Kézifékes fordulást hogy kell elsőkerekes autóval? Hogyan néz ki a folyamat? Közben ki kell nyomni a kuplungot?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Keresel egy jo nagy placcot, ahol van hely. Lehetoleg essen az eso, szaraz aszfalton nagyobb tempo kell.
haladsz allando sebesseggel, kupplung ki, hirtelen elforditod a kormanyt es amikor mar kanyarodik az auto berantod a kezifeket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Első nettó baromságot mondott.
Mész lehetőleg magasabb fordulaton, hogy legyen erő a kocsiban. Kézifék beránt (szó szerint, dinamikusan, a gombot tartod, hogy ne akadjon fenn) Kormányt eltekered, legalább fél, háromnegyed fordulatot és közben nagy gázt adsz. Kuplunghoz nem nyúlsz. Ellenkormány és vissza orral előre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
mert amikor 180 fokban elfordul az auto akkor jellemzoen megall.
Majd ha nem az NFSben a szamitogepeden csinalod a kezifekes fordulokat hanem eloben, igazi autoval igazi uton, megtapasztalod magad is.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Amugy Kerdezo, kifejezetten jo otlet ilyeneket gyakorolni ( de ahogy irtam, szigoruan nem forgalomban!) mert nagyon jol jon ha tudod hogyan viselkedik az auto instabil allapotban.
A legjobb az lenne ha csinalnal egy vezetestechnikai treninget.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem 180 fokos megfordulásról volt szó, hanem fordulásról. De 180 fokosnál is ugyanaz a helyzet, mivel keresztbe megy a kocsi, ha kinyomod a kuplungot, alapjárat lesz, onnan persze hogy nem indul el. Nem egy talpon kell megfordulni, íve van, különösen elsőkerekesnél. De pont így landolnak a b.lf.sz.k az árokban, az autó elkezd kontroll nélkül sodródni, jobb esetben még telibe nyomják a féket, hogy az első kerék is blokkoljon. Nyomni kell a gázt, legyen fordulat, a kerék kipörög és így húzza ki a csúszásból a kocsit.
Azt hiszem nem értünk egyet abban, hogy ki tanult az NFSben driftelni és ki autóban...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
En kezifekes megfordulaskent ertekeltem a kerdest. Ott bizony megall egy pillanatra az auto.
ha fordulni akar az nyilvan mas teszta.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!