Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Úgy tervezem, hogy veszek egy...

Úgy tervezem, hogy veszek egy két személyes helikoptert. Viszont a pilóta vizsgát nem tudom, hogy képes vagyok-e megszerezni. Nagyon nehéz? Van valakinek valamilyen tapasztalata róla, amit szívesen megosztana velem?

Figyelt kérdés

2013. aug. 19. 12:25
1 2 3 4
 11/32 anonim ***** válasza:
100%

Ja, és a botkormány működtetése is a rotorlapátok dőlésszögét változtatja, csak ugyebár asszimmetrikusan.

Tehát ha előre akarsz menni, akkor előre kell dönteni a gépet. Amihez az kell, hogy az éppen a gép előtt tartózkodó rotorokon kevesebb felhajtóerő ébredjen, mint hátul.

2013. aug. 19. 21:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/32 Napkiraly ***** válasza:
70%

alapbeállítás szerint:

Pg up/ Pg down = magasság növel / csökkent

home / end = a tengely körül jobbra / balra

felfelé nyíl / lefelé nyíl: gépet előre / hátra dönt (sebességet változtat)

balra / jobbra nyíl: gépet jobbra / balra dönt (kicsit arra is fog menni)

Ha kimész a katonai bázisra, ott van olyan,ami rakétát lő ki

2013. aug. 20. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/32 anonim válasza:
100%
Ja, és rá az engedély kb. 3 millió forint :)
2013. aug. 27. 02:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/32 anonim ***** válasza:
100%

A legolcsóbb kétszemélyes heli az a Robinson R22. 1979 óta gyártják, kiforrott, orvosolták már az összes gyermekbetegségét. Vagy van a Schweizer S300, azt 1964 óta gyártják.


Mindkettő helikopter beszerzési ára olyan 250-270 ezer dollár körül van. Ehhez hozzájön a szállítás, vám költsége. Lehet használtan is vásárolni, 75 millió forintból. [link] és ez csak a helikopter maga. Mivel gondolom nincs helikopter javítására/karbantartására engedélyed, el kell vinned egy üzembentartó céghez, akik intézik az 50/100/200 repült óránkénti, ill. éves karbantartásokat, intézik a papírmunkát a légügyi hatóság felé. Egy üzembentartó havonta százezres nagyságrendben fogja benyújtani a számlákat, és akkor még egy percet sem repültél.


A heli jobban viszi a pénzt, mint a kocsid, amikor nem használod.


A kiképzés maga nem bonyolult, 75 óra elmélet, ha a középiskolás matekkal-fizikával elboldogultál, ezt is meg tudod tanulni. Természetesen előtte érdemes orvosi vizsgálatra menni (Sportkórház, vagy a Merényi). Az elmélet után 45 óra gyakorlat oktatóval, a vizsga kb. 1 óra egy vizsgáztató oktató pilótával az NKH Légügyi Hivatal részéről.

A tanfolyam kb. 4,5 millió körül van, Schweizerrel kb. két helyen lehet tanulni, Robinsonnal meg egy helyen (Budaörsön).

A vezetéstechnikát is meg lehet tanulni, 1-2 dologra rá is kell érezni. Amíg a repülő úgy is megy, hogy elengeded a kormányt, a helikopter nem fog. És minden kezelőszervét mozgatnod kell, ha változtatsz valamin. Ha a mozgáskoordinációddal gond van, lehet, nem fog menni.

2013. aug. 27. 08:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/32 anonim ***** válasza:
100%

Utolsó, látom te értesz hozzá, sacc/kb jól írtam le a kezelőszervek működését?

Csak hogy tudjam, legalább nagyjából jól gondolom-e :)

2013. aug. 27. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/32 anonim ***** válasza:
100%
én MI 24-es helikopterrel repkedtem, nem nehéz vezetni, bár én előtte is repültem SZU 27-es géppel, de ha kezdő vagy sem nehéz. a költségek azok amik sokba kerülnek, mind a fenntartásnál mind a beszerzésnél, tárolásnál stb. szerintem értelmetlen dolog, magyarország kicsi ország nincs értelme repkedni.
2013. aug. 28. 12:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/32 anonim ***** válasza:
68%

Utolsó, te hol a francba repültél Szu-27-essel? Szerintem a kérdező nem a FlightSimulatoros élményeidet kérdezte... :D


Egyébként ha meg nincs értelme repkedni, hogy élnek meg a légitaxi cégek? :D


Ostoba.

2013. aug. 30. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/32 anonim ***** válasza:
100%
16-os vagyok. szovjet légierőben repültem vele, Sármelléken is állomásoztunk Szuhojokkal, de mikor kivontak bennünket magyarországról én már csak leszerelni mentem haza a szovjetunióba, mert itt nősültem és itt is élek 1991 óta
2013. aug. 30. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/32 anonim ***** válasza:
100%

Minden világos.


Akkor csak azt magyarázd meg nekem, hogy:


- hogy lehet, hogy "Navarka"-ban (ez volt ugye Sármellék hívójele?) csak az 515. vadászezred, 5. gárda-vadászezred, 8. önálló célvontató repülőraj állomásozott?

- ezeknél az alakulatoknál csak MiG-17, MiG-15 UTI, MiG-21, MiG-23, MiG-29 gépek voltak

- Szuhojok egyedül a 727. gárda csataezrednél voltak, akik csak 1985. tavaszán állomásoztak Sármelléken, a Grányit-85 gyakorlat alatt. Azok is csak Szu-24-esek.

- Sármelléket 1990-ben számolták fel, és adták át a magyar félnek.


Más egységekről a Vándor Karesz se tud, pedig ő elég szépen összefoglalta a "Légierő társbérletben" c. könyvsorozatban... (és annak sincs nyoma, hogy valaha leszállt volna egy Szu-27-es alakulat bármely magyar repülőtéren).


Tehát?

2013. szept. 2. 00:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/32 anonim ***** válasza:
100%
azt gondolsz, amit akarsz. sokszor ugy repültek be gépek a légtérbe hogy semmit nem tudtak róla, mert nem tudhattak! ugyanugy leszálltak TU 154-es, TU-144 gépek, ahogy a MiG-ek sorozata, a Szuhojok közül néheny model, de voltak JAG 28-as gépek is. Talán olyat kérdezz meg, aki akkoriban ott volt és a valóságot mondja, nem azt amit mondani kell.
2013. szept. 2. 08:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!