Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Fék+kuplung. Ez a jó módszer?

Fék+kuplung. Ez a jó módszer?

Figyelt kérdés
Ha zebra előtt le kell lassítanom és meg is állnom, akkor először fékezek majd utána kuplung? Ugyanígy ez a módszer kell piros lámpánál és stop táblánál, valamint elsőbbségadás kötelező táblánál is? Félreértés ne essék segít az oktatóm... csak néha kuplung+féket mondja és összezavarodom, hogy most akkor egyszer ez, egyszer az :S

2014. szept. 3. 17:37
 1/6 anonim ***** válasza:
18%

ez igazából helyzet függő ha lesz rutinod akkor már benned lesz és akkor fel sem fogod a dolgot hogy mit hogyan csinálsz mert annyira beléd fog rögzülni hogy már észre sem veszed ha csinálod.


A lényeg az ha távolról látod hogy mi a helyzet tehát mondjuk pirosat kapsz de még van hátra úgy 100 métered akkor kuplung és utána 1-2 másodperc múlva lassan fékezel kényelmesen. Ha jön a zebra, elsőbbségadás tábla, vagy stop tábla vagy egyéb helyzet hogy meg kell állnod és rövid időn belül, akkor a fékre lépsz először és utána kuplung. Elsősorban az legyen enned hogy mindig a féket nyomod először utána rögtön kuplung hogy lassítás végett ne rángasson az autó s üresbe teszed.


Ha már kijutsz a forgalomba és lesz helyzet hogy messze piros a lámpa de még nem muszáj fékezned akkor kuplung üresbe teszed és lassan fékezgetsz és begurulsz a vonalig ahol már 0 án kell lenned az autóval, így jó mert lassan haladsz be nem kell annyit fékezned így kíméled vele a féket, plusz üresbe jár a motor alapon, és csak minimálisat fog fogyasztani.

2014. szept. 3. 17:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
köszönöm a segítséget! :)
2014. szept. 3. 17:48
 3/6 anonim ***** válasza:
Ha 100m-re van a piros lámpa, miért kellene kinyomni a kuplungot? Motorfékkel el kell gurulni, amíg le nem esik a fordulat 1000-1200 környékére aztán lehet fékezni, ha kell még.
2014. szept. 3. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Igen, azért kell fékezni eéőbb, hogy leessen 4-ben a fordulat 1000-re, aztán csóró motor azt sem tudja hogy dadogjon még ameddig be nem nyomod a kuplungot. Ja de megspóroltál 0,0001 liter üzemanyagot...

Szinte mindig kuplung és fék egyszerre, igy tuti nem fogod lefullasztani. Az utat figyeljétek már, ne a fordulatszámmérőt!!!

2014. szept. 3. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%
Nem kell fékezésnél kuplungolni, nem véletlenül van a motorfék. Ha leesett a fordulatszám akkor kell a kuplung, ezt észre lehet venni a motor hangjából is, fordulatszámmérő sem kell ahhoz, válthatsz is alacsonyabb fokozatba hogy erősebben fékezze a kocsit a motorfék.
2014. szept. 3. 19:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 egySanyi ***** válasza:
Elsőre ne nagyon hallgassatok, mert vagy rosszul írta vagy teljesen rutintalan még a közlekedésben.
2014. szept. 3. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!