyenkor mindig felengedi a féket? vagy egyáltalán képben van hogy mit csinál?

2015. aug. 25. 09:24
 13/21 anonim ***** válasza:
Sokan nagyon nincsenek tisztában alapvető vezetéstechnikai dolgokkal, még fél millió km után sem. A legveszélyesebb művelet kinyomott kuplunggal fékezve kanyarodni. Nyilván nem 5.-ben állok be a kapubejáróba stb. De aki így elemzi a helyzetet azzal nem lehet mit csinálni. Kanyarodj így, majd ha egyszer gond lesz (nyilván nem ebből lesz, mert feltételezhető, hogy vannak komolyabb hiányosságok is amik előbb okoznak gondot) akkor majd érdemes lesz elmenni egy tréningre ahol majd elmagyarázzák, be is mutatják a különbséget
2015. aug. 25. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 anonim ***** válasza:

hab a tortán, hogy van aki feszt állítja, vészfékezéskor csak a féket szabad nyomni, a kuplungot nem..

-miért? csak..mert egyszerre a kettőt nem szabad.

hát ilyen is van.

normális kanyarodásnál a hajtáslánc bontatlan, de vészfékezésnél(satuféknél) bizony egyszerre kell nyomni a kuplungot és a féket is...

2015. aug. 25. 11:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 anonim ***** válasza:
minden pedált akkor kell nyomni, amikor kell, és kész. nagy károsodás okozáshoz nagy fsznak kell lenni. igaz én motorozok, de akármelyik féket használom, kuplunkolok. és miért? nem szeretem se a hajtással terhelni a féket, se a kékkel lefogni a hajtást.
2015. aug. 25. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/21 A kérdező kommentje:

"A legveszélyesebb művelet kinyomott kuplunggal fékezve kanyarodni. "


Látom vagy nem érted vagy kötekedni akarsz. A kédés nem arra vonatkozott, hogy állni kell a kuplungon vagy nem kanyarodáskor, hanem ahogy többen is írták, fékezés közben visszaváltunk és kuplungot nyomunk. A bekanyarodás csak példa volt mint a lámpa is. Mindegy hogy kanyarban vagy nem.

A kérés igazából arra a női megnyilvánulásra voantkozik, amit többször hallottam már gyerekként is amikor nem vezettem, de mostanában is kolegától, hogy "nyünyünyü nem is tudsz vezetni mert egyszerre nyomtad a féket meg a kuplungot."


De mondok egyszerübb példát is, biztos balfék vagyok, de lámpánál induláskor is féken a lábam, amíg nincs egyesben.

Benyomom a fék mellett a kuplungot, kapcsolok, majd elengedem a féket majd elindulok.

2015. aug. 25. 12:00
 17/21 anonim ***** válasza:

Valaki elmagyarázhatná tényleg, hogy vészfékezésnél miért kell kinyomni a kuplungot? Nem kell a motorfék?


De kérdező, értettem mire megy ki a kérdés. De úgy látom messzebbről kell indítani a választ már. Mi a helyes módja a lassításnak? Fékezés, kuplung nélkül, kívánt sebesség elérésekor kuplung ki, fék fel, megfelelő sebességbe kapcsol, továbbhalad. nem kanyarodás közben kell csinálni, mert nagyon rossz hatással van az autó stabilitására, erről beszélek. De ez olyan dolog, hogy érezni kell, nem beszélni róla.

A többi meg hülyeség. Persze, hogy elinduláshoz kell a kuplung, ahogy sebességváltáshoz is.

2015. aug. 25. 12:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/21 A kérdező kommentje:

"nem kanyarodás közben kell csinálni"


Látom ettől nem tudsz elvonatkoztatni.:)

Persze hogy instabil a kocsi ebben formában, friss jogsival próbálgattuk az egyik haver Jettáját ami automata Volt, és mondtuk hogy nem az igazi, mert hiányzik a stabilitás amit a visszaváltás ad. Meg a Wartburg is katasztrófa Volt, ha szabadonfutóval használták.


Amikor meg otthon bekanyarodok, a fene Sem fogyeli hogy melyik pillanatban mi történik, visszadugtam felengedtem és bekanyarodok, vagy kanyarodok miközben engedem a kuplungot. Ahogy az autó kívánja. Volt idö amikor fék-kuplunng-vissza-kuplung,fék fel, kézifek.:D

De ez már elmúlt. Túléltük.

2015. aug. 25. 12:48
 19/21 anonim ***** válasza:

Jajj, én is mennyit hallottam már ezt a dumát.

Igazából csak az ilyen okoskodók szokták ezt a dumát hajtogatni, akik vezetnek vagy 5000 km-t egy évben, aztán nekik van idejük mindig visszaváltogatni, hogy soha ne kelljen fékezéskor a kuplungot nyomni. Egyébként ha valaki már a valóságban is vezetett autót, az tudná, hogy elkerülhetetlen, hogy legalább néhány másodpercig ne kelljen egyszerre kuplungon állni és fékezni, főleg városi forgalomban, dugóban érvényes ez.

A másik, a kuplunggal kanyarodás. Nos, ha nem 50-nel veszel be egy 90 fokos kanyart a kereszteződésben, akkor full mindegy, hogy állsz a kuplungon vagy nem, mert nem fog ettől kisodródni az autó (tehát normális sebességet választva). Van, hogy egyszerűen nincs idő még a kanyar előtt visszaváltani, és ráengedni a kuplungot, például az én autómban nem is lehet csak úgy leugrani a kuplungról, hanem csúsztatni kell, ezért előfordul, hogy a kanyar közepén engedem rá a kuplungot, és adok gázt.

A vészfékezédre: igazi vészfékezéskor 0,01 másodperc is számit, aki még leáll ba*kódni még azzal, hogy motorfékezzen, és csak kis sebességnél nyomja be a kuplungot, az idióta. Egyébként is, ha ráállsz a fékre, akkor olyan hamar lelassulsz, és olyan hamar vesziti el a motor a fordulatot, hogy az már nem is motorfék. Ezzel még a motort is nyirjátok, mert nagyon hirtelen kell a hengerek lelassuljanak, terhelés alatt. Be kell nyomni a kuplungot mindenképpen, vészfékezésnél semmit sem segit az a csepp motorfék, inkább hátráltat. Ja meg a másik, ha igy sikerül lefullasztani az autót, akkor elmegy a kormány- és fékszervód, aztán majd csodálkozol hogy belerongyolsz a másikba, mert nem birtad eltekerni a kormányt.

2015. aug. 25. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 A kérdező kommentje:

". Ja meg a másik, ha igy sikerül lefullasztani az autót, akkor elmegy a kormány- és fékszervód, aztán majd csodálkozol hogy belerongyolsz a másikba, mert nem birtad eltekerni a kormányt"


Ez így ebben a formában nem igaz. Már a régi 2-es gti golfokban is egy lefulladás után a rendszerben maradt még 3-4 fékzésre való energia, amíg felkeményedett a fék.

A kormány az persze azonnal kemény. (ezt egyszer injektorhiba miatt tapasztaltam meg. üresben gurultam, kb 30 cal, nem vettem észre hogy leállt és amikor be kellett kanyarodni akkor jött a meglepetés hogy nem megy a kocsi és kapaszkodni kell a kormányba)

2015. aug. 25. 19:48
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!