Szerinted mi lehetne a korrekt üzemanyagár a mai magyar fizetések mellett?
Szerintem abszurd a kérdés, nem a szocializmusban vagyunk, hogy valaki fent meghatározza, hogy az egyszerű hétköznapi ember 70 ezret keressen és abból teljen neki x km benzinre.
Mellesleg nem tudom, ki keres ma 70-80 ezret, leginkább csak azok, akik lusták folyamatosan képezni, piacképessé tenni magukat. Na de ne ők legyenek már az etalon!
100 ezres fizetésből az ember ne próbálkozzon autó fenntartásával...
Tudom mindenki talál egy ideológiát hogy neki miért KELL, és miért NÉLKÜLÖZHETETLEN, ellenben akkor ne menjen a sírás-rívás hogy milyen drága az üpzemanyag a fizetésekhez képest.
A reálértékhez képest 20 év alatt az infláció alatt nőtt az üzemagyag ára, ha mindne évben az inflációval nőtt volna most 650 ft körül lennee gy liter üzemanyag.
Most engem itt mindenki le fog pontozni, de szerintem - ha meg lehetne oldani, hogy ne hozzanak be üzemanyagot a szomszédos országokból fű alatt - olyan 7-800 forintos benzin lenne jó. A befolyó adóból pedig azokat a dolgokat kellene megoldani, ami miatt most annyi embernek van tök fölöslegesen autója. A tömegközlekedés fejlesztése, villamosépítés, kerékpárkölcsönzők, autókölcsönzők, telekocsi-egyesületek támogatása (ne kelljen már amiatt egész évben súlyadót fizetnem, hogy évente háromszor vidékre utazzam és egyszer elmenjek vele nyaralni). Így az egyszerű hétköznapi ember nyugodtan mehetne tömegközlekedéssel, telekocsival az utcában lakókkal, kerékpárral vagy bérautóval, ha épp arra van szüksége. Sőt, középvezető is.
Persze a szép elmélet megvalósítása lényegében lehetetlen, mert a benzint áthordják a határon, és a benzin adóját a kedves képviselőink szívesebben fordítják a villáikra, saját autójukra stb., mint hasznosabb célokra. Másrészt a tömegközlekedés sem fog varázsütésre kitűnővé fejlődni, az átmeneti időszak mindenképpen nagyon kellemetlen lenne, még akkor is, ha nem lehetne átjárni tankolni a szomszédba és egy fillért sem lopnának el kedves elöljáróink.
"Mellesleg nem tudom, ki keres ma 70-80 ezret, leginkább csak azok, akik lusták folyamatosan képezni, piacképessé tenni magukat." < nagyon sokan. Rengeteg olyan munka van, ami nem teszi szükségessé az állandó képzést, és ezekben a munkakörökben ( nyilván nem Budapesten ) ennyi a fizetés.
Zemplénben gyakorlatilag alig kap valaki ennél többet. És mondjuk egy pék hova képezze magát? Vagy egy bolti eladó? Ha ők továbblépnek, a helyükre kerülő ugyanúgy 70 000-ret fog keresni. ( azt viszont osztom, hogy ilyen alacsony keresettel, ha nem létszükséglet, akkor ne tartson fenn autót).
Szerintem az lenne a korrekt, ha annyival csökkentenék az üzemanyag jövedéki adóját, hogy a fellépő többletkeresetből befolyó adóbevétel ne legyen kevesebb a mostaninál. Vagy a MOL elvárt nyereségéből kicsit lefaragnának, és nem azon az árszinten lavírozna a nagyker áraival, hogy a kereskedők azt matekozzák, hogy most literenként a MOL 1 forinttal olcsóbb , mintha behozzuk Schwechatból.
Na igen! Vannak olyan munkakörök ahol már nem tudod magadat tovább képezni. Pl a cukrász vagy a hentes hova képzi magát tovább?
Le lehet nézni ezeket a szakmákat de külföldön a hentes 400.000ft-nak megfelelő eurót keres, és nagyjából 450ft lehet ott egy liter benzin.
Ehhez képest még 360ft-os üzemanyagár is sok lenne a 70-80.000ft-os fizetések mellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!