Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Suzuki Swift 1. 0 Turbosítás?

Suzuki Swift 1. 0 Turbosítás?

Figyelt kérdés
Már az elején szeretném tisztázni hogy mind ez csak egy jövőbeli megvalósítható elképzelés. Megkérek mindenkit hogy értelmes jó indulatú, válaszokat tanácsokat várnék olyan emberektől akik értenek is az e-féle dolgokhoz, nem pedig pesszimistákat, ( h.ülye vagy, meg minek neked turbó szuzuki, stb ) válaszait, tanácsait. Nem kel se GTi se 1.3 16 szelepes, se BMW se akármilyen másik fajta turbós benzines, 1.0 szuzuki motorról van szó. Nem aszfaltot szaggatni, nem gyorsulni, nem is rallyra de még vagánykodni sem szeretnék egy ilyen konceptel.. Jól tudom hogy eleve az a motor a megnövekedett, terhelés, teljesítmény hatására hamar felmondhatja a szolgálatot ha lámpától lámpáig darálom a gumit.. Teljesen normál használatra lenne annyi lenne a külömbség hogy valamiben külömbözne a többi 1.0-es társától. Alapjába véve nem tudom elképzelni hogy mi lehet olyan orbitális összeg egy ilyesfajta átalakításban, mint ahogy pár oldalon írják.. használt jó állapotú kis turbót már nagyon olcsón lehet venni, a csöveket akár ingyen is.. A leg lényegesebben az érdekelne hogyha adott a motor, a turbo.. továbbiakban milyen átalakítást kell még végezni.. gondolok itt a turbó olajzásáról, illetve a az üzemanyag ellátásra, elvileg ha rákötöm a turbót illetve megnövelem a a benzin menyiségét akkor müködnie kellene.. A blokkon milyen átalakítást kellene végezni, avagy honnan kellene az olajat kivezetni illetve vissza.. Amint írtam nem széttuningolt egyliteres csodára van szükségem, csak normál használatra, és ez még elképzelés da akár már holnap megvalósítható, én nem szuzukival járok hanem TD-vel. Továbbá nem az autószerelői tudatlanság miatt, írok ide hanem mások használható véleményeire, tapasztalataira vagyok kíváncsi, minél többet szeretnék megtudni arról hogy megérné-e normál használatra vagy sem.. a fogyasztás nem érdekel azt a kis 3 hengeres blokkot könnyű ki, be rakosgatni illetve jol hozzálehet férni..

2013. júl. 24. 16:44
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
71%

Azért szoktak elszállni a költségek mert:

a központi injektoros megoldás nem a legideálisabb turbósításhoz, ahhoz sokkal jobb a hengerenkénti befecskendezés ( és itt szokták ajánlani a GTiket..).

A gyári ECU az esetek 90%-ban csak bizonyos mértékig tud több üzemanyagot adni a motornak ( és igaz ez az injektorra/injektorokra és az üzemanyag szivattyúra is), a légtömegmérő jelével sem nagyon tud mit kezdeni egy bizonyos szint felett. Ez a határ, ameddig sima chiptuniggal lehet húzni az autót.

Ha rádobsz egy turbót, és nem mondok sokat, csak adj neki +0,5bart, az már meg sem tudja emészteni a gyári ecu ( az már mellékes hogy a befecskendező rendszer sem tud +50% naftát benyomni a motorba). Ilyenkor kell egy programozható ecu (lásd MegaSquirt) ami már megbirkózik a feladattal. Ez újonnan 200 000 felett indul. Hogy a sztöchiometrikus keverési arányod megmaradjon, szükséges lenne a te esetedben egy nagyobb injektor és egy nagyobb benzinpumpa ( de amikor találomra meg a szívósorba a levegő-üzemanyag keverék az szerintem nem lesz annyira nyerő ). Szükséged lesz még légnyomásmérőre, levegő hőmérséklet mérőre meg pár sallangra.


Ha normálisan működő turbósított autót akarsz, akkor az baromi sokba fáj. Meg lehet próbálni gyári Ecuval is járatni a motort, vagy menni fog , vagy nem :D


Nem vagyok pesszimista, de az 1.0 az a fent leírtak miatt nem igazán jó tuningalap :/

2013. júl. 24. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Ha jól tudom teljesen más hengerfej kell rá, de nem vagyok benne biztos. De ha így van és nincsen hozzá ilyen akkor gondolom nem kis összeg legyártani.
2013. júl. 24. 17:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 A kérdező kommentje:
Na köszönöm a normális lényegre törő válaszokat, leges legjobban erre lettem volna kíváncsi.. így érthető a magas átalakítási összeg..
2013. júl. 24. 17:10
 4/11 anonim ***** válasza:

Én csak a felszínét látom a dolgoknak, ismerősnek van épített turbós autója, ez alapján:

- A többlet levegőt meg kell mérned, tudnod kell szabályozni az alapján. Erre megoldás a VEMS motorvezérlő elektronika, szélessávú lambda szonda, MAP szenzor, stb. Ez úgy tudom 200000 Ft körül van + programozás

- Az üzemanyagrendszer nem erre van tervezve, nagyobb szivattyú és nagyobb injektorok kellenek.

- A kipufogó és szívó rendszert is át kell alakítani, szükség lesz a levegő hűtéséhez intercoolerre.

- Ha értelmes teljesítményt szeretnél kihozni, a motor nem fogja bírni, cserélni kell a hajtókarokat és a dugattyúkat, nem olcsó mulatság, és ehhez a motorhoz szinte biztos, hogy nem gyártanak erősített, kovácsolt alkatrészeket. Általában a hengerfejtömítés sem bírja a megnövekedett hőt és nyomást, ezért ebből is erősebb kell, vagy tűzkarikáztatni kell a blokkot.

Egy 1.0-s Suzuki turbósítása az egyik leghülyébb ötlet, pénzkidobás. De ha neked ez az álmod, csináld.

2013. júl. 24. 17:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Részlet az ssgti.uw.hu oldaról: Kezdeném azzal, hogy kis pénzből nem lehet tartós turbós Swift GTi-t épiteni. Akinek nincs legalább fél milló forintja erre a célra az mégcsak ne is gondoljon rá, mert nem lesz tartós, örökké szét fog esni és egy idő után ezt megunva, betolja az egész autót a Dunába.

Bár a gyári motoralkatrészek elbirják a 200 lőerőt, tehát hajtókar, fötengely birja a kiképzést, a kompressziót mindenképp csökkenteni szükséges. De nem is ez a legfőbb gond, hanem a gyári MAF szezor, ami 0,2 BAR-nál többet nem tud feldolgozni, igy kapásból ezt ki kell iktatni a rendszerből, egy Stand Alone computert bekábelezni, hozzá való MAP szenzorral. Csak ez alsó hangon 250.000 forint és akkor még se turbó, se csövezés ... Aki ugy gondolja, hogy mégis belevág, annak sok sikert! :)


Na e mellé jön még az neked központi injektorod van nem pedig hengerenkénti. Ha megoldod hogy hengerenkénti legyen, akkor nem jó bele a sima swift injektor mert az nem képes elég benzint befecskendezni. Kelleni fog egy nagyobb teljesítményű benzinpumpa, másik ECU amit hozzá állítanak a motorhoz, a turbó olajzását meg kell oldani valahogy.

Ha ezzel mind megvagy és a motor tökéletesen üzemel, akkor jöhetneke a szélesebb felnik legalább 205-ös gumikkal. Nagyobb fék, minimum a GTI fékjei. Olyan 1-1.5 milliót alaphangon felemészt.

2013. júl. 24. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Még eg ykis kiegészítés: Votla suzikinak egy olyan kisautója hogy Suzuki cappuccino. Ez egy 660 köbcentis turbós 3 hengeres motorral volt szerelve. Érdemes lenne tanulmányozni, azt a motort.

Vagy akár átvenni róla alkatrészeket az ezres swift turbósításához.

2013. júl. 24. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Nekem nem álom egy 1 literes turbós.. ez csak egy elképzelés.. :) és pontosan erre voltam kíváncsi.. Lényegében érthető hogy nem éri meg..
2013. júl. 24. 17:23
 8/11 A kérdező kommentje:
A Daihatsu Charade-nak is van egy 1.0L 3 hengeres turbós GTti néven
2013. júl. 24. 17:28
 9/11 anonim ***** válasza:
Egyszerűbb, ha már egy alapból túrbós kocsit veszel. Azt legalább nem kell kókányolni (főleg meg nem egy szerencsétlen kis 1.0 swiftet kínozni ilyennel...).
2013. júl. 24. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 Nova911 válasza:

Kicsit késve ugyan, de azért megjegyezném, hogy a swiftnek volt 1.0 turbo motorja.

G10T motorkóddal, amcsi piacra gyártották A chevrolet sprint és a pontiac firefly volt ezzel szerelve. Ha jól emlékszek, az ezredes turbo 90 ló körül volt ezekben a modellekben.


[link]

2014. ápr. 4. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!