Ki találta fel a körforgalmat?
1966. Anglia, név szerint nem tudom
Egyébként gugli ---> körforgalom eredete
Persze, mindenki úgy érzi tempósabb, mert folyamatos a haladás, csak lassú. Ha nincs forgalom, akkor is ugyan azt a kört meg kell tenned, ugyan olyan lassan, szóval nem igazodik egyáltalán a forgalmi helyzethez.
Ha már Veszprém, nézd meg mi van, ha mész Budapestre, Székesfehérváron. Ott az a nagy körforgalom és több száz méter kocsisor mindig.
A körforgalom gyakorlatilag minden irányból érkező autót egy forgalmi sávra terel rá. Ráadásul értelmesen csak 1 sávosra lehet kialakítani, igen behatárolt a használhatósága, de mindenhová erőltetik. Nyilván, olcsó.
Hát ez a baj a körforgalommal, mindenkinek lassan kell menni. A nagyforgalmú útat is lassítják csak azért, hogy a kisforgalmú útról ritkán érkezők ki tudjanak kanyarodni. A balesetveszély csökken, bár láttunk már körforgalomba lassítás nélkül behajtó autót, a hülye sofőrön a körforgalom sem segít.
A legjobb megoldás az érzékelőkkel ellátott lámpás kereszteződés, ami folyamatosan adaptálódik a forgalmi szituációhoz. Ezen még van mit fejleszteni, bár nem alternatívája a kisebb forgalmú kereszteződések körforgalmának, oda nem éri meg drága berendezéseket telepíteni.
A veszprémi kereszteződésnek más bajai is voltak. Az egyik út pl. elég határozott emelkedő a lámpa előtt, így az ott megálló buszok és némelyik autós nehezen indult el szabad jelzéskor. A lámpák időzítései statikusak voltak, legalább a napszaknak megfelelően, vagy hétvégén lehetett volna más idozítéseket alkalmazni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!