Hogy repülhet ki egy ember a kocsiból?
Nagyon egyszerűen. Frontális ütközéskor hat rá egy laza 20-40g-s gyorsulás, miközben az autó eleje a lassulás miatt lefelé mutat, míg a hátulja elemelkedik.. ennyi elég, hogy kifliben repülj ki a szélvédőn. Szerintem, ha balesetnél kifigyelsz a szélvédőn, akkor már mindegy bevered-e a fejed a tetőbe vagy sem..
De itt meg tudsz nézni egyet:
Tessék. Ez az ökör sem kötötte be az övét. A kormány elhajlott, a szélvédő kitörött. Nem repült ki, dehát ez egy Audi, erősen van betéve az az ablak. De nézd meg rajta a lyukat, majdnem kiesett.
Nézegesd a képeket
De tessék, ez a 4 szerencsétlen valóban kiesett. Ez is egy erős autó, de BMW ide vagy oda, jó nagy volt a sebesség. Nézd meg milyen alakú lett a kormány.
én is szoktam youtubon ilyen videokat nézni :-(
sajnos hátul ülők is kitudnak repülni :(
sokszor az öv se segìt és általában mindig a vétlen hal meg :(
sokszor ugy mennek az utakon ha az ember nem fékez beleszállna a felelőtlen előzgetőkbe :(
"A kormány visszatartja, ha beakad a lába nem?"
Már vagy 30 éve általános, hogy puha anyagú kormánykerekeket készítenek, amik elhajolnak, ha az ember balesetkor megfejeli vagy beleakad. Épp azért ilyenek, hogy ne okozzanak sérülést - a régi "csontkormányok" rendesen át tudták rendezni a vezető arcát. A mai szélvédők is inkább kiperegnek, nem olyanok, mint a régi többrétegűek, hogy ha kell, ha nem, a helyükön maradnak, aztán van, hogy levágják a paraszt fülét. Tudom, a maiak is többrétegűek, de a ragasztásuk más, az ütközésnél előforduló erők hatására ki tudnak esni a fészkükből, akkor is, ha egyébként ütközésnél teherviselő elemek. A régi, gumikéderesek közt sok olyan volt, ami talán egy atomtámadást is átvészelt volna a helyén, de ez ütközésnél nem volt annyira előnyös.
"Plusz a karosszéria felső része is ami érintkezik a szélvédővel nem?"
A szélvédőkoszorú és a műszerfal között lazán kifér egy ember, főleg, mikor több tíz G-s gyorsulással indul meg előre. Olyankor aztán tekeredik mindene, mint a játékbabának, mert van az az erő, ami ki tudja húzni a legszűkebb résen is.
"Aki kirepül abba beszokta vágni a fejét?"
Van, hogy bevágja. De ilyenkor az utast megüti a műszerfal teteje, a kormány meg minden egyéb, amibe beleakad kint és bent. Az, hogy még a szélvédőkoszorútól is kap egyet, nem oszt vagy szoroz.
Abba gondolj bele kérdező, hogy ezek a 20-40 g-s erők annyira óriásiak, amit el sem tudsz képzelni. Tehát ha beakad a lába, akkor az inkább kiszakad, de a többi része a testnek tovább fog menni, kis túlzással egy betonfalon keresztül is.
Csak pár példa:
Vadászpilóták 9-10 g-t képesek elviselni a manővereknél. Azt is túlnyomásos ruhában és oxigénmaszkkal, és több évig tartó kemény edzés után, tökéletes egészségi állapotú, erejük teljében lévő férfiként.
Forma-1-ben a 7-8 g-s fékezések vagy a 3-4 g-s oldalirányú gyorsulások már extrémnek számítanak, azt még a szintén tökéletesen fitt, erre felkészült versenyzők is nehezen viselik.
Ehhez képest gondolj bele, hogy egy nagyságrenddel nagyobb erő hat ránk ütközéskor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!