Úgy tervezem, hogy veszek egy két személyes helikoptert. Viszont a pilóta vizsgát nem tudom, hogy képes vagyok-e megszerezni. Nagyon nehéz? Van valakinek valamilyen tapasztalata róla, amit szívesen megosztana velem?
Ja, és a botkormány működtetése is a rotorlapátok dőlésszögét változtatja, csak ugyebár asszimmetrikusan.
Tehát ha előre akarsz menni, akkor előre kell dönteni a gépet. Amihez az kell, hogy az éppen a gép előtt tartózkodó rotorokon kevesebb felhajtóerő ébredjen, mint hátul.
alapbeállítás szerint:
Pg up/ Pg down = magasság növel / csökkent
home / end = a tengely körül jobbra / balra
felfelé nyíl / lefelé nyíl: gépet előre / hátra dönt (sebességet változtat)
balra / jobbra nyíl: gépet jobbra / balra dönt (kicsit arra is fog menni)
Ha kimész a katonai bázisra, ott van olyan,ami rakétát lő ki
A legolcsóbb kétszemélyes heli az a Robinson R22. 1979 óta gyártják, kiforrott, orvosolták már az összes gyermekbetegségét. Vagy van a Schweizer S300, azt 1964 óta gyártják.
Mindkettő helikopter beszerzési ára olyan 250-270 ezer dollár körül van. Ehhez hozzájön a szállítás, vám költsége. Lehet használtan is vásárolni, 75 millió forintból. [link] és ez csak a helikopter maga. Mivel gondolom nincs helikopter javítására/karbantartására engedélyed, el kell vinned egy üzembentartó céghez, akik intézik az 50/100/200 repült óránkénti, ill. éves karbantartásokat, intézik a papírmunkát a légügyi hatóság felé. Egy üzembentartó havonta százezres nagyságrendben fogja benyújtani a számlákat, és akkor még egy percet sem repültél.
A heli jobban viszi a pénzt, mint a kocsid, amikor nem használod.
A kiképzés maga nem bonyolult, 75 óra elmélet, ha a középiskolás matekkal-fizikával elboldogultál, ezt is meg tudod tanulni. Természetesen előtte érdemes orvosi vizsgálatra menni (Sportkórház, vagy a Merényi). Az elmélet után 45 óra gyakorlat oktatóval, a vizsga kb. 1 óra egy vizsgáztató oktató pilótával az NKH Légügyi Hivatal részéről.
A tanfolyam kb. 4,5 millió körül van, Schweizerrel kb. két helyen lehet tanulni, Robinsonnal meg egy helyen (Budaörsön).
A vezetéstechnikát is meg lehet tanulni, 1-2 dologra rá is kell érezni. Amíg a repülő úgy is megy, hogy elengeded a kormányt, a helikopter nem fog. És minden kezelőszervét mozgatnod kell, ha változtatsz valamin. Ha a mozgáskoordinációddal gond van, lehet, nem fog menni.
Utolsó, látom te értesz hozzá, sacc/kb jól írtam le a kezelőszervek működését?
Csak hogy tudjam, legalább nagyjából jól gondolom-e :)
Utolsó, te hol a francba repültél Szu-27-essel? Szerintem a kérdező nem a FlightSimulatoros élményeidet kérdezte... :D
Egyébként ha meg nincs értelme repkedni, hogy élnek meg a légitaxi cégek? :D
Ostoba.
Minden világos.
Akkor csak azt magyarázd meg nekem, hogy:
- hogy lehet, hogy "Navarka"-ban (ez volt ugye Sármellék hívójele?) csak az 515. vadászezred, 5. gárda-vadászezred, 8. önálló célvontató repülőraj állomásozott?
- ezeknél az alakulatoknál csak MiG-17, MiG-15 UTI, MiG-21, MiG-23, MiG-29 gépek voltak
- Szuhojok egyedül a 727. gárda csataezrednél voltak, akik csak 1985. tavaszán állomásoztak Sármelléken, a Grányit-85 gyakorlat alatt. Azok is csak Szu-24-esek.
- Sármelléket 1990-ben számolták fel, és adták át a magyar félnek.
Más egységekről a Vándor Karesz se tud, pedig ő elég szépen összefoglalta a "Légierő társbérletben" c. könyvsorozatban... (és annak sincs nyoma, hogy valaha leszállt volna egy Szu-27-es alakulat bármely magyar repülőtéren).
Tehát?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!