Valahogy megoldható lenne ilyen átalakítás? (bővebb lent)
Egy kerékpárt át lehetne úgy alakítani, hogy folyamatosan begyűjtse azt az áramot amit tekerés közben termelek? és hogy ezt az áramot felhasználva kb 10 perc tekerés után 4-5 percig elektromosan működtetni tudjam a biciklimet?
Trollok válasza nem érdekel!
10 perc tekerés után nem fogod tudni elektromosan működtetni.
Régen voltak dinamós lámpák. Pont ezt csinálták, begyűjtötték az áramot, és világított a lámpa. Ennyit elbírt. De már ha lassan tekerted, akkor csak nagyon halványan világított az a nagyon kis teljesítmányű lámpa.
Egy motor, ami képes is lenne meghajtani a biciklit, egy lámpánál kb 50-100-szoros teljesítményt kellene leadnia.
Arról nem is beszélve, hogy tömege van, mind a motornak, mind az akksinak, mind a generátornak. Ezek nem elhanyagolható tömegek, nehezítik a tekerést.
De ha még ez nem volna elég, ha teljesítményt akarsz levenni egy motorról, azt valahogyan elő kell állísd. - tekerés.
Így nem csak a bicikli tekerésre fordítanád az energiád, hanem a generátor táplálására is.
Attól függ mennyit akarsz levenni, de ez nagyon nagy erejű villamos fékként működne, tehát ha a fenti idő arányt szeretnéd teljesíteni, gyakorlatilag meg sem bírnád tekerni a biciklit.
Egy ilyen rendszernek így semmi értelme nem lenne.
A dolognak úgy lenne értelme ha csinálná egy elektromos bringát, olyan motorral ami generátorként is tud működni(vannak ilyenek). Aztán hozzá aksi, és normál elektromos bringaként használod. Aztán a féket úgy módosítani hogy ne rögtön fogjon, először csak a motort kapcsolja generátor módba, így ezzel dombon lefelé, vagy nem hirtelen lassításnál tudsz fékezni és áramot termelni.
A pedállal való termelésnek értelme nem lenne. A generátornak is van vesztesége, az aksiknak is, a motornak is... Egyszerűbb ha akkor tekersz erősebben amikor kell.
(meg egy ilyen rendszernél érdemes első agyba tenni a motort, és rögtön lesz összkerék is)
Elvileg meg lehetne oldani. Viszont nincs túl sok értelme.
A dinamó ugyanis nem csak úgy termeli az áramot, az a bicikli mozgatására szánt energiából nyel el minden egyes wattot. Sőt, még annál is többet, mert veszteséges az energia-átalakítás. Ezek után az elektromos energiát még tárolni is kell, majd visszatölteni a motorba, minden lépcsőben további veszteséget generálva. A végén lenne egy biciklid, ami lenne vagy 40 kiló, és kb. kétszer olyan erősen kéne tekerned, hogy mozgásban tartsd, mint egy sima biciklit (és persze a sima bicikli árának többszörösét kéne rákölteni az átalakításra).
Persze 10 perc megfeszített tekerés után tarthatnál 4-5 perc pihenőt, de még így is hamarabb kifáradnál, mint 14 perc lájtos tekerés alatt egy egyszerű kerékpáron.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!