Miért akkora gond az ha valaki egyszerre nyomja a kuplungot meg a féket?
Ezt nőktől hallottam már többször is, ha valakit alázni akarnak hogy mennyire nem tud vezetni. Pl. egy kolegám nem az az autómániás típus, de van jogsija, és eljár a-ból b-be, ami néha 1000 km is, de ennyi. A felesége a elő akarta adni hogy amikor megismerkedtek, mennyire nem tudott még vezetni "még a kuplungot meg a féket is egyszerre nyomta".
Szeintem amikor valaki bekanyarodik, teljesen normális hogy fékez, közben visszavált 2-be és bekanyarodik. Ehhez kell kuplungolni is, ha nem automata.
Nem tudom, szerintem ez nem gond, sőt, ha sebességet veszítesz a fékezésnél, akkor már készülni kell visszaváltani, amihez meg be kell nyomni a kuplungot.
A kérdést sem értem.
Ha lenne jogsid (ha van és komoly a kérdés, akkor gáz) tudnád, hogy kanyarodás közben nem nyomjuk ki a kuplungot, pláne nem fékezünk is közben.
Egyébként nyilván egy eset nem tesz kárt, de az történik, hogy még jobban fog csúszni a tárcsa, ami csökkenti az élettartamát. Akár elég jelentős mértékben is.
"Egyébként nyilván egy eset nem tesz kárt, de az történik, hogy még jobban fog csúszni a tárcsa, ami csökkenti az élettartamát. Akár elég jelentős mértékben is."
Ezt te se hiszed el, ugye?
Műszaki és mechnaikai analfabétáknak van egy olyan fixa ideája, hogy kuplungot nem szabad benyomni kanyarodáskor. A kuplung nyomásának logikája kanyarodás közben az, hogyha nem tudja felmérni az ember -vezetési tapasztalatlansága vagy az adott területen lévő rutiontalansága miatt - hogy milyen sebességgel jön ki egy milyen emelkedésű kanyarból, akkor még nem tudja eldönteni milyen sebességben folytatja. Ez alapvetően vezetési hiba, de nem vészes, és még sokkal kisebb gond, mint kanyarban lefulladni, vagy az előtünk valami oknál fogva (pl. zebrán átmenő gyalogos) előttünk fékbe lépő járműbe hátulról belezúgni.
erősen eltulzott dolog, egyfajta szofizmus ezzel fogallkozni.
A kuplung "kinyomásakor" megszünik az erőátvitel (ez a feladata!) a motor és a kerekek közt. A kocsit csak a megszerzett lendület viszi előre.
Kanyarodás közbeni kuplungolásnál a
"Ha lenne jogsid"
Van 21 éve és kb 500 Ezer felett járok. Most épp havi 1400 km a munkába járásom.
Te hogy kanyarodsz akkor be pl. a kapubeállóba ha nem váltasz vissza és nem is fékezel? 50 nel 4.-ben, netán 5.-ben?
Vagy lelassítasz már 500m-rel korábban 10-re, és 2-ben elmész a kapuig?
Gondolom a kopást te sem hiszed el. Mert elindulásnál nem csúszik a kuplung ugye... Nem is értem akkor minek szerelték az autóba.:D
Utsó, pont erről beszélek. Nem látom gondnak, motorral is így állunk meg. Max driftelésnél nem nyomunk kuplungot, amikor az van hogy "vissza 2, padlógáz".
94-ben amikor tanultam, pl. engem azért tolt le az oktató, mert lámpánál fékezés köznem nem visszaváltottam, hanem kivettem üresben. Azt mondta használjam ki a motorféket, és fékzés közben visszaváltunk. Ez ugye nem megy kuplung nélkül?? Illetve menne, de nem mindenkinek, és nem feltétlenül tesz jót a váltónak.
én most télen tanultam vezetni, és bizony megállásnál leszúrt az oktató, ha visszaváltogattam.
Megállásnál 30-ig fékezek, majd kuplung és fék egyszerre. Na de hogy máshogy?
Viszont kanyarban a kuplungot nyomni nem szabad, rendkívül veszélyes (vizsgán azonnali bukással jár). Vagyis nyilván be lehet nyomni a váltás idejére, de kinyomott kuplunggal kanyarodni nem szabad, még ha a féket is nyomja mellette az ember (minek is akkor?)
Igazából nem is értem a kérdést...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!