Ha annyi sok kamionbaleset van az álmos sofőrök miatt, miért nem korlátozzák, hogy mennyit vezethetnek?
Korlátozva van, de próbálják kijátszani a tachográfot, ahogy az előbb is írták már.
Nyilván ők is szivesen megállnának pihenni, de ha megállnak nem teljesítik időben az áru szállítását, ezért simán kirúgják őket.
Persze a munkáltató tudja, hogy alig lehet teljesíteni X idő alatt a megadott távot, de neki ez éri meg, ha rabszolgát csinál az emberekből...
Szerintem sem kellene tovább korlátozni a vezetési időket, azt kellene elérni, hogy a jelenlegi szabályozást mindenki betartsa.
Az eseteknek vagy egy kis %-a, amikor nem a munka miatt történik elalvásos baleset. Egyszerű példa:
sofőrünk otthon van hétvégén vasárnap reggel 8kor felkel, tesz vesz, játszik a gyerekekkel, rendbe rakja az asszonyt, majd elmegy este a munkahelyére és megkezdi a munkát éjfélkor. Ha épp szombat este valami buli volt, tehát vasárnapra sem pihente ki magát, akkor kb mindenki el tudja képzelni hogy néz ki hétfő hajnal 3 óra 17 perckor. Éjjel, autópálya, ingerszegény környezet és már el is aludt. Na ez a ritkábbik eset.
A gyakoribb az, hogy szándékos a túlvezetés, ez a munka menni kell, aztán ez addig tart amíg vége nincs a hétnek vagy az árokba nem borul ( jobb esetben ). Merem állítani, hogy belföldön a nehéz tehergépjármű vezetők 50-60%-a nem tartja be a vezetési és pihenőidőre vonatkozó (AETR) előírásokat. Nem azért, mert nincs jobb dolga, hanem mert ez elvárás, ha nem tetszik akkor lehet keresni más munkát. Sajnos ez így működik. Mondanám, hogy be kell keményíteni, de a jelenlegi büntetés semmit nem ér.
Egy logisztikailag ideális világban ez nem annyira elképzelhető, nálunk meg valóság...sz***r ez az egész, úgy ahogy van.
A lényeg, az esetek 98%-ban nem a sofőr a hunyó, ő csak dolgozni akar, eltartani a családját amit jelenleg csak így tud megoldani.
Korlátozva van, és ellenőrzik is keményen. Biztosan vannak, akik 2 kártyával játszanak, manipulálnak a tacho-val, de nem ez a jellemző. Nálunk szigorúan be van tartva minden, nem is tűrik el a szabálytalanságot.
Mellesleg a média is csúsztat erősen: azt elmondják, ha egy kamion balhét csinál, mert jó hír, nagy károkat okoz, és ez kell az embereknek. Az, hogy Gipsz Jakab elaludt a skodája volánja mögött, és az árokba fordult, senkit nem érdekel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!