Milyen biciklit érdemes venni, ami bírja a gyűrődést (strapabíró)?
#41: régen a csepel meg az orosz bicikli ugyanúgy drága volt, mint most egy normális bicikli.
Minél bonyolultabb a szerkezet, annál könnyebben elromlik, egy kontrafék kb gondozasmentes örökélet, az olajos tárcsafék ahhoz kepest érzékeny űrtechnika. A soksebességes váltókról nem is beszélve, régen az MTB-n volt egy 6-os fogaskoszorú hátul, jó vastag lánccal, most meg ott van 10-12-es kazetta WC-lánccal hajtva, persze hogy nyúlik meg kopik, nem bírja a port sem, nemhogy a sárt.
Ma is lehet venni egyszerűbb "falubike" biciklit, csak azzal el kell fogadni, hogy nem fogsz felmenni a 10%-os emelkedőn.
Köszönöm a válaszokat!
Arra lettem volna kíváncsi,ki milyen márkát ajánl,kérdéseitekre válaszolva igen vettem már biciklit,de visszasírom az első Csepel biciklimet,az rengeteg ideig bírta.
Az újaknál mindig tönkremegy valami sajnos.
Én 80-as évekbeli csepellel járok, szerintem ezek a legjobbak. Egyszerű technika, egyszerű megoldásokkal. Persze a szereléshez érteni kell, ha valaki több évtizedig akarja használni. Az új bicikliknek a szerelése általában bonyolultabb és az alkatrészek is drágábbak (váltó alkatrészek, lánckerekek, speciális fékek, stb.).
Egy ilyen régi csepelnél a szerelés/javítás kimerül az alábbiakban: hajtókar ékek cseréje, küllők cseréje, időnként kerék kiegyensúlyozás, pedálok cseréje. Defekt esetén gumiragasztás.
Hosszabb távon:
Tengelycsapágyak zsírozása, szükség esetén csapágygolyók vagy golyóskosarak cseréje. Lánckerék ill. lánc cseréje, hajtókar cseréje pl. görbülés esetén. A hajtókart általában a középső lánckerékkel együtt árusítják. Még előfordulhat a középtengely görbülése, tulzott kopása a csapágyoknál, ilyenkor cserélendő. Kontrafék javítás, alkatrészeinek cseréje, talán ez a legnehezebb az eddigiek közül, de pl. a sajátkezüleg c. könyvsorozat kerékpárjavítás kötetében megfelelő támpontokat kell javítani.
Külső gumik cseréje, jelentős kopás vagy berepedezettség esetén.
Végül pedig megemlíteném a váztörést, néha ilyen is van, ehhez kell egy kis hegesztési ismeret.
Ha fenntieket követi valaki, és megcsinálja a karbantartásokat, évtizedekig kitart egy régi csepel.
Wazze' 10 év telt el és még ezen görcsölsz ?
Vagy csak troll vagy.
Te 11 éve ezen görcsölsz és azóta nem tudtál biciklit venni??
Elmehetsz a , tudod hová.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!