Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Ki találta fel a körforgalmat?

Ki találta fel a körforgalmat?

Figyelt kérdés
Sztem tök jó ötlet és érdeklne hogy kié volt

2013. máj. 24. 22:26
 1/7 anonim ***** válasza:

1966. Anglia, név szerint nem tudom


Egyébként gugli ---> körforgalom eredete

2013. máj. 24. 22:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

Találtam egy érdekességet is


[link]

2013. máj. 24. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
0%
A körforgalom jó a kisebb forgalmú helyeket. Sajnos mindenhol ezt akarják használni, azért mert hosszabb távon olcsóbb, mint a lámpás kereszteződés. Igazából a körforgalom mindenkit megakaszt, nem csak 1 irányt mint a lámpás kereszteződés, nagyobb forgalmú helyen szerintem káros a körforgalom használata. Az igazi megoldás az "intelligens" lámpás kereszteződés, ahol figyelik az egyes irányok forgalmát és aszerint vezérlik a lámpákat. Még nem kiforrott a technika, kevés helyen használják.
2013. máj. 25. 02:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Itt Veszprémben nem rég cserélték le az egyik legnagyobb lámpás kereszteződést körforgalomra. Minden reggel járok arra, érezhetően tempósabb a forgalom.
2013. máj. 25. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Persze, mindenki úgy érzi tempósabb, mert folyamatos a haladás, csak lassú. Ha nincs forgalom, akkor is ugyan azt a kört meg kell tenned, ugyan olyan lassan, szóval nem igazodik egyáltalán a forgalmi helyzethez.

Ha már Veszprém, nézd meg mi van, ha mész Budapestre, Székesfehérváron. Ott az a nagy körforgalom és több száz méter kocsisor mindig.

A körforgalom gyakorlatilag minden irányból érkező autót egy forgalmi sávra terel rá. Ráadásul értelmesen csak 1 sávosra lehet kialakítani, igen behatárolt a használhatósága, de mindenhová erőltetik. Nyilván, olcsó.

2013. máj. 25. 07:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
45%
A körforgalomnak nem csak a tempósabb haladás a lényege. hanem a balesetveszély, illetve a balesetek súlyosságának csökkentése. Nagy forgalmú kereszteződésben nehéz lenne kikanyarodni az alárendelt útról és súlyos baleset lehet belőle. Körforgalomnál meg mindenki lassan megy, ha van is baleset, az csak koccanás.
2013. máj. 25. 07:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Hát ez a baj a körforgalommal, mindenkinek lassan kell menni. A nagyforgalmú útat is lassítják csak azért, hogy a kisforgalmú útról ritkán érkezők ki tudjanak kanyarodni. A balesetveszély csökken, bár láttunk már körforgalomba lassítás nélkül behajtó autót, a hülye sofőrön a körforgalom sem segít.

A legjobb megoldás az érzékelőkkel ellátott lámpás kereszteződés, ami folyamatosan adaptálódik a forgalmi szituációhoz. Ezen még van mit fejleszteni, bár nem alternatívája a kisebb forgalmú kereszteződések körforgalmának, oda nem éri meg drága berendezéseket telepíteni.

A veszprémi kereszteződésnek más bajai is voltak. Az egyik út pl. elég határozott emelkedő a lámpa előtt, így az ott megálló buszok és némelyik autós nehezen indult el szabad jelzéskor. A lámpák időzítései statikusak voltak, legalább a napszaknak megfelelően, vagy hétvégén lehetett volna más idozítéseket alkalmazni.

2013. máj. 25. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!