Helikopterpilóta lehet valaki ha szemüveges?
Hali
Természetesen lehet először el kell menni lézeres szemműtétre majd pedig pilótaképzésre.
A képzés összege mellett a műtét ára eltörpül
Pontos információk:
A teljes képzés díja 4.440.000 Ft *
az ár tartalmazza:
- az elméleti képzést (kb. 70 óra)
- a tankönyveket, segédeszközöket
- a leszállási illetékeket
- és az alapképzéshez szükséges 45 valamint a vizsgához szükséges 1 repült órát R22 Típusú helikopteren.
Még katonai vadászpilóta is. (Csak valami ~2-es dioptriáig.)
Viszont lézerrel műtött szemű nem, mert az fény törést okoz ezért az kizáró ok.
Nem teljesen értem amúgy ezt a dolgot, mert:
"
A lézeres szemműtétek - jó funkció mellett- önmagukban nem jelentenek alkalmatlan véleményt vagy kizáró okot. Fontos tudni azonban, hogy ilyen műtétek után min. 6 hónap a várakozási idő... Munkatársam, Dr Ungváry Lilla "Corneal refractive surgery among Hungarian pilots from 2001 to 2008" című előadásában 217 sikeres szemműtét tapasztalatait foglalta össze. Az előadás a honlapomon a Linkek / European Society of Aerospace Medicine/ dokumnetumai között olvasható. Dr Melles
"
ugyanakkor meg itt:
mintha az jönne le, hogy szemműtét az kizáró ok...
"
Az 1-es Egészségügyi(hivatásos) Osztályban a fénytörési hiba nem lehet nagyobb mint +-3 dioptria.
A 2-es Egészségügyi(privát) Osztályban az első vizsgálat alkalmával a fénytörési hiba nem lehet nagyobb mint +-5 dioptria. A két szemes látóélesség legalább 1.0 legyen.
Kéredésére tehát az a válaszom, hogy alkalmas lehet a privát pilóta osztályban, amennyiben az olvasótáblán szemüveggel a legkisebb számot is látja.
A lézeres szemműtétekről munkatársam, Dr. Ungváry Lilla a vizsgálat alkalmával ad majd tájékoztatást. Várjuk tehát a Központban! Dr.M.I.
"
Tehát szerintem egyből nem kizáró ok, vagyis jogszabály szerint igen, de valszeg van valami trükk, amivel az orvos egyéni elbírálás alapján mégis kiadhatja:
"
(4) Kiegészítő előírások a szemészeti követelményekhez
a) A látóélesség javító műtét kizáró okot jelent. Az orvosi minősítés meghosszabbítását az 1. és a 3. Egészségügyi Osztályban, illetve az első minősítés kiadását a 2. Egészségügyi Osztályban, 12 hónappal a beavatkozás után mérlegelheti az AMS, amennyiben:
1. a műtét előtti refrakciós hiba a 17. (1) b), 17. (2) b) és 17. (3) b) pontokban megadott értékeken belül volt,
2. megfelelően stabil fénytörőképességet sikerült elérni (a napi ingadozás 0.75 dioptrián belül van), és
3. nem fokozódott a kontraszt szenzitivitás
"
! – ott, ahol ezt nem tiltják – ! - lesz a lényeg, mert ez a többség, és a korszerű tapasztalatokon nyugvó álláspont.
Lézeres szemműtéttel az ún. korrigált vízus több mint 125%-os is lehet, tehát a jól látó – vagy szemüveggel, kontaktlencsével „támogatott” – szemhez képest is jobb látásélességet lehet elérni. Ennek nagy jelentősége lehet például vadászpilótáknál, így nem csoda, hogy – ott, ahol ezt nem tiltják – sok repülőpilóta (illetve pilótajelölt) választja a látásjavító szemműtétet.
Válaszadóknak: túlcifrázzátok a választ!
A kérdés eldöntednő a válasz rá igen, lehet. A vak emberből is lehet helikopter pilóta, mert a pilóta az aki vezeti a gépet, nem az akinek engedélye van rá. (Sofőrvagy ha van jogsid? NEM, de sofőr vagy ha te vezeted a járművet? igen...) Amúgy a szemüveg egy mértékig kizáró ok csak, sokkal több más kizáró tényező van.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!