Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Vezetéskor mi a különbség egy...

Vezetéskor mi a különbség egy benzines és egy dízeles között?

Figyelt kérdés
Most tanulok vezetni. Amin tanulok az dízeles, az itthoni pedig benzines. Kezdőként mi a különbség? Vagy nem fog akadályozni annak a vezetése?

2012. szept. 27. 11:22
1 2
 1/19 anonim ***** válasza:
100%
Nyilván máshogy adják le a nyomatékukat, de úgyis érzésből kell vezetni, nem úgy, hogy "engedek fél centit a kuplungon, adok egy centi gázt". Gyakorlatilag minden egyes autót máshogy kell vezetni, akár még azonos típust is, azonos motorral.
2012. szept. 27. 11:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/19 anonim ***** válasza:
Dízelesen könnyebb vezetni tanulni, kevésbé kell finoman kezelni a pedálokat. Azonos kategóriájú autók közt a benzineseket városban finomabban lehet dinamikusan vezetni. A dízeleseket ugyanilyen dinamikus vezetéshez kicsit jobban kell hajszolni, és így nagyobb a motorzaj is, mert jellemzően akkor kezdenek el jól gyorsulni amikor általában 2500 körüli fordulatszám felett bekapcsol a turbó. A turbó kezelése is egy kis figyelmet igényel, turbó használat után azonnal nem szabad megállni, illetve amíg a motor nem melegszik fel addig sem szabad.
2012. szept. 27. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/19 anonim ***** válasza:
A benzines könnyebben lefullad, majd arra vigyázzál, egyébként meg csak bele kell jönni, ha már lesz egy bizonyos fokú rutinod akkor az összes autót tudod majd vezetni probléma mentesen.
2012. szept. 27. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/19 anonim ***** válasza:

A dízelek maximális fordulata alacsonyabb, mint a benzineseké. A benzineseket jobban is kell pörgetni ahhoz, hogy nyomatékuk legyen: alacsony fordulaton nem nagyon húznak, ha nyomod nekik, akkor jön meg az erejük. A dízelek viszont alacsony fordulaton vannak jó erőben, ahogy pörgeted őket, elfogy a nyomaték.

Turbódízeleknél kicsit más a helyzet: ott a turbó megkavarja a dolgokat. Van egy fordulatszámérték, ami alatt képtelen normális töltőnyomást produkálni, így abban a tartományban a motor rettenetesen döglött, alig megy. Ha viszont eléred azt a fordulatot, aminél már rendesen tolja befelé a levegőt a turbó, hasonlóan viselkednek, mint a szívódízelek: alacsony fordulaton tengernyi nyomatékuk van, hamar fel lehet velük kapcsolni és visszakapcsolás nélkül lehet előzni. Ha viszont húzatod őket, nem sokáig tart a tűzijáték, hamar elfogy a szufla.

Általános érvényű tanácsokat nem lehet mondani arra, hogyan vezesd az otthoni benzines autót. Valószínűleg kicsit magasabb fordulatra kell pörgetned a motort induláshoz, lehet, hogy idegesebb is lesz a viselkedése (hamarabb felpörög, de hamar el is ejti a fordulatot) és előzésnél, gyorsításnál többet kell majd kapcsolgatni a váltóval.

2012. szept. 27. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/19 anonim ***** válasza:
Egyértelműen a nyomaték,a diesel hamarabb fordulaton leadja a nyomatékot és ezáltal könnyebb elindulni nem fullad le olyan "könnyen" a benzinest meg pörgetni kell!
2012. szept. 27. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/19 anonim ***** válasza:
annyi, hogy a benzinesnél indulásnál finomabban kell bánni a kupplunggal, vagy pedig több gázt kell adni. Menet közben pedig a dízelnél alacsonyabb fordulaton váltasz fel, benzinest jobban ki kell húzatni. De ezt úgyis érezni kell, ahogy előttem írták, nem lehet könyvből, meg pontos leírás alapján megtanulni
2012. szept. 28. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/19 anonim ***** válasza:
Amúgy a dízelekkel is csak azért könnyű elindulni, mert amíg engeded a kuplungot, egy elektronika adja a gázt, különben simán lefulladna olyan alacsony fordulaton. Egyszer vezettem egy olyan autót, amiben nem működött ez az elektronika, na azzal volt csak igazán nehéz elindulni...
2012. szept. 28. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/19 Ian Catman válasza:
Kis hozzátétel: én automata sebváltósat vezetek, fokozatmentes automata Mazda, benzines, és nagyon tud gyorsulni. Félreértés ne essék, nem azért kell gyorsulni, hogy száguldozz, hanem, hogy vészhelyzetben ki tudj kerülni belőle gyorsan. A benzines automata jobban gyorsul.
2012. szept. 28. 14:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/19 anonim ***** válasza:
Így van, de ez az automata váltó hibája. Úgy van programozva, hogy ha lepadlózod, majdnem tiltásig engedje a motort - a benzines ott a legerősebb, a dízel pedig sokkal gyengébb, mint 1000-1500-zal lentebb.
2012. szept. 28. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/19 anonim ***** válasza:
0%

az elektronika nem adhat gázt a vezető helyett semmilyen körülmények között....az életveszélyes!


egyébként dízelen tanulni sokkal könnyebb(főleg vizsgázni) később ráérsz a benzinessel szöszmötölni... na ja, 100 ló fölött már (majdnem)mindegy...

2012. szept. 28. 18:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!