Vezetéskor mi a különbség egy benzines és egy dízeles között?
A dízelek maximális fordulata alacsonyabb, mint a benzineseké. A benzineseket jobban is kell pörgetni ahhoz, hogy nyomatékuk legyen: alacsony fordulaton nem nagyon húznak, ha nyomod nekik, akkor jön meg az erejük. A dízelek viszont alacsony fordulaton vannak jó erőben, ahogy pörgeted őket, elfogy a nyomaték.
Turbódízeleknél kicsit más a helyzet: ott a turbó megkavarja a dolgokat. Van egy fordulatszámérték, ami alatt képtelen normális töltőnyomást produkálni, így abban a tartományban a motor rettenetesen döglött, alig megy. Ha viszont eléred azt a fordulatot, aminél már rendesen tolja befelé a levegőt a turbó, hasonlóan viselkednek, mint a szívódízelek: alacsony fordulaton tengernyi nyomatékuk van, hamar fel lehet velük kapcsolni és visszakapcsolás nélkül lehet előzni. Ha viszont húzatod őket, nem sokáig tart a tűzijáték, hamar elfogy a szufla.
Általános érvényű tanácsokat nem lehet mondani arra, hogyan vezesd az otthoni benzines autót. Valószínűleg kicsit magasabb fordulatra kell pörgetned a motort induláshoz, lehet, hogy idegesebb is lesz a viselkedése (hamarabb felpörög, de hamar el is ejti a fordulatot) és előzésnél, gyorsításnál többet kell majd kapcsolgatni a váltóval.
az elektronika nem adhat gázt a vezető helyett semmilyen körülmények között....az életveszélyes!
egyébként dízelen tanulni sokkal könnyebb(főleg vizsgázni) később ráérsz a benzinessel szöszmötölni... na ja, 100 ló fölött már (majdnem)mindegy...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!