Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » C / D kategóriás jogosítvány...

_BK kérdése:

C / D kategóriás jogosítvány tanfolyamnál le szokták-e vezetni a kötelező gyakorlati órákat?

Figyelt kérdés
Gyanítom, hogy az oktató abban érdekelt, hogy papíron minél több, ténylegesen minél kevesebb órája legyen; a tanuló meg abban, hogy minél hamarabb megkapja a papírt. De van-e ilyenkor visszatérítés? Mi van, ha mégsem sikerül a vizsga?

2014. márc. 25. 21:52
 1/6 anonim ***** válasza:

Csak kevés olyan hülye oktató van, aki így gondolkodik. Azért a legtöbben arra törekednek, hogy egy viszonylag felkészült vezető kerüljön az utakra az oktatás után.

Ha már lehúzásra megy az oktató, akkor inkább pluszórákat vetet a delikvenssel.

A kötelező szó jelentésével nem tudom tisztában vagy-e, nyilván ha kötelező levezetni, akkor nincs visszatérítés, különben ezzel mindkét fél beismerné a csalást, ami viszont senkinek sem érdeke.

2014. márc. 25. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
Sajnos elég sok ilyen oktató van, aki így gondolkodik, főleg E kategóriánál. A C-nél legtöbbször még levezetik a kötelezőket.
2014. márc. 25. 23:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

Már C-nél se volt nekem levezetve. 30 lenne előírva, melyből 6 óra rutin. Valóság: 2 alkalom rutin (2x1 óra) és 6 alkalom városi vezetés (1-2 órák, többnyire csak 1), így összesen a forgalmi vizsgával együtt 14 óra volt levezetve. Papíron persze alá kellett írnom vagy 20 helyen biztos, fiktív időpontok, fiktív km óra állások...


Átmentem elsőre mindenből, lényegében megtanultam mindent, amit meg kellett, de azért akkor is az 50%-át lecsalták. Ezen én is gondolkodtam, hogy mi van akkor, ha nem sikerül a forgalmi vizsga, hogy akkor most még plusszban fizessek pótórát (kötelező bukás esetén talán 2 pótóra), vagy most akkor mi lenne, de szerencsére átmentem.


Visszatérítés nyilván nincs, papíron minden stimmel, az a lényeg nekik. Meg végülis neked is, mint tanulónak, hisz ha utólag vizsgálódnának, és kiderülne a turpisság, akár a kategóriádat is elvehetik. Szóval ilyenkor én mint tanuló is örülök, ha már így alakult, legalább a papírok rendben vannak a hatóságnál.


Szólni meg nem mertem ezért, mert itt minden oktató ismer mindenkit (vizsgabiztosokat is), ha köcsögöltem volna, biztos megszivatnak. Így is örülhetek, hogy mindenből átmentem elsőre.

2014. márc. 26. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

#3: Köszönöm, hogy leírtad! Én is pontosan ebben a cipőben járok, és azt mérlegelem, hogy mit is kockáztatok, ha szóváteszem az oktatónál. Mert eléggé meg tud szívatni, pl. úgy, ha hetenként 1-nél több órát nem vezethetek.


Meg tudnád mondani, hogy melyik cégnél csináltad így a jogsit? (Akár privátban.)

2014. márc. 26. 12:39
 5/6 A kérdező kommentje:

B és C kategória között az autósiskolák gyakorlatióra-áraiban nincs érdemi különbség, a D kategória is csak kicsit drágább. Pedig tudomásom szerint az iskolák többsége B-nél is nagyon nyomott árakon dolgozik.


Mivel egy teherautó üzemórája sokkal-sokkal többe kerül, mint egy személyautóé, ill. talán az oktató órabére is magasabb, ezért ezt csak akkor érheti meg csinálni, ha a valóságosnál több órát jelent le az oktató.


De örülnék, ha megosztanátok konkrét tapasztalatokat.

2014. márc. 26. 14:23
 6/6 anonim ***** válasza:
Ment a privát.
2014. márc. 28. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!