Szmogriadó táj. Fokozatot miért nem veszik az autósok komolyabban? Miért ültök ilyenkor autóba?
Ha korszerűsítve lenne akkor is lenne valami hülye kifogás. Erre a 2-3 napra nehogy ne legyen már mindegy hogy korszerű vagy korszerűtlen egy busz amire fel kell ülni.
Pont ezaz, hogy amíg az a nyamvadt autó sokak szemében státuszszimbólumnak minősül (Meg tudtam tenni hogy megveszem, igaz 20 évig nyögöm a kamatait...) és nem természetes, addig ugyanez lesz a helyzet, még ha 0 km-es lesz az összes busza a BKV-nak...
Ez a plakkettezés is úgy h ülyeség, ahogyan van.
93-asnál régebbi autókra egyből megy a fekete plakett, amikor a szanaszét hajtott modern dízelek csak úgy okádják a füstöt.
Az autók -szerintem- nem nagy hányadát teszik ki ennek a szállópornak, inkább az időjárás, csak neki nem nagyon lehet szólni, hogy fújjon már picit, valamit meg tenni kell. Ez az autókizárás alibizés. Nem akarnak g ecinek tűnni, hogy nem tesznek semmit.
Köszi a válaszokat, sok dologgal egyetértek.
Pár dologgal ugyanakkor nem:
Még ha a busznak a kibocsátása meg is egyezne azzal, mintha a rajta ülők egyenként kocsival mennének (amit alapból kétlek, de mindegy...) egy nagyon fontos tényezőre felhívnám a figyelmet:
Ha csak buszok közlekednének, nem lenne dugó. A legnagyobb baj az, amikor sok autó áll a dugóban, senki nem halad előre, de telepöfögik a levegőt. Kevés autó esetén ha nincs dugó, a busz tud haladni, tehát az összesített kibocsátás garantáltan kevesebb lesz.
De továbbra is tartom (igaz méréseket nem láttam) hogy sztem egy busz kb. 10 autónyi kibocsátást termelhet, és azért egy buszon jellemzően sokkal többen vannak mint tizen.
És akkor ezt még lehetne tovább ragozni, hogy kevesebb autó esetében sűrűbbre lehetne venni mindenhol a lámpákat, kevesebb pirosnál állás lenne, kevesebb az elpöfögött üzemanyag, stb... :)
Egyébként a szállóport állítólag nem csak a kipufogó okozza, hanem a kuplung tárcsa, féktárcsa kopásából származó kis szemcsék is.
Valaki írta, hogy Bp-en mindennel fűtenek amit találnak. Ezt azért kétlem. Elég sok helyen van távfűtés, illetve pl. a II, XII. kerület felett is akkora szmog szokott lenni hogy öröm nézni. Kétlem hogy a rózsadombon valaki munka után hazatérve nekiállna fát vágni és azt eltüzelni...
Valaki írta hogy a gipszelt beteget vitte. Ok, de kétlem hogy minden autó gipszelt beteget szállítana, főleg ha valaki egyedül benne :P
XVIII. ker-ben laktam, tudom mit jelent BKV-zni, sőt tudom hogy pl. egy XVIII. - Budaörs egy kisebb túra. Ha valaki ilyen viszonylatban használja az autót, azt még többé kevésbé meg is tudom érteni, mert valóban nem mindegy, hogy 40 perc vagy 2 óra az út.
De most jön a "váratlan" fordulat:
A szmog térképen jellemzően nem is a külvárosi részek a sötétek (ahol mellesleg valóban vannak, sőt, jóval több fa és egyéb fűtéses lakások), hanem a belváros szokott lenni a legszennyezetebb. Igaz az is hogy a belvárost kevésbé fújja át a szél...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!