Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Milyen biciklit érdemes...

Milyen biciklit érdemes venni, ami bírja a gyűrődést (strapabíró)?

Figyelt kérdés
Igények:könnyen lehessen hajtani, nagy kereke legyen, bírja a kiképzést? Van olyan, hogy biciklisek fóruma? (Magyar nyelven. ) A Schauff márka mennyire jó? Milyen márkák az ajánlottak?

2012. jan. 19. 22:22
1 2 3 4 5 6
 41/51 anonim válasza:
100%
De említhetném a régi Csepel bicikliket. ACÉL és KOPÁSÁLLÓSÁG. És nem csak a kínaiakkal van baj, a hülye márkás biciklik se jobbak csak arra a gatyád is rámegy ha bármit karba kell tartani.A hülye márkás gumi ugyanúgy szétreped. Racsni szétkopik, fogai lekopnak. Régit vegyél. Csakis régit. A tervezett tönkremenetel a bicókat is elérte. Annyi pénzért meg, amennyiért szuper autót kapok, vagy a legjobb Simsont, annyiért nem fogok egy retkes biciklit venni. MTB ban is a 20 évvel ezelőtti NEUZER az bírja a strapát és 10-20 ezer közt újszerűt kapsz használtan. Tapasztalat. Én szántáson is eljártam vele.
2021. okt. 20. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/51 anonim válasza:
Az hogy a bicikli mennyire lesz jó, NEM attól függ hogy milyen biciklit veszel, hanem hogy hogyan tartod karban. Én csak lesem a modern hülyegyerekeket, megveszi 250 ezerért a márkás biciklijét és csontszáraz lánccal üzemelteti, de mivel általánosban technika órán nem figyelt, egy gumit beragasztani nem bír, küllőket meghúzogatni időnként, csapágyat szétszedni benzinnel megtisztítani a poros olajsártól és újra lekenni őket... Kisgyerekes legójáték se bonyolultabb. De ezt se teszi. Száraz lánccal vége lesz a milliós biciklinek is. Meg ha lusta gondozni. Vagy vigye el és fizessen a szervíznek 50 ezret azért amit egy kisiskolás megcsinál rajta józan ésszel meg minimális műszaki érzékkel. De autótulajdonosokra is igaz, képtelen kiszedni a vizes sarat a kerékdob meg a lökhárító mögül, aztán a hülyéje az autómárkát szidja hogy rohad... Biciklit vesz az ember normális boltban, vagy bringás oldalról, néhány tízezerért max. És vigyázol rá. Én a régi orosz meg szocialista magyar ACÉLbringákkal elmentem olyan helyen ahol a menő gazdaggyerek eltaknyol a félmilliós díszpicsabiciklijével. Én kiröhögöm a naaaagy biciklimárka-mániásokat… A hülye modern boltban is lehurrogtak, hogy én akarom átfűzni a kereket… Ki is oktattam a gyereket alaposan. Még pelusba szaladgált a pökhendi díszműszaki zsenije, amikor én már gyerekként a kontraszerkezetet javítottam. Egyszerű dolog, kis paraszti ésszel.
2021. okt. 20. 10:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/51 anonim ***** válasza:

#41: régen a csepel meg az orosz bicikli ugyanúgy drága volt, mint most egy normális bicikli.

Minél bonyolultabb a szerkezet, annál könnyebben elromlik, egy kontrafék kb gondozasmentes örökélet, az olajos tárcsafék ahhoz kepest érzékeny űrtechnika. A soksebességes váltókról nem is beszélve, régen az MTB-n volt egy 6-os fogaskoszorú hátul, jó vastag lánccal, most meg ott van 10-12-es kazetta WC-lánccal hajtva, persze hogy nyúlik meg kopik, nem bírja a port sem, nemhogy a sárt.

Ma is lehet venni egyszerűbb "falubike" biciklit, csak azzal el kell fogadni, hogy nem fogsz felmenni a 10%-os emelkedőn.

2021. okt. 20. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/51 anonim ***** válasza:
2012 óta még nem tudtál venni egyet?
2021. okt. 20. 11:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/51 A kérdező kommentje:

Köszönöm a válaszokat!

Arra lettem volna kíváncsi,ki milyen márkát ajánl,kérdéseitekre válaszolva igen vettem már biciklit,de visszasírom az első Csepel biciklimet,az rengeteg ideig bírta.

Az újaknál mindig tönkremegy valami sajnos.

2022. jan. 19. 23:26
 46/51 anonim ***** válasza:
100%
Azóta mindíg sírsz, nem tudtál venni egy biciklit.
2022. jan. 20. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/51 anonim ***** válasza:

Én 80-as évekbeli csepellel járok, szerintem ezek a legjobbak. Egyszerű technika, egyszerű megoldásokkal. Persze a szereléshez érteni kell, ha valaki több évtizedig akarja használni. Az új bicikliknek a szerelése általában bonyolultabb és az alkatrészek is drágábbak (váltó alkatrészek, lánckerekek, speciális fékek, stb.).

Egy ilyen régi csepelnél a szerelés/javítás kimerül az alábbiakban: hajtókar ékek cseréje, küllők cseréje, időnként kerék kiegyensúlyozás, pedálok cseréje. Defekt esetén gumiragasztás.

Hosszabb távon:

Tengelycsapágyak zsírozása, szükség esetén csapágygolyók vagy golyóskosarak cseréje. Lánckerék ill. lánc cseréje, hajtókar cseréje pl. görbülés esetén. A hajtókart általában a középső lánckerékkel együtt árusítják. Még előfordulhat a középtengely görbülése, tulzott kopása a csapágyoknál, ilyenkor cserélendő. Kontrafék javítás, alkatrészeinek cseréje, talán ez a legnehezebb az eddigiek közül, de pl. a sajátkezüleg c. könyvsorozat kerékpárjavítás kötetében megfelelő támpontokat kell javítani.

Külső gumik cseréje, jelentős kopás vagy berepedezettség esetén.

Végül pedig megemlíteném a váztörést, néha ilyen is van, ehhez kell egy kis hegesztési ismeret.

Ha fenntieket követi valaki, és megcsinálja a karbantartásokat, évtizedekig kitart egy régi csepel.

2022. jan. 21. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/51 anonim ***** válasza:
100%

Wazze' 10 év telt el és még ezen görcsölsz ?

Vagy csak troll vagy.

2022. jan. 21. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/51 anonim ***** válasza:

Te 11 éve ezen görcsölsz és azóta nem tudtál biciklit venni??

Elmehetsz a , tudod hová.

2023. szept. 13. 11:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/51 anonim ***** válasza:
A kérdező nosztalgiázik.:)
2023. szept. 13. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!