Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Vezetéskor mi a különbség egy...

Vezetéskor mi a különbség egy benzines és egy dízeles között?

Figyelt kérdés
Most tanulok vezetni. Amin tanulok az dízeles, az itthoni pedig benzines. Kezdőként mi a különbség? Vagy nem fog akadályozni annak a vezetése?

2012. szept. 27. 11:22
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

Hogyne adna, gondolkozz már... amíg engeded a kuplungot, gyorsul az autó, amint felengedted, lassul és lefullad. Nyilván ráül egy kisnyuszi addig a nem létező gázbowdenre.

De még egyszerűbb példa a tempomat. Ott is elektronika ad gázt helyetted.

2012. szept. 28. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:

azért itt van egy kis kavar :D


1. bármilyen autóval el indulsz simán alapjáraton, csak lassabban kell engedned a kupplungot.


2. ez után sem fog viszalassulni az autó, hanem alapjáraton kegyegve fog gurulni


3. a dízelnek alacsony fordulaton, így alapjáraton is nagyobb a nyomatéka


4. nem csak a modern dízelekben, hanem a régiekben is adott "gázt a kocsi" magának leffulladás ellen, régi dízelekben mechanikusan működő regulátor, mostaniakban a motorvezérlő ad lefulladás ellen gázt, ez nem azt jelenti hogy padlogázzal nekirepít a falnak, hanem ha alapjáraton engeded a kupplungot, akkor gáz adással tartja az alapjárati fordlatszámot, de csak akkor amikor esik le a fordulat, és lefulladna, akkor ad annyi gázt, hogy visszaáljon az alapjárat, megkönnyítendő az elindulást

2012. szept. 28. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
Na, köszi a megerősítést, a hátterét nem ismertem. A benzinesekben viszont nincs ilyen regulátor, azokat simán le lehet engedni 500-as fordulatra is kuplunggal, már amelyik bírja (nyilván a benzinesekkel is el lehet indulni csak kuplunggal, csak négyszer annyi ideig tart). Az új turbódízeleknek viszont nagyon kicsi az alapjárati nyomatéka, mert a turbó ott még csak visszább vesz a teljesítményből. Mondom, vezettem olyat, aminél nem működött ez a mechanizmus, és borzalmasan erőtlen volt.
2012. szept. 28. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 A kérdező kommentje:
Huuhh...:) Akkor hozzá kell szoknom majd ahhoz.:)
2012. szept. 28. 20:08
 15/19 Ian Catman válasza:

Jolinarnak: én is tudom, milyen az automatánál a padlógáz (mintha kézzel visszaváltanál és úgy adnál gázt), de nem arról beszéltem. A sima gyorsítás is gyorsabb, főleg a fokozatmentesnél, elektronika figyeli a fordulatszámot, és hajszálpontosan akkor vált amikor kell. Néhány tized másodpercet "megspórol" váltáskor, és néha ez számít.

Az igaz, hogy 116 ló húzza. Mindamellett gyorsuláskor szerintem benzines.

2012. szept. 29. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 Ian Catman válasza:

DE: a kérdés, ha jól értem arról szól, hogy most TANULSZ. Szerintem ezzel mások is egyet értenek, hogy minél NEHEZEBB körülmények közt tanulsz, annál jobb lesz később.

Én vidéki városban élek, de Budapesten tanultam vezetni, és áldom érte a sorsot, ott is vizsgáztam, belváros, stb., mert utána a vidéki város olyan, mintha kiürítették volna.

Ezen kívül nem egy 116 lovas automata Mazdán tanultam, hanem egy klasszikus Ladán.

Azon tanulj, és ott, amivel és ahol nehezebb vezetni, akkor nem ér sok meglepetés. (Legfeljebb ha mondjuk automatára ülsz át akkor vagy átkapcsolod kézire,lehet, de akkor minek az automata, vagy "elfelejted" a bal lábad), most újra gondolva, talán tényleg azért jobb dízelen tanulni, hogy megtanuld hogy néha nem gyorsul úgy ahogy akarod.

Aztán egy gyakorlat után szerintem már mindegy lesz, három év után már kis idő alatt tudsz majd alkalmazkodni máshoz is.

2012. szept. 29. 15:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
Ha nem vezetsz más autót, akkor hiába van több év és több tíz-százezer km gyakorlatod, nem lesz könnyebb alkalmazkodni. Egy ismerősöm ugyanakkor szerzett jogsit, mint én, hasonló távot vezettünk le, de ő 3-4 autót vezetett összesen, én 130-140-et, és neki azóta is nehézséget okoznak az új autók.
2012. szept. 29. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

a Kérdezőhöz: túlizgulod a problémát, bár érthető...most csak arra koncentrálj, amivel vezetsz...csak megkavar a sok felesleges info. a lényeg, hogy az oktatókocsit hibátlanul vezesd... álmodozni ráérsz a vizsga után is. akkor írj, ha megvan a sikeres vizsga.. figyeld meg mintha csoda történt volna... ha van benzin a véredben, akkor bármire ülsz, pár perc után már majdnem mindent tudni fogsz...de ha nincs, akkor tíz év után is izzadni fog a tenyered... itt a nagyfaluban lehet látni igazán, hogy mi történik, ha szombat-vasárnap kimerészkedik az utakra a sok sohamegnemtanulvezetni aztós...nagyon kell figyelni..

tehát.. csak arra koncentrálj, amit az oktató mond! sikeres vizsgát!


u.i.: automata mindörökké!

2012. szept. 29. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 A kérdező kommentje:
köszönöm szépen utolsó:))
2012. szept. 30. 21:13
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!