Nekem a Lada nagyon bejön, de a Wartburg-ot még ránzésre sem szeretem.
Mindkettő egyszerű, és olcsó az alkatrész, úgyhogy ez nem mérvadó.
Egy Ladát el tudok képzelni pl. egy rally-n, de egy Wartburgot nem.
Az almát elég nehéz a körtével összehasonlítva értékelni, főleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy alma és körte is van többféle.
A Wartburgok nagyon sokáig háromhengeres, kétütemű motorral, kormány mellé épített váltóval, dinamóval szerelt járgány volt, mondhatni egy luxus kategóriás Trabant.
1989-1991 között készült Wartburgokat már négyütemű Volkswagen licenc alapján készült motorral, padlóváltóval, generátorral gyártották, de ez a márka történetében egy villanásnyi időszak.
A Ladák sokkal magasabb presztízzsel bírtak, a Szovjetunió büszkeségei a FIAT gyár tervezőasztalairól kerültek ki.
A Lada Niva korának legjobb terepjárója volt, s még ma is megállja a helyét nehéz terepeken, igaz a fogyasztása nem a mostani igényekhez igazodik, de a városi Ladák is minimum középkategóriásoknak számítottak akkoriban.
Tucatnál több verzióban készültek Ladák, sokaknál voltak ezek az "álom kategóriás" autók.
Zoleeeka, nem olyan nagy szám Ladát vezetni :)
A kormányzás csak annyiban más, hogy nem tudod kézéllel tekerni, hanem fogni kell normálisan. Akkor nehezebb, ha valami miatt viszonylag gyorsan kell a kanyart bevenni, akkor tényleg kell némi erő a megtartásához. De nem annyira sok :)
Hátsókerék hajtás sem vészes, egyedül télen jártam úgy néha piros lámpánál, hogy kicsit keresztben indult el a hátulja, de pici ellenkormányzás és némi gázelvétellel szépen kiegyenesedett. Az sem nagy szám.
Ami még mókás a mai autókhoz képest, az a hidegben indítás. Manuális szívató van ugyanis. Indításnál kihúzod a kart, aztán ahogy melegszik a motor, tolod vissza. Ezt lehetett tempomatként is használni, kettesben 20-25 körül elvitte a kihúzott szívató a kocsit, gáz nélkül :D
Nekem van egy Négyütemű Wartburgum vezetni nem olyan nehéz mint sokan gondolnák. A kormányzás nem izom munka a szervó hiánya csak parkoláskor tűnik fel a féket viszont taposni kell :D. Nagybátyámtól kaptam, szinte minden nap használom 24 év alatt Őtsem és engem sem hagyott ott sehol, (volt hogy egy nap több 100 km mentünk vele). Egész jól fogyaszt 6.5-8 között. Gyengéje a talpasgömbefejek a gyujtáselósztófedél és a rotor (ezeket kb 1-2 évente cserélni kell) meg nagy esőnél beázik. Váltó nem a legpontosabb és hiányzik a belőle egy 5. fokozat illetve a gyárilag tömítés nélkül van összerakva ezért minimálisan a csöpög az olaj. Az alkatrészek olcsók bár néha gyatra minőségűek. Télen is jól lehet vele haladni én 2x csúsztam eddig meg vele mind2x az én hibám volt. Ladát még nem volt, de az alkatrészek ahhoz is olcsók, viszont többet fogyaszt. De ha karban van tartva akkor az is teljesen megbízható autó tud lenni.
Összegezve: Én nagyon megszerettem a wareszt, ha nem mész napiszinten több száz km akkor jó választás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!