Ha párhuzamos közlekedésre alkalmas az úttest akkor miért nem szabad sávot változtatni?
Szóval, Olyan párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten közlekedek, ahol forgalom sűrűsége folytán a sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, akkor a gyorsabb előrehaladás érdekében miért nem változtathatok forgalmi sávot? (Ilyen esetben forgalmi sávot változtatni csak bekanyarodásra vagy megállásra való felkészüléskor szabad.)
DE NEM ÉRTEM.... ha párhuzamos közlekedésre alkalmas.... akkor miért nem lehet kihasználni?......
Miből gondolod, hogy nem szabad?
Az alapszabály, hogy a jobb szélső sávban kell közlekedni, de ha telített mind a két sáv akkor már figyelmen kívül lehet hagyni a jobbra tartást.
Amit nem szabad: cikázni a sávok között jobbra-balra, hogy 1-1 autóval előrébb juss.
"Miből gondolod, hogy nem szabad?"
Abból,hogy le van írva a KRESZ-ben!
Kérdező: Sávot szabad váltani, csak a "gyorsabb előrehaladás érdekében" nem. Ez egy gumiszabály, mert mitől lesz gyorsabb előrehaladás érdeke? Egy szer majd balra akarok kanyarodni, időben besoroltam, mit ad isten ez a sáv a gyorsabb...
:D
Bár ha ezt eljátszod 20 méterenként, akkor már nehéz kimagyarázni.
#5
A belső sáv a gyorsabbé. Ezt hívják jobbratartásnak.
Csak a képzavar elkerülése végett:
Belső sáv - út bal oldala
Külső sáv - út jobb oldala
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!