Megéri taxisnak lenni?
Röviden: nem.
Hosszabban: nagyon nem :)
A taxisok nagy része úgy csinálja, hogy egy nagyobb taxis cégnél tag (city taxi, tele5, főtaxi, stb...). A taxis cég havi tagdíj ellenében vállalja, hogy "címet ad ki" a tagjai számára. Amikor te felhívod a telefonon a taxis céget, akkor a taxis cég CB-n "feldobja a címet", pl.: " Deák tér 6". Erre aki a legközelebb van az adott címhez és 2 perc alatt oda tud érni, az "nyom rá" a CB gombjával. Akinek erősebb a jele és aki szerencsés, azt dobja ki a gép, az "viszi el a címet", az mehet az utasért. Az utas kifizeti a taxisnak a viteldíjat. A taxisnak a taxis cég nem fizet (kivéve a szerződött partnereket, de azt most ne keverjük ide), csak az utas.
A taxisoknak elég sok kifizetendő tételük van, és ezt mind a km díjakba kell beépíteni. Pl. az ilyen havi tagdíj olyan 50-70e ft körül lehet valahol, nemtom pontosan, de ez nem garantálja azt, hogy kapsz is címet, csak azt, hogy lehetőséged van arra, hogy egyáltalán tag legyél. Ezek után még van kismillió kiadás: droszt használati díj, kamarai tagdíj, talán a CB használatnak is van valami havi díja.
Aztán vannak olyan időszakos kiadások, amiket nem tudsz megúszni:
- évenkénti megbontásos forgalmi vizsga (ez szigorúbb mint a sima személyautós, jobban megvizslatják az autót, persze itt is lehet "tolós vizsgát" csinálni csak nehezebb és többe kerül :P
- taxi órát és CB-t is X időnként viszgáztatni kell, stb...
- az autót sűrűbben illik mosni, dzsuvás autóval nem mehetsz oda...
Ez eddig egy dolog, de itt még nincs vége a dalnak.
A km díjból neked fizetni kell a benzint, a biztosítást (ami ügye nyílván több), az autó karbantartását (műszakilag egyben legyen) az autó tisztán tartását (nagyon latyakos időben 2 naponta lehet mosatni).
Nagyon sokan taxiznak (jóval többen mint kellene) ugyanakkor fizetőképes kereslet nincs. Átlag embernek ma már nagyon drága a taxi, nem engedheti meg magának. Jellemzően a szerződött partner cégek az egyedüli business, de abból meg kevés van. Szóval sok a fóka, kevés a hal, nyomottak az árak, nehéz megélni (főleg legálisan).
A taxis cégeknél különböző kategóriák vannak, autó mérettől, felszereltségtől, márkától függően (egy Four seasons elé azért nem illik beállítani egy dacia-val :P
Megvan hogy melyik autó melyik kategória, és vannak olyan címek, amelyeknél feltétel hogy adott kategóriás autód legyen.
Éjszaka még úgy ahogy megy, de az meg veszélyes, plusz ha éjszaka dolgozol, akkor ügye nappal alszol, tehát felborul az életed.
Ez nagyjából mind igaz amit itt leírtak.Éjszakai taxizás még mindig megéri,aki ezt bevállalja az meg tud élni belőle.
Másik dolog, hogy társasági taxisok élelmesebb része a normálisabb utasoknak megadja a saját számát,beígérve kedvezményeket,és akkor a társaságot megkerülve kialakul egy saját ügyfélkörük, így később le is válhatnak a társaságról és magántaxisként sokkal kevesebb költséggel és kötöttséggel taxizhatnak. Viszont ott is megvan a probléma ,mert ha a saját ügyfeled hív akkor menni kell,különben elveszíted.
Elég nagy anyagi ráfordítás szükséges mivel sok utas nem száll be egy citroenbe vagy honda civicbe. Néhány drágább hotel elé(itt borravalóra is számíthatsz...) csak E osztályos Mercivel állhatsz oda! (főleg pesten)
Ez az igazság!
Nem, állami támogatásként kapod :P
Hülye kérdésre hülye válasz. Persze hogy neked kell beszerezned, miért mit gondoltál? Volt már valaha olyan ebben az országban, hogy valamit az állam tett volna érted, és hogy 1 ügyintézéshez ne kellett volna 800 helyre elfutkosni?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!