Mennyi a valószínűsége, hogy "eltörik" vagy "elhajlik" a kaszni?
Attól függ, hogyan használod. Ha melósautónak, benne az ötfős kőművesbrigáddal és négy zsák cementtel, az utánfutón meg a betonkeverővel, akkor valószínűleg szépen meg fog rogyni a karosszéria. Nem arról van szó, hogy kettétörik, mint a Trabantok a hattyúnyaknál, egyszerűen csak "beül" az utastér, nem lehet majd zárni az ajtókat, lefittyen a csomagtér padlója, esetleg a hátsó tornyok kiszakadnak.
Ha nem terheled agyon, nem jársz vele rendszeresen terepen, akkor van rá esély, hogy ki fogja húzni. Csak szerintem az elkövetkezendő 2 évben legalább egyszer lesz majd műszaki vizsga, ahol elég keményen kell jattolnod, hogy ne vegyék észre az autó hibáit. Bár még mindig olcsóbb, mint a lakatolás, értem én.
Baj csak balesetnél lesz: a Dacia karosszériája amúgy sem egy Wertheim-trezor, de a rozsdás padlólemez és lassan "beérő" küszöbök jóvoltából egy kis csattanás is elég lehet ahhoz, hogy hátul megrogyjon. Vagyis lehet, hogy ha dugóban, kis tempóvel utolérnek, nem csak a csomagtérajtó horpad be (ahogy annak lennie kellene), hanem a hátsó futómű is kiesik a helyéről.
Én nem kockáztatnám az egész családot. Nem a padló a gond (bár az is kínos ha valakinek belyukad a talpa alatt), hanem a küszöbök. Nem vagyok karosszérialakatos, de az egy zárt szerkezet, mire kívülről elkezd látszani belül elég nagy lehet a gond.
Gondolom erdélyi vagy (mármint a 99-es Daciából) - ha nem éri meg javíttatni, de lehet nagyon-nagyon olcsón venni, akkor lehet egy rohadás nélkülire érdemes lenne beruházni.
De ha ezt nem is teszed meg, legalább nézesd meg olyannal aki naponta javít Daciákat - valószínűleg pontosabban meg tudja mondani mikor fog széthullani a masina, mint mi innen a monitor elől.
Bocs! De ne adj isten ha széthullik a családod alatt, és csinálsz egy katasztrófát,
akkor ki fog beköltözni a felújított házba???
Széthullani nem fog az szinte biztos, nem egy ismerősnek volt Daciája, és sosem volt olyan, hogy a hátsó tengely, vagy valami leszakadt volna menet közben. Igaz, hogy ha balesetet szenvedek, akkor sokkal kisebbek az esélyeim, hogy élve kiszállok, mint egy nyugatibb autóból. De én nem azért vásároltam autót, hogy összetörjem, tudom mehetek én szabályosan, ha valaki belém jön, ezt felmértem és igen vállalom. Csak attól tartok vagy tartottam hogy "összecsuklik" az autó alattam, de akkor maximum megereszkedhet csak. Az ajtók nagyon jól csukodnak, záródnak, semmi gond még, ismétlem még.
Így nézz ki az autó(vagyis ilyen típus):
Jó irányba indulsz azzal, ha megnézeted a lakatossal - persze lehetőleg olyannal, akit az ismerősök ajánlanak vagy dolgoztattak már vele. Akkor legalább nagyobb az esélye hogy megbízható - találkoztam olyan kar.lakatossal aki mindent szét akart vágni aztán újra összerakni... :D
Sajna vannak kocsik amik rohadnak - például a nyolcvanas évekbeli Roverek is megállíthatatlanul. Meg a kilencvenes évek eleji Fordok. Meg úgy néz ki a Dacia sem jobb.
Nekünk is volt valamikor 1310-esünk, sima is meg kombi is. A kezelési útmutatója még megvan valamelyiknek. Meg anyám gyakran emlegeti, hogy milyen gyorsan szedett ki a hátsóülésről és rohant velem el a kocsitól, amikor elkezdett füstölni. Pedig csak a szelepfedél alól nyomta ki az olajat a kipufogócsonkra. :D
*ja, 3 éves komoly fiatalember voltam amikor anyám azt hitte kigyullad a sárga kombi... :)
Azt az autót egyébként két évesen újra kellett festetnie apámnak, annyira jött ki rajta a rozsda - aztán elcserélte piros lépcsőshátúra, hátha az jobb lesz. Abból csak minden megálláskor lecsöppent egyetlen csepp olaj, más gondja nem volt. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!