Vadászgépeknek mennyi lehet az üzemanyagfogyasztása (l/100 km-ben megadva) mach 1.2 - 1.5-nél?
Annyit teszek még hozzá hogy ezért használnak kerozint. Mielőtt aszt hinnéd hogy Vááóó micsoda spéci üzemanyag,, Közlöm hogy alábbvaló a gázolajnál. Ezért nem probléma ha olyan sok fogy el belőle ,semmi másra nem használják... Amúgy rettenetes súlyú egy vadászgép szóval kell neki a kakaó. Az SR-71 Pl magába 30tonna. De 70 tonnával még felszáll. Az kb 2 kamion súlya megrakva.. Azért kemény...
Nem olyan kicsik azok a gépek mint a filmeken tűnnek.
200 liter az egy kisebb vagyon...
Szinte megérezted, hogy következőnek mit akarok kérdezni! :) Vagyis én meg pont azt hittem, hogy egy G550-eshez (vagy egy 747-400-ashoz) képest jóval kisebb tömegű egy SU-27-es, vagy egy F-18-as, ezért sokkal kevesebb üzemanyagot égetnek el, még hangsebesség fölött is.
Hisz ugye a szabály egyértelmű, minél kisebb a súly, annál könnyebb a gépet mozgatni. De ezek után nem tudom mit gondoljak... :) Egy Gulfstream G550-es mennyit eszik? Persze tudom, azzal max. 970-nel repülsz, ezekkel meg akár mach 2-vel is, de nem nehezebb egy G550-es, mit egy SU-35-ös fegyverek, rakéták nélkül? Hisz utóbbiban egy, vagy két ember ül, míg egy magángépben lehet vagy húsz, plusz a csomagok, meg ott a nagy, nehéz, nagyobb légellenállású géptest is... Egy áramvonalas ("könnyű") vadászgép nem eszik ennél kevesebbet? Vagy annak egy modern változata? (Illetve ha a 200-250 liter a kevés, akkor mennyit zabál egy Gulfstream/Citation XL?)
Elcsesztem a számítást, nem szorozni kell, hanem osztani, mivel visszafele számolunk, helyesen ~319L/100km az optimális fogyasztás ezekkel az adatokkal, a valós fogyasztás pedig 350-400L.
A második kérdésedre: "Hisz ugye a szabály egyértelmű, minél kisebb a súly, annál könnyebb a gépet mozgatni. De ezek után nem tudom mit gondoljak." Nem feltétlenül igaz ilyen formában, részben igen, de közrejátszik a szárnyfelület nagysága is , nagyobb szárnyfelület=több felhajtóerő azonos sebességnél. Tehát relatíve kevesebb energiával lehet mozgatni a gépet.
A G550 maximum felszállótömege 38000kg, ez csak 8000-el több mint a SU-27-é, viszont ebből 16000KG lehet üzemanyag. Az előző számítást használva ~186L üzemanyagot fogyaszt 100km-en optimális körülmények között, a reális érték itt 200-250L környékén lesz inkább.
Viszont a katonai és polgári célra fejlesztett hajtóművek elég sok szempontban különböznek, a kompresszorfokozatok száma, a hajtómű teljes felépítése, a felhasznált anyagok, stb. Illetve a polgári gépeken nincs utánégető, ami teljes fokozaton ~30-40%-al dobja meg a fogyasztást. Plusz polgári géppel sosem fogsz függőlegesen emelkedni Mach 2-vel, teljesen más célokra lettek fejlesztve.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!