Tustok egy olyan ingegyenes oldalt, ahol a vezetési idők szabályai érthetően és röviden le van írva?
Ok értem. Most ne keverjük vele a heti és kétheti ciklust egyenlőre, maradjunk a napi ciklusnál.
Szóval 15 óra lehet max az az idő, amit vezetek és szünetelek vagy rakodok vagy sorba állok, akkor is, ha nem használtam ki a napi vezetési idő adta teljes 9 óráját. Ez a max 15 órás idő és ez a napi ciklus pihenési időn kívüli része. Nevezzük el ezt: t e v é k e n y s é g - nek. Erre jön a pihenőidő és akkor lesz kész a teljes a napi ciklus. Tevékenység plusz pihenő egyenlő, napi ciklus.
Maradjunk a példámnál, hogy leállok és nem használom ki a 2 órát, hogy vezessek.
Ez után kell 11 vagy esetleg 9 vagy esetleg 6 órát pihenőidővel tölteni, mert le akarom tudni a napi ciklust és új napi ciklust akarok kezdeni.
-11-et pihenek, ha a teljes pihenőidőt egyben veszem ki
-9-et pihenek, ha csökkentettet vagy ha véletlen volt egy 3 órás szünetem a tevékenységem alatt és azt pihenőidőnek számolom be, akkor a teljes 11 órás pihenőidő megvan a 9 órás pihenéssel, mert 9+3=11
-és 6-ot pihenek, ha a csökkentett 9 órás pihenő időmet veszem ki és azt megosztom 3+6 órára és a 3 órás részt letudtam, mert a tevékenység alatt volt egy 3 órás szünetem, amit pihenőnek számolok be, így 3+6=9. Gondolom a csökkentett pihenőidőt is meg lehet osztani.
Olyanról én még nem hallottam, hogy a csökkentett napi pihenőidőt ( a 9 órát) meg lehetne osztani 3+6-ra. Ilyenért nagyon durván megbüntetnek. A normál napi pihenőidőt lehet megosztani 3+9-re, a 9-et már nem lehet tovább osztani. ( vannak legális pihenőidő megszakítások, pl kompra vagy vonatra szállás, de az teljesen más és az is legfeljebb 1 óra lehet ).
Ha a napi ciklusnál maradunk az vagy 15 óra (pihenővel is megszakított )tevékenység és 9 óra pihenőt jelent vagy 13 óra tevékenység + 11 óra pihenőt jelent- általában. Ha nem adja ki, akkor a tevékenység lehet kevesebb, a pihenő több, ezek csak a sarokszámok.
Ha a példádnál maradunk :
Egyik lehetőség, hogy délben még vezetsz tovább és levezeted a rendelkezésre álló két órádat, vagy épp dolgozgatsz és úgy vezeted le a lényeg, hogy az összes napi tevékenységed 16:00-ig véget érjen és utána megkezd a napi pihenőidőt. Ha rögtön lenyomod a 2 órát akkor utána még ki tudsz venni egy 11 órás pihenőt, ha elhúzod, akkor már csak a csökkentett 9 órás pihi fér bele.
A másik lehetőség, hogy délben megállsz, kiveszed a napi pihenőt és ezt követően folytatod a munkát. Ilyenkor viszont elbukod azt a két órát arra napra.
"""""""""""Ha a napi ciklusnál maradunk az
-vagy 15 óra ..... tevékenység és 9 óra pihenőt jelent
-vagy 13 óra tevékenység + 11 óra pihenőt jelent- általában."""""""""""""""
Ha nem adja ki, akkor a tevékenység lehet kevesebb, a pihenő több, ezek csak a sarokszámok.
Ez azt jelenti, hogy a napi ciklus nem lehet kevesebb mint 24 óra? Ha mondjuk a tevékenység rész 12 órásra jön ki, mert így sikerül, majd a teljes pihenőidő 11 óra, akkor az csak 23 óra lesz összesen. Akkor indulhatok megint nem? Szóval akkor egy órával előbb kezdek mint az előző napon kezdtem nem? Igaz?
Egy másik egyszerű kérdésem, hogyha megállok a tevékenység alatt, mert nincs fuvar és ott ülök az kocsiban fuvarra várok, de van még napi vezetési időm, ha esetleg beesik valami indulhatnék. Ez a várakozás 3 órásra sikerül, amit fel tudnék használni a 11 órás pihenőidő csökkentésére. Szóval tachográf honnan tudja, hogy pihenőidőn leszek, amikor még én se tudom. Utólag úgy veszi hogy azon voltam, mert 3 órát álltam?
"
Ez azt jelenti, hogy a napi ciklus nem lehet kevesebb mint 24 óra?"
De, természetesen lehet, azért is írtam, hogy ezek csak sarokszámok. A munka lehet kevesebb és a pihenő is lehet több, de ezeknél több nem lehet a munka illetve a pihenő sem lehet kevesebb.
" Ez a várakozás 3 órásra sikerül, amit fel tudnék használni a 11 órás pihenőidő csökkentésére. Szóval tachográf honnan tudja, hogy pihenőidőn leszek, amikor még én se tudom. Utólag úgy veszi hogy azon voltam, mert 3 órát álltam?
"
Ezt meg is válaszoltad a következő hozzászólásodban. A tachográfon van tevékenység választó kapcsoló, amit használni kell. Használatának elmulasztása is büntetést von maga után!
Megállsz, és ha nincs semmi dolgod, akkor kinyomod pihenőre. Ha alakul valami később akkor újra elindulsz - ha a tevékenységi idődbe belefér - illetve ha ez a pihenő megvan 3 óra, akkor természetesen felhasználható a 11 órás napi pihenőidő csökkentésére, így ez után elég csak 9 órásat tartani.
""""""Megállsz, és ha nincs semmi dolgod, akkor kinyomod pihenőre"""""""""
Szóval átkapcsolom pihenőre és ha 3 órát meghaladja a várakozás, akkor ez az idő felhasználható a 11 órás pihenő csökkentésére és ha nem haladja meg a 3 órát, akkor egyszerű szünetnek számít, akkor is, ha pihenőidőre kapcsoltam a leálláskor eredetileg?
Ezek a tevékenységválasztó gombot - úgy tudom - hogy 3 kategóriába állíthatók.
-vezetés=amikor egy kormány az ikon
-munka=amikor egy kalapács az ikon
-pihenő=amikor egy ágy az ikon
Mi értelme akkor a munka ikont választani? Utólag nem tudja az ellenőr, hogy mit csináltam, csak ha bevallom az ikonválasztásnál.
"
Szóval átkapcsolom pihenőre és ha 3 órát meghaladja a várakozás, akkor ez az idő felhasználható a 11 órás pihenő csökkentésére és ha nem haladja meg a 3 órát, akkor egyszerű szünetnek számít, akkor is, ha pihenőidőre kapcsoltam a leálláskor eredetileg? "
Igen.
"Mi értelme akkor a munka ikont választani? Utólag nem tudja az ellenőr, hogy mit csináltam, csak ha bevallom az ikonválasztásnál."
Lehet ellenőrzés raktáraknál is, lerakón, felrakón. Te a papírra vársz az irodában, ők meg a kocsidnál majd benyögik, hogy megnéznék mire van kapcsolva a tachográfod. Ha nem munkára, akkor bukta :D
Meg azért az sem életszerű, hogy egy korongon/kártyán csak vezetés és pihenés van.. Hát akkor mikor kötötted le az árut a ponyváson? Mikor ponyváztál? Mikor fejtetted le a tartályt/silót? Mikor billentettél a billenccsel? Ha nincs egy deka munka se, akkor is esélyes a bünti szerintem. Bár nagyon sokan nem foglalkoznak ezzel.
Én nem mondom, hogy teljesen szabályosan kell kezelni, mert akkor meg nem halad az ember, de ha van némi munka a
vezetés és pihenések mellett, akkor már legalább ezért nem kötöszködnek.
Most a heti és a kétheti ciklus érdekelne:
Meddig nézhetik visszamenőleg a vezetési időket? Hány napra? 28 azt hiszem, úgy tudom. Az 4 hét. Szóval bármelyik egymás melletti hét napra igaznak kell lenni, hogy nem több mint 56 óra. A 28 napban 22 szer lehet 7 napot beilleszteni egymás mellé, különböző napokra.
A kétheti ciklust nézve, a 28 napban 15 ször lehet beilleszteni a két hetet egymás mellé, különböző napokra és ebben a 15 variációban nem lehet több 90 óránál a vezetési idő.
Ha ez így van, akkor minden indulást azzal kell kezdeni, hogy 22+15=37 számolást kell végeznem, hogy megtudjam mennyi lehet a napi vezetési idő?
vagy nem is: 13 nap vezetési idejét kell kivonni a 90ből és 7 nap vezetési idejét az 56ből és a kisebbik értéket vezethetem. Ez így jó?
Az ellenőrzésnél a kártyát bedugják egy műszerbe és azonnal kibukik az eredmény.
Ez így van?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!