A kerékpárost meg lehet büntetni ha egyirányú utcába behajt arról az oldalról ahol a behajtani tilos tábla van?
10:18-as!
Majd ha kiszáguldasz elém és elütlek, mert nem számítok rá, hogy egy idióta jön ki az egyirányú utcából, akkor neked lesz a legnagyobb pofád a bíróságon! Igaz?
A biciklisnek természetesen ismernie kell a KRESZ rá (is) vonatkozó részeit, és azokat természetesen be is kell tartania. Ez egyébként az általános iskolai oktatás szerves részét képezi (hacsak az adott iskola nem sumákolja el), jobb helyeken már az óvodában elkezdik belenevelni a gyerekbe.
Például:
- biciklis közúton maximum 15 km*h^-1 sebességgel közlekedhet.
- gyalogosjárdán csak abban az esetben közlekedhet, ha más biztonságos mód nincs és a gyalogosokat semilyen módon sem zavarja; ekkor a maximum sebesség 11 km*h^-1
- lakott területen kívül balra bekanyarodnia vagy megfordulnia tilos, ebben az esetben le kell szállni és a kerékpárt áttolni az út másik oldalára.
Ezekből következik, hogy bizony akár gyorshajtásért is megbűntethetnek, de persze más kérdés, hogy szerintem ilyen még soha nem fordult elő. Persze ha ittasan biciklizel, egyértelműen bűntetés lesz a vége, ha elkapnak.
Konkrétan a kérdésre válaszolva: Kerékpáros egyirányú utcába a kötelező haladási iránnyal szemben nem hajthat be, kivéve, ha azt külön tábla nem engedélyezi, illetve nincs kijelölt kerékpárút, vagy kerékpársáv és azon kíván közlekedni (ami egyébként ebben az esetben kötelező!)
Ebben az esetben le kell szálni a bicikliről és tolni (ekkor gyalogosnak számítasz). Ha elkap egy rendőr, könnyen elképzelhető, hogy megállít, de le merném fogadni, hogy csak figyelmeztet (vagy még azt se)
Az általános iskolai oktatás szerves részét képezi???
és ezt honnan vetted? Székesfehérváron lakom, és a város össze iskolájából van ismerősöm, és senkinek sem volt ilyen oktatás...én 21 éves vagyok, és a szüleim korosztálya volt ahol az óvodáknak 70 és iskolák 40%ában volt ez, de manapság már NINCSEN sehol.
Megkerestem a minisztérium honlapján az nemzeti alap tantervet. Eszerint oktatni kellene a közlekedési ismereteket:
"Közlekedéskultúra A közlekedés rendszere, közlekedési eszközök, közlekedési szabályok"
Ha nem oktatták, akkor nem tartottál be a nemzeti alaptanterv előírásait.
Egyetértek abban, hogy oktatni kéne a sulikban legalább a KRESZ alapelveit, illetve a bringásokra vonatkozó részeket. Én 17 évese gimnazista lány vagyok, és teljesen emlékszek, h az én osztályom életéből (még alsóban) teljesen kimaradt az egész KRESZ. Ezek után jogos a kérdés, hogy hogyan büntethetik meg a bringásokat, ha nincs fogalmuk róla, hogy mit csinálhatnak és mit nem? Itt az oktatás van elcseszve...
DE! 1. Az egyirányú utcák 99.9%-a forgalomszervezési okokból egyirányú. Tehát nem azért, mert így fér csak ki, hanem azért, hogy ne terhelje forgalom az adott környéket, vagy éppen hogy két egyirányú utcának nagyobb legyen az áteresztőképessége, mint két kétirányúnak. Azok a szempontok, amelyek miatt egyirányúak lettek, csak a gépkocsikra vonatkoznak.
2. Az egyirányú utcákon teljesen normális szemben kerékpározni. Külföldi példánk Brüsszel, ahol minden egyes egyirányú utcát megnyitottak a kerékpáros szembeforgalomnak. Nem méricskéltek, hogy elfér-e. Ugyanis elfér. Szóval tulajdonképpen arról van szó, h kicsiny hazánkban az autósok uralkodnak, és a bringások el vannak nyomva. Nem úgy mint Dániában, Belgiumban, Hollandiában és még sorolhatnám.
Szóval én azon a párton állok, h a bringásokat nem kéne megbüntetni, mert nem várható el tőlük a KRESZ ismerete. Szóbeli feddés az ok, de a pénzbírság kicsit húzos, pl nem tudom elképzelni, h egy 7 éves kisgyereket megbüntetnek azért, mert pl a főútvonalon egyedül cirkál (mInt tudjuk, a főúton csak 12 éven felüliek tekerhetnek).
DE! A nővérem múltkor Németországban átment bringával a piroson (zebrán), és eléggé meghúzták. De ott általában a bringások nem szegik meg a KRESZt, MERT NINCS RÁ SZÜKSÉG. Az autósok előzékenyek, nem idegbetegek, mint nálunk, és ott a szabályokat megpróbálják úgy kialakítani, h a bringások IS jól jöjjenek ki belőle. Nálunk ez sajna nem így van, mert nálunk szinte minden csak az autósok érdekeit képviseli .El vagyunk maradva, és ez nagyon nagy baj, illetve a magyar autósok mentalitása sem a legideálisabb. Budapest utcáin nem szívesen kerékpározok, mindig alig várom, h kiérjek a forgalomból, mert egyszerűen már képtelenség elviselni azt, ami itt folyik... Irigylem a külföldieket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!