Kamionosok van hozzátok egy jó pár kérdésem. (? )
Arra lennék kíváncsi hogy bizonyos helyzetekben mi a teendő.
Szóval mit csináltok akkor ha
1.a dugóban ülve lejár a napi vezetési időtök
2.tudjátok hogy késni fogtok a szállítmánnyal
3.megsérül a rakomány
4.esetleg egy kisebb balesetet szenvedtek(pl. lecsúsztok az útról)
5.Külföldön hogyan tudjátok magatokat megértetni mondjuk egy közúti ellenőrzésnél?
Na egyenlőre ennyi jutott most eszembe.
1: ilyenkor elmehetsz a következő pihenésre alkalmas helyik ( tehát nem a leállósávon vesszük ki a 11órát), majd a torlódást, balesetet felírod a korongra/szalagra. Ha e miatt becsúszik pár perc, nem nagyon szólnak érte.
2: telefonálsz, a többit megoldja az akinek ez a dolga
3:belföldön ha megsérül ( pl kiaszakad az oldala) és a fogadó nem veszi át, az sok esetben fizetős mutatvány
4:én telefonáltam a főnökömnek, a diszpécsernek meg a rendőröknek. A diszpécser elrendezi a rakomány sorsát, meg a fuvarhoz tartozó dolgokat, a rendőrök helyszineltek majd hívták a kamionmentőt, a főnököm kb le se sz@rta, mivel utána lábon haza tudtam vinni a szerelvényt.
5: nem nemzetközizek :)
Az kaupció nem kaukció :D ha már itt tartunk.
Amúgy én azt nem értem hogyha a sofőrkártya a tietek és megbüntet valamiért a rendőr akkor azt személy szerint a kártya tulajdonosán hajtják be? Mert azok nem kis összegek.
Először is, nem árt annyi angol és német tudást elsajátítani, hogy a munkát el tudd végezni (általában ezzel a két nyelvvel Európában mindenütt meg tudod értetni magadat.
Azt, hogy mit honnan, hova viszel, onnan tudod meg, hogy a speditőr (irányító) Vagy SMS-ben vagy egyéb módon, pl a WABERERS által is használt QUALICOM rendszeren küldi el a felrakó és lerakó címet, cégneveket illetve a szállítmánnyal kapcsolatos információkat, ha van méret, súly, paletta darabszám stb, illetve a referencia számot ami alapján szintén be tudja azonosítani a felrakónál az illetékes aki kiadja az árut.
A fenti információk opcionálisak, attól függően a spedi milyen adatokat tud beszerezni a szállítmánnyal kapcsolatban, de általában mindig van annyi infó ami elég a beazonosításhoz.
És ha nagy szerencséje van a sofőrnek akkor még GPS koordinátát is kap a céghez, de ez nagyon ritka.
Az Viszont gyakran előfordul, hogy csak a felrakó címet küldi el cégnévvel a lerakóról meg annyit, hogy pl Németország, Hamburg + cégnév CMR szerint és némi adatot ami alapján be tudják azonosítani a fuvart, ilyenkor a CMR (nemzetközi szállítólevél)-en a felrakó által megadott címre kell vinni az árút.
De velem már az is előfordult néhányszor, hogy a lerakó címében feltüntetett utcanév nem utcanév volt, hanem a kerület neve.
(Német feladó esetén, ha a célállomás Portugália, akkor ez elég gyakori hiba. Ennyit a német precizitásról.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!