Suzuki Swift 1. 0 Turbosítás?
Azért szoktak elszállni a költségek mert:
a központi injektoros megoldás nem a legideálisabb turbósításhoz, ahhoz sokkal jobb a hengerenkénti befecskendezés ( és itt szokták ajánlani a GTiket..).
A gyári ECU az esetek 90%-ban csak bizonyos mértékig tud több üzemanyagot adni a motornak ( és igaz ez az injektorra/injektorokra és az üzemanyag szivattyúra is), a légtömegmérő jelével sem nagyon tud mit kezdeni egy bizonyos szint felett. Ez a határ, ameddig sima chiptuniggal lehet húzni az autót.
Ha rádobsz egy turbót, és nem mondok sokat, csak adj neki +0,5bart, az már meg sem tudja emészteni a gyári ecu ( az már mellékes hogy a befecskendező rendszer sem tud +50% naftát benyomni a motorba). Ilyenkor kell egy programozható ecu (lásd MegaSquirt) ami már megbirkózik a feladattal. Ez újonnan 200 000 felett indul. Hogy a sztöchiometrikus keverési arányod megmaradjon, szükséges lenne a te esetedben egy nagyobb injektor és egy nagyobb benzinpumpa ( de amikor találomra meg a szívósorba a levegő-üzemanyag keverék az szerintem nem lesz annyira nyerő ). Szükséged lesz még légnyomásmérőre, levegő hőmérséklet mérőre meg pár sallangra.
Ha normálisan működő turbósított autót akarsz, akkor az baromi sokba fáj. Meg lehet próbálni gyári Ecuval is járatni a motort, vagy menni fog , vagy nem :D
Nem vagyok pesszimista, de az 1.0 az a fent leírtak miatt nem igazán jó tuningalap :/
Én csak a felszínét látom a dolgoknak, ismerősnek van épített turbós autója, ez alapján:
- A többlet levegőt meg kell mérned, tudnod kell szabályozni az alapján. Erre megoldás a VEMS motorvezérlő elektronika, szélessávú lambda szonda, MAP szenzor, stb. Ez úgy tudom 200000 Ft körül van + programozás
- Az üzemanyagrendszer nem erre van tervezve, nagyobb szivattyú és nagyobb injektorok kellenek.
- A kipufogó és szívó rendszert is át kell alakítani, szükség lesz a levegő hűtéséhez intercoolerre.
- Ha értelmes teljesítményt szeretnél kihozni, a motor nem fogja bírni, cserélni kell a hajtókarokat és a dugattyúkat, nem olcsó mulatság, és ehhez a motorhoz szinte biztos, hogy nem gyártanak erősített, kovácsolt alkatrészeket. Általában a hengerfejtömítés sem bírja a megnövekedett hőt és nyomást, ezért ebből is erősebb kell, vagy tűzkarikáztatni kell a blokkot.
Egy 1.0-s Suzuki turbósítása az egyik leghülyébb ötlet, pénzkidobás. De ha neked ez az álmod, csináld.
Részlet az ssgti.uw.hu oldaról: Kezdeném azzal, hogy kis pénzből nem lehet tartós turbós Swift GTi-t épiteni. Akinek nincs legalább fél milló forintja erre a célra az mégcsak ne is gondoljon rá, mert nem lesz tartós, örökké szét fog esni és egy idő után ezt megunva, betolja az egész autót a Dunába.
Bár a gyári motoralkatrészek elbirják a 200 lőerőt, tehát hajtókar, fötengely birja a kiképzést, a kompressziót mindenképp csökkenteni szükséges. De nem is ez a legfőbb gond, hanem a gyári MAF szezor, ami 0,2 BAR-nál többet nem tud feldolgozni, igy kapásból ezt ki kell iktatni a rendszerből, egy Stand Alone computert bekábelezni, hozzá való MAP szenzorral. Csak ez alsó hangon 250.000 forint és akkor még se turbó, se csövezés ... Aki ugy gondolja, hogy mégis belevág, annak sok sikert! :)
Na e mellé jön még az neked központi injektorod van nem pedig hengerenkénti. Ha megoldod hogy hengerenkénti legyen, akkor nem jó bele a sima swift injektor mert az nem képes elég benzint befecskendezni. Kelleni fog egy nagyobb teljesítményű benzinpumpa, másik ECU amit hozzá állítanak a motorhoz, a turbó olajzását meg kell oldani valahogy.
Ha ezzel mind megvagy és a motor tökéletesen üzemel, akkor jöhetneke a szélesebb felnik legalább 205-ös gumikkal. Nagyobb fék, minimum a GTI fékjei. Olyan 1-1.5 milliót alaphangon felemészt.
Még eg ykis kiegészítés: Votla suzikinak egy olyan kisautója hogy Suzuki cappuccino. Ez egy 660 köbcentis turbós 3 hengeres motorral volt szerelve. Érdemes lenne tanulmányozni, azt a motort.
Vagy akár átvenni róla alkatrészeket az ezres swift turbósításához.
Kicsit késve ugyan, de azért megjegyezném, hogy a swiftnek volt 1.0 turbo motorja.
G10T motorkóddal, amcsi piacra gyártották A chevrolet sprint és a pontiac firefly volt ezzel szerelve. Ha jól emlékszek, az ezredes turbo 90 ló körül volt ezekben a modellekben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!