Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Hogy repülhet ki egy ember a...

Hogy repülhet ki egy ember a kocsiból?

Figyelt kérdés
Frontális ütközésnél pl ha nincs bekötve az öve, akkor hogy tud kirepülni a szélvédőn? A kormány visszatartja, ha beakad a lába nem? Plusz a karosszéria felső része is ami érintkezik a szélvédővel nem? Aki kirepül abba beszokta vágni a fejét?

2014. szept. 21. 23:11
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
96%
Úgy, hogy ilyenkor nagyrészt fékeznek. Erősen. Az autó hátulja felemelkedik. Ütközésnél mégjobban felemelkedik. Nem veri be semmibe a fejét, egyenesen kirepül. Át a szélvédőn, ami ragasztott. Azt viszi magával. Vagy ha nem, akkor kitöri. Ha pedig nincs fékezés, akkor is a nagy sebességtől felemelkedik az autók háulja, egyenes utat ad. Próbáld ki ha fékezel erősen, jól előre buksz. Persze az utas könnyebben kitud repülni az anyósülésről. Nincs előtte kormány. De a kormány se ér sokat, ha belemegy egy 80-90 kg-s ember. Nézz baleseti képeket. Jól elhajlik, nem véd az sokat a kirepüléstől. Az utasok is ugyanígy tudnak kirepülni, ha annyi eszük van, hogy nem kötötték be az övet. Csak őket tényleg védi valami. Az első két ülés. De a kormány aztán nem nagyon.
2014. szept. 21. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
95%

Nagyon egyszerűen. Frontális ütközéskor hat rá egy laza 20-40g-s gyorsulás, miközben az autó eleje a lassulás miatt lefelé mutat, míg a hátulja elemelkedik.. ennyi elég, hogy kifliben repülj ki a szélvédőn. Szerintem, ha balesetnél kifigyelsz a szélvédőn, akkor már mindegy bevered-e a fejed a tetőbe vagy sem..


De itt meg tudsz nézni egyet:

https://www.youtube.com/watch?v=cWj7tkmUfCE

2014. szept. 21. 23:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
modósított katapult, hogy ne fölfelé repüljön...mert a lemezt nem tudná átvinni
2014. szept. 21. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Tessék. Ez az ökör sem kötötte be az övét. A kormány elhajlott, a szélvédő kitörött. Nem repült ki, dehát ez egy Audi, erősen van betéve az az ablak. De nézd meg rajta a lyukat, majdnem kiesett.


Nézegesd a képeket


[link]


De tessék, ez a 4 szerencsétlen valóban kiesett. Ez is egy erős autó, de BMW ide vagy oda, jó nagy volt a sebesség. Nézd meg milyen alakú lett a kormány.


[link]

2014. szept. 21. 23:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 A kérdező kommentje:
Uhh ezek durvák :/ köszi
2014. szept. 21. 23:49
 6/11 anonim válasza:

én is szoktam youtubon ilyen videokat nézni :-(

sajnos hátul ülők is kitudnak repülni :(

sokszor az öv se segìt és általában mindig a vétlen hal meg :(

sokszor ugy mennek az utakon ha az ember nem fékez beleszállna a felelőtlen előzgetőkbe :(

2014. szept. 22. 00:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
0%
6#, sok esetben az indokolatlanul lassan hajtok miatt vannak az elozgetesek, nem hiaba bunteti a kresz. En se sokaig mennek egy fouton 65-70-el tokolo piros swift mogott.
2014. szept. 22. 02:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
90%
A tévedèsek elkerülése vègett: hàtul is ugyanúgy be kell csatolni az övet. Az elsö ülésnek nem az a funkciója, hogy megfogja a hátul ülõt, súlyos sérüléseket okozhat ès az ülès ès a müszerfal közé préselheti az elöl ülöt.
2014. szept. 22. 06:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

"A kormány visszatartja, ha beakad a lába nem?"

Már vagy 30 éve általános, hogy puha anyagú kormánykerekeket készítenek, amik elhajolnak, ha az ember balesetkor megfejeli vagy beleakad. Épp azért ilyenek, hogy ne okozzanak sérülést - a régi "csontkormányok" rendesen át tudták rendezni a vezető arcát. A mai szélvédők is inkább kiperegnek, nem olyanok, mint a régi többrétegűek, hogy ha kell, ha nem, a helyükön maradnak, aztán van, hogy levágják a paraszt fülét. Tudom, a maiak is többrétegűek, de a ragasztásuk más, az ütközésnél előforduló erők hatására ki tudnak esni a fészkükből, akkor is, ha egyébként ütközésnél teherviselő elemek. A régi, gumikéderesek közt sok olyan volt, ami talán egy atomtámadást is átvészelt volna a helyén, de ez ütközésnél nem volt annyira előnyös.

"Plusz a karosszéria felső része is ami érintkezik a szélvédővel nem?"

A szélvédőkoszorú és a műszerfal között lazán kifér egy ember, főleg, mikor több tíz G-s gyorsulással indul meg előre. Olyankor aztán tekeredik mindene, mint a játékbabának, mert van az az erő, ami ki tudja húzni a legszűkebb résen is.

"Aki kirepül abba beszokta vágni a fejét?"

Van, hogy bevágja. De ilyenkor az utast megüti a műszerfal teteje, a kormány meg minden egyéb, amibe beleakad kint és bent. Az, hogy még a szélvédőkoszorútól is kap egyet, nem oszt vagy szoroz.

2014. szept. 22. 07:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Abba gondolj bele kérdező, hogy ezek a 20-40 g-s erők annyira óriásiak, amit el sem tudsz képzelni. Tehát ha beakad a lába, akkor az inkább kiszakad, de a többi része a testnek tovább fog menni, kis túlzással egy betonfalon keresztül is.


Csak pár példa:

Vadászpilóták 9-10 g-t képesek elviselni a manővereknél. Azt is túlnyomásos ruhában és oxigénmaszkkal, és több évig tartó kemény edzés után, tökéletes egészségi állapotú, erejük teljében lévő férfiként.

Forma-1-ben a 7-8 g-s fékezések vagy a 3-4 g-s oldalirányú gyorsulások már extrémnek számítanak, azt még a szintén tökéletesen fitt, erre felkészült versenyzők is nehezen viselik.


Ehhez képest gondolj bele, hogy egy nagyságrenddel nagyobb erő hat ránk ütközéskor.

2014. szept. 22. 08:54
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!