Milyen a forgalmi vizsga? Hogy zajlik pontosan? Miket szoktak kérdezni szóban?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Amikor én vizsgáztam (2007), még külön volt a rutin és a forgalmi. Rutinon le kellett ellenőrizni a kocsit (kormány holtjáték, pedálok, fék, irányjelzők, világítás). Kérdeztek motorolajról, de volt akit másról.
forgalmi vizsga elején ugyanez. Menet közben és vizsga után semmit nem kérdeztek. Forgalomban az oktatód mondja, merre menj, milyen műveletet hajts végre. Vizsgabiztos csak figyel, striguláz.
Akkor értékel szóban, ha azonnali bukás van, vagy amikor visszaértetek a kiindulási helyre.
Ami fontos: látványosan mutasd, mennyire törekszel a biztonságra. Pl. buktam azért, mert jobbkezesnél nem adtam elsőbbséget a semminek. Azért, mert három üres telek volt az utcában, beláttam vagy 70-80 méter hosszan. De ilyenkor is mutatnod kell, hogy tudod, jobbról jövőnek elsőbbsége van. (A kivárás is hiba, de az nem azonnali bukás)
Köszönöm. Hajaj, pont ezektől parázok, világítás, motorolaj stb. Remélem még átvesszük egyszer az oktatómmal a vizsgáig, biztos, ami biztos. Mondjuk mesélt már olyan vizsgahelyzeteket, amikor pl. a város egyik legforgalmasabb pontjánál, nem nyomta úgy a gázt, mint sokan szokták, mert zebra is van, hanem elvette a gázt, lassult az autó, visszaváltott, picit még fékezett, hogyha jön gyalogos kényelmesen meg tudjon állni. A vizsgabiztosnak tetszett ez az előrelátás. Szóval az ilyenektől nem tartok annyira.
Köszönöm a válaszodat! :)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Előző vagyok. Csak a magam tapasztalatát tudom megosztani, másnál nem biztos, hogy ugyanez volt. Vizsgáztatótól is függ, gondolom.
A motorolajról csak annyit kérdezett, hogy milyennel kell cserélni. Nem várt semmi extrát, csak annyit, hogy ugyanolyannal, mint amilyen volt benne. De azt nem firtatta, hogy az milyen. Pl. viszkozitás, meg ezek.
Elakadásjelző háromszög felállítása nálam annyi volt, hogy elindultam hátra, felnyitni a csomagtartót. Mondom közben, hátul van a pótke… itt is meg is szakította. Köszönöm, rendben.
De mellettem meg már sírt a vizsgázó, mert állandóan összecsuklott neki.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Elég kemény. Nekem 3-jára sikerült 2 napja. A vizsgabiztosok 90%-a nem kérdez semmit csak az oktatóval beszélget és közben figyel. Viszont van nálunk egy legendás vizsgabiztos aki mindenbe beleköt és a vizsgázók 95%-a megbukik nála.
Nálunk 4 feladat volt. 3 parkolás, ebből 1 hátra merőleges, 1 előre merőleges, 1 párhuzamos és egy megfordulás. A vizsgabiztos a vizsga elején kijelöl egy útvonalat és az oktatónak azt kell követni. Ebben általában min. 1 30-as zóna van, mert hát ott ugye fékkészenlét meg jobb kezes szabály van. Ez egy jó buktató. Az indulás előtt ellenőrizni kell a kocsit, de a legfontosabb az üzemi fék. Ha azt nem ellenőrzöd akkor indulás előtt már meg is buktál. Alá kell írnod egy papírt amin kijelented, hogy nem vagy ittas meg stb. Személyi igazolvány is kell. Ha végig vezeted az 50 percet akkor jó esélyed van rá, hogy átmentél. De viszont amíg véget nem ér a kiindulási helyen vizsga, tehát amíg be nem parkoltok még ha csak 50 cm is hiányzik, ne éld bele magad, mert én utoljára majdnem ez miatt hasaltam el! Ha vmi miatt megbuktál akkor az oktató átveszi és visszamentek a kiindulási ponthoz addig a vizsgabiztos elmondja, miket rontottál el. 5x lehet vizsgázni, utána PÁV-ra kell menni.
De ne félj, átlehet menni max. több óra meg vizsga kell. Én nem hittem benne és most mégis az okmányirodába megyek jogsiért :)
Köszönöm ezt a részletes választ! Látod, csak sikerült, gratulálok!
A féket hogy ellenőrzöm, megfékezem az autót és akkor érzem, hogy működik-e a fék vagy mi? :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Igen. Bekötöd magad, ez után indítasz (nem fordítva!). Amikor mondják, hogy mehetsz, akkor kellemesen ha lazán, könnyedén (mintegy magad elé mondva) közlöd, hogy na nézzük azokat a fránya fékeket. De ha nem mondod, akkor sincs semmi. Elindulsz, ahogyan kell. Azaz a helyzetnek megfelelően szétnézel, indexel jelzed az elindulást. Pici gázzal elég menni egy fél métert, majd fék. Nem kell belefeküdni, csak érezni lehessen, hogy rendesen megfogta az autót. (Ha lefullad, semmi pánik, indítasz, s kész).
Elindulás előtt a rögzítőféket is nézd meg a többi ellenőrizendővel együtt!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!