Francia, olasz autósok! Ti is jót nevettek magatokban ezen, hogy az autóink annyira rosszak?
20 éve francia autóval jár mindenki a családban gyakorlatilag 0 meghibásodással. Mindig sokkal szebb, jobb autóval jártunk, mint ha az adott összegből németet vettünk volna. Soha semmilyen hátrányt nem éreztünk, és mindig kellemetlen volt beülni egy hasonló kategóriás német autóba.
És még mindig mást se hallok/olvasok, hogy a francia-olasz így megy úgy f.s, olyat ne vegyél. Vegyél németet, mert az a világ teteje, főleg a fócvágeny.
Tapasztalt francia autó tulajdonosként már tényleg csak nevetek ezeken, és jellemzően biztatni szoktam az ismerőseim, hogy vegyed csak a németet, aztán ne gyere sírva, hogy a mindenek felett álló 1.2-es Polod elromlott...
"Oké, hogy ti életetek során kifogtatok 1 szar franciát.
De nekünk 20 év alatt volt ha jól számolom 7 franciánk. Peugeot, Renault, Citoren, diesel, benzines, minden volt. Most el kéne hinnem, hogy ilyen szerencsések vagyunk, hogy egyik sem akart szar lenni? Évi 30-40 ezer Km-ről van szó. Nem egyben bőven 200e fölött volt."
Nekem az elmúlt 20 évben 3 német kocsim volt.
- 91'-es Passat 1.9TD
Azzal mentem olyan 150 ezret. A mai napig ketyeg még a szerkezet mert a szülőfalumban adtam el anyámék szomszédjának, úgyhogy tudom. Isten tudja hány százezer kilométer van már benne. Szerintem millióhoz közel lehet már ez is.
- 95'-ös Audi A6 2.5 TDI
Ebben jelenleg 990 ezer km van, ebből én mentem olyan 850-et. A mai napig megvan. Az eredeti motor és váltó van benne! Nem füstöl, nem csörög, nem kerreg csak teszi a dolgát...jön-megy! Rozsdát max pár gyufa fej méretű folt formájában találni rajta.
A kb 850 ezer km alatt egyetlen egyszer robbant re!
- 05'-ös Audi A6 3.0 V6 TDI Quattro Tiptronic
Ebben jelen állás szerint van 509 ezer km. Olyan műszaki és esztétikai állapotban van, hogyha visszatekerném 150 ezerre 100-ból ha 1 ember kiszúrná lehet sokat mondok. Bőven megvan benne a potenciál, hogy megfussa a milliót.
Ez még nem hagyott az út szélén és egyetlen egy alkatrészét sem kellet a gyári csere intervallum előtt cserélni!
Szóval játszhatunk ilyen autós kinek nagyobb a f@sza versenyt, de nem hiszem, hogy a francia csodák jönnének ki győztesen:)
Ezzel szemben ott a feleségemé.
08'-as Renault Megane. Esküsöm nem voltak előítéleteim vele kapcsolatban. Ezt tetszett a feleségemnek, hát vegyük meg. Próbáltam egy jó kis pár éves A3-asra rábeszélni, de nem kellet. Jovan, mindegy.
Én még annyit nem vontattam kocsit életemben mint ezt a szutykot, én még annyit egy kocsit szerelőhöz nem vittem mint ezt a szutykot. Komolyan mondom, hogy 10 ezer km-t nem lehet vele úgy elmenni, hogy valami komoly baja ne legyen és akkor még ott vannak az idegesítő kis apróságok.
Pedig megkapja a rendes karbantartást. Én nagy karbantartás buz! vagyok, nem mismásolom el meg nem halogatom a dolgokat. De ennek aztán az se ér semmit.
A régi Audival bármikor elindulnék mondjuk Hamburg-ba és komoly pénzben mernék rá fogadni, hogy hiba mentesen haza is érnék vele. Ezzel a vacakkal BP-ről Szegedre nem biztos, hogy elmernék indulni, pedig még csak 90 ezer körül van benne.
Hasonló példákhoz ráadásul nem is kell túl messzire menni.
Egy jó barátomnak van egy azthiszem 2000-es S80-as Volvo-ja a 2.5TDI régi 5 hengeres Audi motorral szerelt. Biztos, hogy már vissza volt tekerve. Most óra szerint van benne 500 ezer a valóságban ez legalább 700 ezer. Teljesen üzembiztos technika a mai napig. A felesége Renault Clio-ja már eléggé nyögdécsel pedig még csak 80 ezer körül van benne.
Van egy német barátom. BMW 730D 800 ezer km-el! Olyan állapotban van, hogy max 200-at lehet belőle kinézni!
Úgyhogy majd ha a rönöcskát is kezdik súrolgatni így a millió kilométereket akkor térjünk vissza a témára! És majd ESETLEG akkor kezd el fikázni a németeket ha EGY Renaultba minimum beletettél 500 ezret és még akkor is elégedett vagy vele.
Én megmondom őszintén még életemben nem láttam 500 ezer feletti Renaultot. Németet meg össze se tudom számolni mennyit.
Szóval ne gyere ilyen dumákkal, hogy "Nem egyben bőven 200e fölött volt.". Majd ha fél milla felett leszel beszélhetünk! Mert én nem esek hasra attól ha egy kocsiba van 200 ezer:))
Nekünk va a családba 4 autó:
Apának egy Vw Transporter rendszeresen karban tartva, viszont gyakoribb hibásodásokkal....
Anyának egy Fiat Uno igénytelen autó kisebb átlagos szervizek 0 meghibásodás (nagyon jó)
Feleségemnek Opel Astra G gyakran szervizelt apróbb hibákkal általában megússzuk..
Nekem egy Mercedes S320CDi folyamatosan szervizelt hibák ritkák, de ha hiba van az nagyon drága....
A kis olasz csoda a legjobb, ez tőlünk még gorúl el nem kerül!!! ?)
"Az utóbbi 5 évben meg nyugodtan mondhatom, hogy teljesen mindegy lett, hogy német, japán, francia, olasz. Eljutottunk arra a szintre, hogy egyik autó se jobb, mint a másik."
Ez nagyon nincs így!
Első és talán második ránézésre sem tudnak mondjuk a mai középkategóriás német autók többet a franciáknál.
Amiben viszont mindig is többet fognak tudni az nem mindig látszik.
Ez pedig a megmunkálás minősége és precizitása. Pl egy alkatrész amit Audiéknál 0-50 mikron közötti tűréshatárok között kell legyártani azt a Renaultnál lehet elég 0-200 között. Ugyanilyen különbségek vannak a keménységben, felületi minőségben és a többiben.
Ezekből a leheletnyi különbségekből adódnak a minőség és tartósság beli különbségek. Valamint az árkülönbség egy része is. A precízebb megmunkáláshoz pontosabb azaz drágább gépek kellenek. Pontosabb és gyakrabban cserélendő szerszámok. Pl mondjuk egy német autógyárban Sandvik Coromat forgácsoló lapkákat használnak egy franciában meg egy neve nincs sz@rt ami ugyan 10-ed annyiba kerül, de azt a minőséget nem tudja hozni mint amit a Németek. Ez csak egy apróság. De akár csak egy ilyen apróság egy adott autó arát akár több tízezer forinttal is megtudja dobni. A várható futásteljesítményét meg több 10 ezer kilométerrel.
Ezek azok a dolgok amit a gépiparhoz semmit sem értő emberek nem fognak fel és csak osztják az észt, hogy az emblémát fizeted meg. Nem! Hanem ezt fizeted meg többek között!
A másik dolog ami miatt a franciák soha nem lesznek képesek megközelíteni a német minőséget az a hozzáállás!
Találkoztatok már Német mérnök emberrel?
Elképesztő, hogy milyen géptisztelet él bennük! Tisztelik a gépet a mechanikát a technikát! Egyszer beszélgettem egy német mérnökkel a Thyssen Krupp-nál dolgozik. Azt mondta őt az örök életű mechanikába vetett hit vezérli.
Ez az ami miatt a német mérnöki munka mindig is kiemelkedett a többi közül! Ez az amire a franciák soha sem lesznek képesek, nem értik ezt az egészet. Nekik valamit megtervezni csak munka akár mint kitakarítani egy vécét, megcsinálod mert megkell meg mert azt mondták. Nem életfelfogásuk.
Vagy elkalandozhatunk más vizek felé is. Van róla fogalmad, hogy a VW/Audi/Porsche/Mercedes/BMW gyárak mennyit tettek le az autógyártás asztalára? Nélkülük ma nem itt tartana a történet. A Renault mit tett le arra az asztalra? Nagyon semmit.
Ezért van az, hogy sokan nem tisztelik a Francia kocsikat mert nincs bennük mit tisztelni!
Ha pedig meglátnak egy nagy német gyártó autóját akkor egyből azt mondják: na igen! Az nem csak egy autó hanem egy szimbólum, a mögött munka van!
Ez már biztosít nekik egy "alap" megbecsülést. Ez az amit a Franciák ha meggebednek se tudnak soha elérni! A Francia kocsi mindig is csak egy termék marad semmi több. A Német autók viszont annál többek...
Utolsó!
Minden szóval egyet értek!
Nagyon-nagyon jól leírtad!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!